[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:48

Ik zie ze staan als ik aan kom rijden met de auto. Maar zodra ik ze de auto horen komen ze er onder vandaan: want dan komt het personeel eten brengen. Dus heb er geen foto van.

@wendy: ja ze zullen wel aan het spelen geweest zijn. Ves en Rex hebben ook overal plekjes zitten. Wel goed uitkijken met zo'n oog.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:50

Weet ik, daarom ga ik er morgenvroeg dus nog een keer extra langs
Het zag er vanavond niet echt slecht uit, maar gewoon voor de zekerheid een beetje extra in de gaten houden.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:53

Tjonge ik zie net een advertentie staan en... ik geloof er geen snars van:

Hallo Allemaal,

Alvast hartelijk bedankt voor het lezen van deze advertentie ik vraag jullie beleefd of julie aub de gehele advertentie willen doorlezen want mischien snappen jullie dan waarom het zo dringend is en kunnen jullie ons helpen.

Ik heb al 3x eerder een adv geplaatst maar tot nu toe nog geen gewenste reactie's toch iedereen die gereageerd heeft bedankt!!!!!

Voor mijn schoonzus zijn we opzoek naar een weiland liefst met schuilstal en anders deze daar zelf netjes te mogen plaatsen om haar 6-pony's te kunnen plaatsen!!!
weiland afrasteren is geen probleem, en alle verzorging van de dieren doen we elke dag netjes zelf.

waarom nog een x een advertentie???

Mijn schoonzus is inmiddels 33jaar en heeft al ruim 14 jaar pony's. het is haar lust en haar leven en ze kan niet zonder deze lieverds.
ze heeft al flink wat pech met ze gehad de afgelopen jaren zo had ze eerst 10 pony's in amper 1 jaar tijd zijn er 4 gestorven 3 van ouderdom 1 door een stomme fout van de dierenarts!!!!!! buiten het verlis van deze 4 pony's heeft ze ook al een keer of 3 moeten verhuizen van weiland in 2 jaar tijd(reden: paarden konden niet blijven staan, mocht geen schuilstal worden geplaatst, moest plaatst maken voor andere mensen.)
doe het maar eens met 6 pony's!!!!!
buiten dit ongeluk met haar pony's heeft ze afgelopen zomer 2005 ook nog eens slecht nieuws gekregen dat ze een erfelijke ziekte heeft voor deze ziekte zijn geen geneesmiddelen en geen behandeling mogelijk en is meestal met een langzame pijnlijke afloop. gelukkig heeft ze er nu nog geen last van de ziekte openbaart zich pas rond het 55e levens jaar. de ziekte is wel zeldzaam er zijn niet veel mensen bekend met deze ziekte.
om haar nu toch nog een paar jaren lekker te laten genieten van haar pony's om ze te verzorgen en te berijden zijn we dus opzoek naar een weiland.
het liefst in breda of een straal van 10km rondom breda ongeveer 1 hectare groot, mag uiteraard groter zijn.

mischien heeft u iets, of weet u iets wilt u ons dan alstublieft mailen???? u zou ons maar vooral mijn schoonzus er enorm mee helpen!!!!!

enkele foto's zijn bijgevoegd: foto1: mijn schoonzus met haar pony. foto2: haar inmiddels overleden pony. foto3: haar pony met veulen van de zomer van 2002.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:55

Het ziet er ongeveer zo uit. Alleen staan dan de koppies de ander kant op. Ves staat hier op de uitkijk, je weet nooit of er iemand met eten van de andere kant komt

Afbeelding

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:16

Hoi Allemaal,

Internet is te langzaam om alle pagina's te gaan lezen dus ik typ even een snel berichtje. Nou ben veilig aangekomen in Nairobi. Wat een vieze stad zeg, en het verkeer...Het is totaal een andere wereld dan de onze. Zuid Afrika was ik geweest maar dit is niets vergeleken dat. Dit is echt derde wereld, wat een ellende.
Het bedrijf (we recyclen plastic) loopt niet zo goed. De mentaliteit van de werknemers is lui en ze proberen overal te stelen en van te profiteren. Klinkt een beetje cru gezegd.
Aan de andere kant zijn er stukken natuur in de stad die weer zo mooi zijn dat het een ansichtkaart lijkt. Voor dieren zijn ze heel gemeen, of eigenlijk interesseert het ze niks. Ezels gebruiken ze voornamelijk, ik heb nog geen paard gezien. Als ezeltjes even niet hoeven te trekken, dan moeten ze gewoon gaan liggen met de kar nog aan hun vast, die laten ze dat en nacht om alsof het normaal is voor dat beest.
In het huis wat we huren is een puppy. Het personeel geeft hem eten maar dat is niet gechikt voor hem en water geven doen ze ook niet. Dus wij geven hem lekker melk met brokjes want hij is vel over been. Ook even in bad en een wormen en vlooienspuit erin en het is voor ons ook weer fijner om hem te aaien. Is een hardstikke leuk beestje, gisteravond kwam ie steeds bij me liggen en hij volgt me overal.
We zijn nu eerst tot zaterdag op de fabriek, daarna vliegen we naar Mombasa. Hou jullie wel op de hoogte als ik op internet kan.
Groetjes uit Kenia!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:17

Eva dat zijn de trieste zaken. Hoe dat soort landen met dieren omgaan.

Cookies: gaaf!

dit is mijn grote trots...
Voor het erst Trail gestart én het bewijs dat ik door de jog-overs ben gekomen. En door het vierkant (driehoek). Ik was altijd bang mikado van het trailparcours te maken omdat het voor Lan op shetlandermaat ligt.

Afbeelding

Afbeelding

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:44

he een teken van leven van evatinkle uit de rimboe!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:18

@evitatinkle: die omgang met dieren is wel heel triest ja... fijn dat jullie in ieder geval het leven van die pup wat leuker maken

@anya: heel knap van jullie, je zult in zo'n parcours echt met halve pasjes moeten werken of niet?

Vanmorgen weer bij Walter geweest, oog lijkt al wat minder dik.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:33

Shy houd ook niet echt van regen
Gisteren ook moest ze van mij toch nog ff bewegen in de bak, wel los maar lopen.
Ik moest nog wat pakken en loop dus nog ff naar binnen, staat mevrouw alweer bij de bakdeur.
Normaal gaat ze altijd meteen rollen en spelen maar met regen vindt ze niks.
Ook tijdens het lopen steeds hoofd laag en oren een beetje naar achteren en maar schudden.

Als we gaan rijden en het gaat regenen gaat ze of stilstaan onder bv een viaduct of flink doorlopen richting stal
Op het land staat ze altijd te mokken met haar kont in de wind

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:40

Goeiemorgen
Ik zie de zon

Leuke foto's allemaal. Trail lijkt me heel leuk om te doen. Op de manege waar ik vroeger reed hadden we altijd een minitrail voor niet western mensen

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:41

het is idd net een soort mikado om te zien hahaha

vanavond lekker rijden!!! Eindelijk mooi weer dat gaan we vieren met een buitenrit!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:42

Lekker!
Het is inderdaad erg lekker weer. Gisterenavond was het hier ook 3 keer niks.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:43

Ik heb ook zin in een buitenrit, maar Anouar heeft weer een beetje last van z'n rug, dus maar even rustig aan doen

Morgen komt de koningin de natuurbrug openen
Ik ga er hoe dan ook deze week overheen. Als ik niet kan rijden ga ik wel wandelen

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:44

heerlijk buitenrit.
@Wendy: ja voor de jogovers moet ze heel erg verzameld terugkomen, anders neemt ze ze per drie tegelijk.

Dingen als die driehoek moet je echt met halve pasjes werken. En dingen als "eerst het linkerbeen een pasje". Want als je eerst het rechterbeen krijgt, past het niet meer.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:45

oh ik ben voor werktijd bij Savino geweest, kennelijk ergens stront opgedaan, ik zit nu te stinken op mijn werk....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:59

ja das minder arabesk... vanmiddag vrij nemen en lekker eerder naar buiten dan?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:01

ha Eva, jij hebt vast wel mooi weer!
Neem je het hondje mee????

nix buitenrit: er zijn tientallen trekkers en injectoren op de weg, ik kom het terrein echt niet af met Morrie voor zondag.

Ben aan de schoonmaak: gordijnen wassen, ramen lappen (die ik iedere week hoor) stofnesten achter de cv weghalen, nu ff ontbijten, zometeen boodschappen doen.....

Buurman kwam aan de deur of ik alstublief de auto wilde wassen, ze ergeren zich er al zo aan en nu ie van top tot teen onder de stront zit helemaal...... (ze waren aan het gieren gisteren,mestbassin werd leeggetrokken en daar stond ie naast toevallig) hij is vrijdag aan de beurt..... dan is het happy hour bij de wasstraat (waar ie waarschijnlijk niet eens in mag omdat er een wiel achterop zit)

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:09

Je bedoel je die van het gebed zonder eind naar de utrechse heuvelrug ?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:11

Ik heb een vrijkaartje voor de wasstraat. Goed dat je het zegt Morrie, ik zal m vanmiddag eens even wassen. Morgen moet ik naar Wageningen en dan ga ik ook nog even langs mijn moeder, ze ergert zich dood aan mijn vieze auto

Iemand nog iets nodig van de Divoza? Er zit er een in Heteren, vlakbij wageningen....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:17

lekker slim van Bea om op woensdag naar Hilversum te komen: de drukste dag van de week........

Dat is toch die brug bij Craiilo, over het spoor, bij de wereldomroep?

morgen dus zwaaien naar Ara.......
mijn moeder heeft m;n auto nog niet eens gezien, volgende week moederdag, dan moet ik even ergens een Christelijk autootje lenen, want deze raak ik midden in H'sum niet eens kwijt en het mensje krijgt een rolling als ze hem ziet.......

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:18

Tjonge waar mensen zich aan ergeren tegenwoordig. Dat is toch ergerlijk... Als ze bij mij zouden klagen dat m'n auto vies is zou ik ze gratis een vaatdoek lenen en dan mogen ze het probleem zelf oplossen. Gelukkig heb ik geen auto

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:20

Ik heb ook geen auto, die is van mijn vriend
En hij vond de auto inderdaad te vies worden, dus heeft hij hem maar even door de wasstraat gehaald
Hij weet wel dat ik dat toch niet doe
Maar ik laat de modderschoenen nu wel bij stal staan, dan blijft de auto wat schoner.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:25

ach buurman is net met pensioen en verveelt zich dood, ik wil niet dat iemijn auto met een emmertje en een sponsje van nog meer krassen dan er al op zitten voorziet, anders zou ie het nog doen ook.....

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:31

Wat een toeval. Ik erger me nu aan een netjes opgepoetste auto die net bij mij voor de deur is gezet. Omdat hij zo schoon is, spiegelt de zon precies via die auto in mijn ogen. Misschien moet ik er eens wat modder op gooien

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:34

ik weet nog wel een leuk blubber pad in Baarle waar mijn auto bijna verzoop