De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 00:17

komt inderdaad veel voor bij arabieren.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 00:19

die arabische merrie bij mij op stal doet het zo fanatiek dat haar manen ervan in de knoop gaan zitten.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 00:19

Leuke link Opala. Misschien koop ik er 1 om af te wisselen met mijn stoel. Kan ik hem ook uitproberen als de paardjes weer aan huis staan . Gracie wordt vast heel boos op dat ding .

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 00:22

Nou dan valt het bij Oop wel mee

Mac: graag gedaan.

Hij heeft ook mooie bitloze hoofdstellen, alleen de prijs

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 01:41

Antheman schreef:
Sugarmiss schreef:
Overigens zijn alle OM's producten nu ook hier te koop:
http://www.oldmacs.nl/Bestel%20On%20Line.htm

Goed hoor, Maar ik kan niet ontdekken van wie die site is! Weet je wie dat is SM?

DelNilo Worldwide Trading BV
Kamilleveld 73
7006 VC Doetinchem
The Netherlands
Tel: (+31) 6543 58660

Mail to: info@delnilo-group.com

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 09:50

Antheman schreef:

Mazzel voor jou dat je vlakbij haar woont. Top wijf hoor! Zo rustig ,duidelijk, met gevoel , je op je gemak stellend.... Zou ik ook wel les van willen! Maar een hele dag was ook erg leuk!

Ik zou evt wel les van Linda ter Horst kunnen nemen. Zij is ook CR instructrice en rijdt endurance. Woont bij mij in de buurt.

Inderdaad, ik vind haar ook een erg goede instructrice. Heb ook specifiek gezocht naar iemand die "op een andere manier" lesgeeft.
Ademhaling is bij mij best een probleem, ik adem al heel snel "hoog" en het kost me best veel moeite om dat te veranderen. Tel daarbij op dat paard en ikke beginners zijn dus zelfs een simpel bochtje maken is iets waarop ik me flink moet concentreren, met als gevolg weer een hoge ademhaling
Gelukkig is mijn zadel zo ontworpen dat mijn benen automatisch al zo'n beetje in de goede houding liggen (beugelophanging zit veel verder naar achteren dan bij de meeste zadels). Ik verbaas me er iedere keer weer over dat alleen al door haar gefrut aan mijn benen en voeten ik toch weer anders zit (vooral meer ontspannen). Visualiseren vind ik gelukkig niet moeilijk, dat anker aan mn stuitje doet wonderen
Kortom, het kost een paar cente, maar dan hebbie ook wat

Klinkt goed, les van die andere CR instructrice. Dan kun je ze ook vergelijken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:26

@Opala: bedankt voor het aanbod. Ik heb hier zelf ook een lap vilt van 1 cm dik liggen. Die heb ik ook al eens in de schoenen gehad. Werkt op zich wel goed, maar ze worden zo vies, dat ze ook niet lang meegaan.

Benen zo ver naar achteren is de reden dat ik gestopt ben met 'engels' rijden. Ik heb al een 'deuk' in mijn rug en die houding verergerd dat alleen maar. Iets wat met mijn slijtage nu niet bepaald komfortabel is.

Qua hoofdschudden: dat doet Missy buiten onder het zadel ook als ze er zin in heeft. Een ander paard zou gaan bokken, maar daarvoor is te 'netjes'.

Edit: typo.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 14-08-05 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:33

Sugarmiss schreef:
Ik heb hier zelf ook een lap vilt van 1 cm dik liggen. Die heb ik ook al eens in de schoenen gehad. Werkt op zich wel goed, maar ze worden zo vies, dat ze ook niet lang meegaan.

Ik had het kunnen weten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:36

Sugarmiss schreef:

Benen zo ver naar achteren is de reden dat ik gestopt ben met 'engels' rijden. Ik heb al een 'deuk' in mijn rug en die houding verergerd dat alleen maar. Iets wat met mijn slijtage nu niet bepaald komfortabel is.

Volgens mij is het probleem met de meeste zadels dat ze je in zo'n onnatuurlijk houding dwingen dat je moeite moet doen om je benen "normaal" omlaag te laten hangen. Mijn benen liggen op mn huidige zadel gewoon in de goede houding zonder dat ik daar iets voor hoef te doen. Volgens mij staat er in het boek van Heather een leuk plaatje over de beugelophanging...zal wel ff zoeken.

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:38

Zo te horen was de les CR erg nuttig! Ik herken ook wel wat in je verhaal, vooral dat ademen en je middenpunt opzoeken. Mijn ervaring is dat als je dit eenmaal een keer ervaren hebt op je juiste manier, dat het steeds makkelijker wordt. Ik ben nu bezig in een boekje, het heet basis rijkunst, en daar staan ook veel CR-achtige oefeningen in met hele duidelijke plaatjes en uitleg.

Ik denk dat ik toch maar eens een skippy-bal aanschaf voor mijn zoontjes, dan kan mama leuk haar zitoefeningen erop doen !

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:42

Basis Rijkunst, wat beweegt de ruiter. Van Anne Muller
Ben ik momenteel ook aan het lezen
Erg goed en duidelijk geschreven.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:42

ehmmm..kan het plaatje van beugelophanging niet vinden..zucht...waar heb ik dat toch gezien?????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:45

Wat ik van vroeger onthouden heb is dat de hak-heup-schouder één lijn moeten zijn. Bij mij is dat bijzonder pijnlijk en ongemakkelijk.
Mijn teen ligt nu op één lijn met mijn knie en mijn heup en schouder ook. Ik voel me daar prima bij

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:59

Prima toch SM
Wie trouwens ook ontzettend goed lesgeeft is Elma Middel, woont helaas tever uit de buurt om regelmatig te lessen (boven Groningen). Ze geeft les op de manier van Anne Muller.
website van Anne Muller is:
http://www.akasha-rijkunst.nl/index.html

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:04

Leuk hoor AM, dat het zo goed ging met je les. Lijkt mij ook wel leuk om een keer te doen. Oefenen op zo'n zitbal is echt heel erg goed. Ik zit er op mijn werk bijna de hele dag op. Ik heb er thuis ook nog 1 maar die gebruik ik niet. Dus als iemand die wil overnemen dan hoor ik het wel. (het is een knalpaarse van max 65 cm hoog.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:08

Nou Oop ik heb het filmpje bekeken maar Ponto doet dit ook. Zit ook Arabier in. Onze Haflinger Rex doet het ook!! Even zijn blonde lokken schudden

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:09

foto cookies? Kun je daar goed op zitten achter een buro bijvoorbeeld?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:11

leuke CRdag gehad AM, zeer uitgebreid!! je hak moet idd in dezelfde lijn van je heupen hangne, het hangt van je zadel af in hoeverre je beugels langer of korter moeten. bij mijn wintec moesten ze een stuk korter, dat zat behoorlijk debiel (vzh stijl en dat was ik niet gewend) maar het CR ging er wel een stuk beter door.
nu mijn nieuwe zadel goed op gam ligt hoeven mijn beugels ook niet meer zo kort

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:17

@kinke: ja je kunt er prima mee achter je buro zitten. Maar je moet wel zorgen dat je er 1 hebt die op de juiste hoogte kan worden op gepompt. Je moet maar eens kijken op de volgende site: http://www.bodybow.nl/ Daar heb ik de mijne gekocht en daar vind je ook de info over de juiste maat. En foto's ervan natuurlijk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:23

leuke site Cooks
gaat het dan alleen maar om je lengte? hoe zit het dan met het gewicht?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 11:36

Cookies schreef:
Leuk hoor AM, dat het zo goed ging met je les. Lijkt mij ook wel leuk om een keer te doen. Oefenen op zo'n zitbal is echt heel erg goed. Ik zit er op mijn werk bijna de hele dag op. Ik heb er thuis ook nog 1 maar die gebruik ik niet. Dus als iemand die wil overnemen dan hoor ik het wel. (het is een knalpaarse van max 65 cm hoog.

Het was bij jou om de hoek Cooks! Op de pensionstal op de Heukelomse weg..
Ze willen het nog een keer organiseren! Dan zou ik graag zien dat ik mijn heren mee kan krijgen...

Een bal waar we mee werkten, kwam rechtstreeks achter het buro vandaan bij Vanda Die hebben we samen maar evengoed schoongemaakt...Zat toch veel modder, stront enzo aan.

Ik denk even na over de bal, zou hem wel willen hebben... past best in een rose werkkamer. Jij bent ongeveer net zo lang als ik he

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 11:38

Sugarmiss schreef:
Wat ik van vroeger onthouden heb is dat de hak-heup-schouder één lijn moeten zijn. Bij mij is dat bijzonder pijnlijk en ongemakkelijk.
Mijn teen ligt nu op één lijn met mijn knie en mijn heup en schouder ook. Ik voel me daar prima bij

Niet helemaal, de hak/heuplijn is belangrijk, niet zozeer de schouder...

Ze werkt met blokken, de blokken moet recht op elkaar worden gestapeld.

Ik druk mijn hakken tever uit, waardoor er teveel spanning op mijn enkel staat.

Het maakt trouwens NIET uit hoe lang je rijdt qua beugelriemen.

Maar wat iedereen zag, was dat de Westernruiters allemaal hun benen naar voren staken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 11:39

Cookies schreef:
Nou Oop ik heb het filmpje bekeken maar Ponto doet dit ook. Zit ook Arabier in. Onze Haflinger Rex doet het ook!! Even zijn blonde lokken schudden

Andor doet dit ook! Ook weleens tijdens rijden.

Merrit doet het schudden als hij het naar zijn zin heeft en hij in galop wil.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 11:41

opala schreef:
[[quote="Sugarmiss"]
Overigens zijn alle OM's producten nu ook hier te koop:
http://www.oldmacs.nl/Bestel%20On%20Line.htm

Goed hoor, Maar ik kan niet ontdekken van wie die site is! Weet je wie dat is SM?
[/quote]

DelNilo Worldwide Trading BV
Kamilleveld 73
7006 VC Doetinchem
The Netherlands
Tel: (+31) 6543 58660

Mail to: info@delnilo-group.com
[/quote]

Dank je.

Ik bedoelde eigenlijk: wat voor achtergrond, is het gewoon een handelaar, een NB er ,een hoefsmid of whatever
Maar ik drukte me niet helemaal handig uit.
[/quote]

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:47

Antheman schreef:
Maar wat iedereen zag, was dat de Westernruiters allemaal hun benen naar voren staken.

benen naar voren steken hoort ook bij goed western rijden ABSOLUUT NIET.

ik neem les bij Ulrike Thiel (www.hippocampus-nl.com) voor de verbetering van mijn zit en rijstijl. heb er al enorm veel van opgestoken. het leuke was dat Jean-Claude Dysli (www.jcdysli.de) die begin juni een clinic bij Western Stables Westerkwartier in Marum gegeven heeft soortgelijke dingen verteld als Ulrike.