[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:57

jackie schreef:
Cookies schreef:
Oh kijk, je let even niet op en het niveau holt achteruit

in welk topic zit ik hier???????????

Ehm

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:58

wendytjeG schreef:
Hmm. Ik ben me ernstig aan het beraden of ik walter moet houden.
Tijdens het loswerken vanmiddag begon hij gericht te trappen. Uiteindelijk heeft hij me een tand uit de mond geslagen.

met zijn voorbeen of met zijn achterbeen? niet flauw bedoeld, hoor. achterbeen=verdedigen, voorbeen=agressie, namelijk. meestal.

ballen eraf, zo gauw mogelijk.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:00

beetje laat maar ik meld mij ook!

Volgens mij is er een nieuw onderwerp nodig

WendytjeG, heeft hij echt gericht een tand uit je mond getrapt? Dat is toch wel heel erg dominant. Wat was jou reactie of kan ik die terug vinden in dit topic?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:06

evitatinkle schreef:
beetje laat maar ik meld mij ook!

Volgens mij is er een nieuw onderwerp nodig

WendytjeG, heeft hij echt gericht een tand uit je mond getrapt? Dat is toch wel heel erg dominant. Wat was jou reactie of kan ik die terug vinden in dit topic?

dat hoeft niet perse dominant te zijn. kan ook joligheid gecombineerd met pech zijn. hoort wel gecorrigeerd te worden.

de zoon van mijn merrie heeft ooit op de leeftijd van 5 maanden gemeend om op zijn achterbenen te moeten gaan staan om met zijn voorbenen te kunnen zwaaien. ik heb hem even wat in zijn oor gefluisterd. sindsdien heeft hij het NOOIT meer gedaan. hoewel hij verder vreselijk braaf was is hij toch met bijna 2 jaar gecastreerd.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:11

Als hij GERICHT heeft getrapt is het toch echt wel dominant naar mijn mening. Daarom vroeg ik of hij GERICHT een tand uit haar mond heeft getrapt.
Als het joligheid gecombineerd is met pech...dan heeft je paard ook niet echt rekening met je gehouden of je stond te dichtbij op het verkeerde moment. Either way, heel vervelend voor je!

Mijn paard heeft mij 2 keer kunnen schoppen in haar leven en ook dat was per ongeluk. Toch wost ze donder goed dat ik daar stond en daar had ze rekening mee moeten houden (zo vertelde een leerling van emiel voest mij). Daarna ben ik begonnen met NH en sindsdien gaat het prima tussen ons.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:15

jackie schreef:
met zijn voorbeen of met zijn achterbeen? niet flauw bedoeld, hoor. achterbeen=verdedigen, voorbeen=agressie, namelijk. meestal.

ballen eraf, zo gauw mogelijk.

Achterbeen. Eten verdedigen volgens mij.
Ballen zijn er al maanden af.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:17

evitatinkle schreef:

Hij heeft eerder geprobeerd te trappen wat ik dus niet pikte.
Maar ja, als je op de grond ligt na een trap... ik was nogal geschrokken, dus heb hem helaas door laten eten. Achteraf weet ik dat ik hem weg had moeten jagen, maar ik zat onder het bloed en was geschrokken vanwege een tand minder.
Er is dus duidelijk wel een prpbleem, en dat moet opgelost worden.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:20

wendytjeG schreef:
Maar ja, als je op de grond ligt na een trap... ik was nogal geschrokken, dus heb hem helaas door laten eten. Achteraf weet ik dat ik hem weg had moeten jagen, maar ik zat onder het bloed en was geschrokken vanwege een tand minder.

Wow, klinkt ernstig. Heb je enig idee wat de aanleiding was van het trappen? Ik bedoel, was het een directe reactie op iets wat jij deed.

Of het een hengst of ruin is maakt niet uit, ik ken verschillende ruinen die lastiger zijn als hengsten.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:23

wendytjeG schreef:

tegen de tijd dat je bijgekomen en overeind gekrabbeld bent ben je sowieso te laat om hem te straffen. je heb namelijk ongeveer 4 seconden tijd om dat te doen na het vergrijp, anders associeert het paard de straf daar niet meer mee.

komt wel goed, kwestie van de juiste hulp in de arm nemen en opvoeden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 09:31

jackie schreef:
tegen de tijd dat je bijgekomen en overeind gekrabbeld bent ben je sowieso te laat om hem te straffen. je heb namelijk ongeveer 4 seconden tijd om dat te doen na het vergrijp, anders associeert het paard de straf daar niet meer mee.

Tuurlijk komt het goed, ik ga er in ieder geval alles aan doen.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 23:09

wendytjeG schreef:
jackie schreef:

Tuurlijk komt het goed, ik ga er in ieder geval alles aan doen.

Ik ben benieuwd wat uiteindelijk! En of het helpt!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:29

Het wordt al meer natural bij ons!!
Bruut gaat namelijk verhuizen naar een heuze stal met uitloop! Hij gaat de stal delen met een pony waar hij nu dagelijks mee buitenstaat!
Per 1 november gaat mijn mannetje dus samenwonen in huis met tuin!
Nu wil de boer nog de paarden óf in de stal óf in de uitloop (afgescheiden van elkaar met stroomdraad) ivm heel drassig stuk voor de stal, wat ze met in en uitlopen zo stuktrappen dan...maarrrrr... laat ik nou nog een hele stapel betontegels in mijn achtertuin hebben liggen??!! Jen en ik dromen dus van een heuse uitloopstal met betegeld 'plaatsje' voor de deur!! Dan loopt Bruut dus 7x24x365 buiten

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:59

nienke07 schreef:
Dan loopt Bruut dus 7x24x365 buiten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:02

He Nienke dat is echt super!! Wij hebben dat ook zo, nou dat is echt heelijk hoor. Lekker naar buiten met die hap. Zeker die jonge paarden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:26

Gefeliciteerd met de mooie oplossing Nienke!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:37

Thanx !!!
@WenytjeG: Hoe is het met je mond? Nog steeds dikke lip etc?

Ben naarstig opzoek naar allerlei soorten afrastering (we gaan proberen of wij mogen zorgen voor een deugdelijk (en mooie) afrastering rond uitloop) en stalbodembedekking... Beo band en vlas zijn tot nu toe de koplopers! Iemand nog tips (bijv. over leveranciers van eea)???????????

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:13

Lip is ontstoken volgens de tandarts. Heb een spoelmiddel meegekregen, meer konden ze daar niet aan doen.
Tand is er geheel uit, beste oplossing is op termijn een stifttand, maar das een dure grap helaas. Mijn verzekering gaat dat niet dekken
Nu zit ik dus achter een tip aan van een kennis, over een goedkopere behandeling op de faculteit voor tandheelkunde in Nijmegen...

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:22

Djeez, wat een gedoe!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:32

Jee die verzekeringen dekken ook niets Naast pijnlijk ook nog een lelijk voor een vrouw zonder tand. Hoop dat dat in Nijmegen wat is voor je.

Leuk hoor Nienke alles regelen nu kun je het tenminste precies doen hoe jij het wilt. Nou ja ongeveer dan dat band zal wel stervensduur zijn. Heb helaas geen verstand van omheiningen en bodembedekking. Heeft www.agradi.nl niet veel van dat band enzo?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:36

wendytjeG schreef:
Lip is ontstoken volgens de tandarts. Heb een spoelmiddel meegekregen, meer konden ze daar niet aan doen.
Tand is er geheel uit, beste oplossing is op termijn een stifttand, maar das een dure grap helaas. Mijn verzekering gaat dat niet dekken
Nu zit ik dus achter een tip aan van een kennis, over een goedkopere behandeling op de faculteit voor tandheelkunde in Nijmegen...

Sterkte.

Nien: nogmaals gefeliciflapsteerd

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:39

@ Gouda: Agradi heeft ook band, maar dat schijnt binnen no time toch wel uit te rekken en te gaan flapperen... het is ook band waar stroom op zou moeten... Beo band schijnt dat niet te doen...*edit* flapperen bedoel ik (en daar is de prijs ook naar )
@Am: Thanx again
Laatst bijgewerkt door nienke07 op 04-10-05 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:41

gouda schreef:
Jee die verzekeringen dekken ook niets Naast pijnlijk ook nog een lelijk voor een vrouw zonder tand. Hoop dat dat in Nijmegen wat is voor je.

Ik vraag me nog weleens af waarom ik me als jonge vrouw eigenlijk nog verzeker... omdat het moet denk ik.
De tandartsverzekering dekt ongeveer 2 consulten en wat kleine dingetjes per jaar, de ziektekostenverzekering heeft een eigen risico van 250 euro per jaar, waar je als gezond mens toch niet aan komt. Ook ik niet dus.
En dat kost dan 50 euro per maand, en volgend jaar nog meer.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:43

Ik zou geloof ik gaan voor goed draad. Kun je verplaatsen, niet eng voor paarden, gaat vrij lang mee. Koop er een katrol bij ,zodat je niks af hoeft te knippen.

Bij Agradi kun je redelijk betaalbare accuus krijgen. Je hebt niet veel vermogen nodig, want het is niet groot en het is niet begroeit, dus waarschijnlijk kun je met het simpelste apparaat af.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:44

wendytjeG schreef:
gouda schreef:

Ik vraag me nog weleens af waarom ik me als jonge vrouw eigenlijk nog verzeker... omdat het moet denk ik.
De tandartsverzekering dekt ongeveer 2 consulten en wat kleine dingetjes per jaar, de ziektekostenverzekering heeft een eigen risico van 250 euro per jaar, waar je als gezond mens toch niet aan komt. Ook ik niet dus.
En dat kost dan 50 euro per maand, en volgend jaar nog meer.

Ik heb ook geen tandarts verzekering

Je moet toch alles zelf betalen.

Ik heb ook een beugel gehad op latere leeftijd, allemaal zelf gelapt. Erg duur grapje, maar nu staan mijn tanden wèl recht.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:49

Op dit moment zitten we inderdaad het meest te denken aan draad ivm de kosten. Verplaatsen heeft niet zoveel nut... het wordt echt een afscheiding rondom het uitloopstuk, langs koeienpad en langs pad naar bak. Wel de bedoeling dus dat het stevig is. Stroom staat er al, want er loopt nu ook een soort van stroomdraadje voor het buizenhek langs... We hebben het plan om wel te investeren in goede houten palen, zodat we (na gespaard te hebben) die kunnen gebruiken voor een mooie permanente oplossing.