Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lenneke_ schreef:Er zijn nog mensen die je paard voor je scheren, zadelmakers voor als je een boomzadel hebt, je kan zelfs een trainer laten komen die je paard klaar maakt voor de Z, eens in de zoveel tijd bloed laten prikken om te kijken of ie nog gezond is...
arno8 schreef:Ik geloof niet zo in holistisch gedoe. Ik denk wel dat zo'n iemand gewoon veel verstand heeft van paarden en zo kan redeneren wat goed is voor een paard, maar ik ben bang dat ik me heel snel ga irriteren als ze beginnen over 'een paard als geheel' zien.
Een (goede) dierenarts hoort dat toch ook te doen... denk ik dan.
Jovarna schreef:arno8 schreef:Ik geloof niet zo in holistisch gedoe. Ik denk wel dat zo'n iemand gewoon veel verstand heeft van paarden en zo kan redeneren wat goed is voor een paard, maar ik ben bang dat ik me heel snel ga irriteren als ze beginnen over 'een paard als geheel' zien.
Een (goede) dierenarts hoort dat toch ook te doen... denk ik dan.
Die doen het dus niet. DA's kijken alleen op één 'laag', namelijk de fysieke laag (lichamelijke klachten).
En lichamelijke klachten hebben veelal een diepere oorzaak, die je in de andere lagen al veel eerder kunt meten.
Een holistische DA werkt dus ook met 3 lagen. In deze lagen is de oorzaak en diepere oorzaak van onbalans te meten.
1. Fysiek: 0-10 cm
2. Energetisch: 10-30 cm
3. Spiritueel: 30-60 cm
Onbalans kan van buiten naar binnen doorwerken. Daartegenover staat dat een lichamelijke klacht ook je mentale en emotionele wereld kan verstoren. Eén geheel dus ja.
evita_ schreef:Vandaag was ik jarig
Kinke schreef:Nog gefeliciteerd Evita!
hahaaaaa...ik heb TL verslagen vanmorgen![]()
Goedemorgen allemaal