Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mac schreef:Het enige vraagtekenTJE dat ik heb bij de gaiters is of er geen zand tussen gaat zitten dat kan gaan schuren. Maar dan denk ik ook weer aan een paar jaar terug, toen ik standaard met 3-in-1-beschermers incl. springschoen reed. Bovendien scheur ik nu ook overal doorheen met de Old Macs. Die kunnen theoretisch ook gaan schuren, maar doen dat niet.
Mac schreef:Om nog even op de koeien terug te komen (sorry, ben geintrigeerd): hoe worden koeienvoeten bekapt? En worden bevangen koeienvoeten ook op een speciale manier bekapt om de pijn te verlichten?
jackie schreef:absoluut. daar ben ik nog niet klaar mee. weer zo'n geval waar de IQ van het paard niet bij die van de eigenaar past.
jackie schreef:
Als je goed naar de foto's van Moon's hoeven kijkt zie je wel nog een hoop ringen al zijn ze niet zo opvallend als bij Briolette. zijn zool is aan het veranderen en er zitten wat bobbels in.
Cookies schreef:Nou daar ben je lekker mee als je achter een paard aan kan lopen hollen op 4 hectare. Pffff. Mischien kun je aan antheman wat tips vragen die zat met hetzefde probleem en dat gaat heel goed nu (dacht ik). Ook een Haflinger. Wat is dat toch met die Haflingers?? Onze Rex heeft ook wel zulke neigingen, maar die loopt altijd achter Veseo aan. En Veseo komt altijd in de gillende looppas aanrennen als ik er ben. Echt een militair paard
Kinke schreef:jackie schreef:
Als je goed naar de foto's van Moon's hoeven kijkt zie je wel nog een hoop ringen al zijn ze niet zo opvallend als bij Briolette. zijn zool is aan het veranderen en er zitten wat bobbels in.
Bobbels waren mij ook opgevallen. Enig idee hoe die bobbels ontstaan?
Ik hoorde laatst van mn vriendin dat koeien inderdaad ook bevangen kunnen raken. Haar vriend is "klauwverzorger".
Ik heb haar nog gesproken n.a.v. het beeindigen van het leven van haar paardje. Ze vertelde dat het arme dier zondag opeens heel slecht werd, wou eigenlijk niet meer staan. Misschien weer bevangen geraakt ofzo (niet dat het er nog toe doet) Ik was in de veronderstelling dat de veearts een spuitje had gegeven maar ze vertelde dat het paard naar de slachter is gebracht
jackie schreef:Cookies schreef:Nou daar ben je lekker mee als je achter een paard aan kan lopen hollen op 4 hectare. Pffff. Mischien kun je aan antheman wat tips vragen die zat met hetzefde probleem en dat gaat heel goed nu (dacht ik). Ook een Haflinger. Wat is dat toch met die Haflingers?? Onze Rex heeft ook wel zulke neigingen, maar die loopt altijd achter Veseo aan. En Veseo komt altijd in de gillende looppas aanrennen als ik er ben. Echt een militair paard
de eigenaressen van het schatje probeert het dier al 4 weken zonder succes te vangen. ze komt nog geeneens bij haar in de buurt. mij is het vandaag drie keer gelukt om dicht bij haar te komen. als het niet had gaan onweren en ik niet nog andere dingen te doen had gehad, dan had ik haar wel te pakken gekregen. ik weet wel hoe het moet en het paard dat ik niet kan vangen moet ik nog tegen komen.
@Jossie: "Ehm, hoe bedoel je deze? Haf te slim voor eigenaar oid? Zo ja, herkenbaar... Kate verzint ook steeds iets nieuws"
Ja, inderdaad. Haf VEEEEL te slim voor eigenaar. dat is bij Haflingers vrij vaak het geval. tussen hun oren zijn ze namelijk niet blond.
In het weiland lopen meerdere paarden en pony's die allemaal heel aanhalig zijn. deze heeft gewoon geen zin in polonaise aan haar lijf. omdat ze normaal zo broodmak is zal wel teveel met haar gesolt zijn en had ze op gegeven moment genoeg ervan.
Antheman schreef:
Vandaag ook op mijn manier spelletjes gedaan in de bak, zo leuk een bak, dat heb ik 6 jaar niet gehad! En hij bleef maar achter me aan lopen! Geweldig, terwijl hij tot 2 weken terug een persoonlijke ruimte van 1,5 meter vasthield. Nu drukt hij zijn neus tegen me aan![]()
Verder heb ik morgen een hele dag Centered Riding les van Vanda Oosterhuis! Zo leuk! En als klap op de vuurpijl mag ik een Haffie lenen met gebruiksaanwijzing!
Cool1