Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pien_2010 schreef:xyzutu2 @ [HAR] [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV kun je ook in lezen, staat wel vaker iets in over ghost zadel in dat topic.
Fabster schreef:Je mag mij ook vragen hoor! Ik ben echt zo n Ghostfan! Enige zadel die mijn RBE accepteert en goed past op mijn LBE en waar ik ook nog lekkerin kan zitten. Alsik daar op de site kijk, wordt ik echt heel hebberig!

gevolg... Hele hoef naar de klote. Stuk hoef zit zelfs nog muurvast op het ijzer. Binnen een paar uur heeft ze de rest van haar teen ook weer afgebroken. Ze loopt nu dus gewoon kreupel op het harde zo kort heeft ze haar hoef gesloopt.
gelukkig komt vandaag de smid (afspraak was al gepland). Ik hoop dat hij nog een beetje plek heeft om er een ijzer onder te krijgen weer. Maar vrees dat ze nog wel een paar dagen niet lekker zal lopen.
tot we op vakantie/kamp gaan blijf ik veel oefenen met de trailer van een stalgenootje. Hopelijk loopt ze er dan zo in en nog meer hopelijk loopt ze als we terug gaan er ook weer zo in
Fabster schreef:Die modellen schelen alleen voor jou. Voor het paard zijn ze allemaal min of meer hetzelfde. Alleen verschil in lengte zweetbladen. Ik heb zelf de quevis picollo. Ik had zelf ook bedacht dat de quilty mij beter zou passen, maar die wrongen vond ik toch niet fijn. Ik heb een wollen dek. Echt heerlijk voor de billetjes![]()
[ [url=m/LsUlL5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Om half 3 komt de smid. Hopelijk gedraagt ze zich ook een beetje. Ben echt geschrokken hoe snel ze haar voetje gesloopt heeft. Als het haar andere voet was, was het niet zo erg geweest. dit voetje is haar bok/graas voetje. Echt super jammer want we waren eindelijk zo ver dat bij deze beurt je er waarschijnlijk zo'n beetje niks meer van zou zien. Nu vrees ik dat hij dadelijk weer onwijs stijl staat.
Majha dat komt ook wel weer goed. Vind het alleen super sneu voor huppel want dit doet natuurlijk wel pijn zo'n kort voetje.
zijn we meteen lekker bezig en een goede voorbereiding denk ik voor onze vakantie.
Ik hoop dat het allemaal mee valt, want hoef problemen is wel fundamenteel.
) gauw echt bang is in de trailer. Ze heeft het er al niet op vanwege de nauwe ruimte, dus met rijden doen we er alles aan om het voor haar hanteerbaar te houden. Dus als een slak gaan we door de bochtjes want gaan we ietsjes te hard hoor je gelijk "boem" van haar omdat ze haar evenwicht dreigt te verliezen. Hercule staat als een huis en vind het allemaal wel best.
. Ik lag gelijk helemaal in een deuk, want we zaten zo relaxed om ons heen te kijken. Voor dat je het weet lig je op de grond, door madammeke haar onverwachte actie.
. Maar allemaal heel goed hanteerbaar hoor. Ze blijft gewoon bij me en houdt af en toe een beetje in, of wijkt iets naar de kant waar geen spoken zijn, dus super braaf
. De teugels laat ik gewoon wat losjes hangen, want dan de teugels juist op pakken daarmee bevestig ik haar gelijk dat er ook daadwerkelijk iets is om bang voor te zijn. Maakt het alleen maar erger.
Al zal ze vandaag wel wat spierpijn hebben van de veranderingen in stand (goed,ultra stijl, weer wat minder stijl). Ze was helaas gisteren alleen wel weer best vervelend bij de smid, maar dat snap ik ook wel. Het zal wel gevoelig zijn geweest wat hij moest doen.
Ze liep er eigenlijk zo in. Ze bleef wel eventjes staan op de klep maar na een paar seconde gewone druk op het touw liep ze zo verder. Wel elke keer nog 1 achtervoetje half op de klep waardoor er geen stang achter kon maar dat maakte nog niet zo uit. Ze bleef in ieder geval rustig staan in plaats van met grote ogen strak staan en zo snel mogelijk er weer uit willen. Ook een stalgenootje haar over haar kont laten aaien als ze halverwege de klep stond en als ze er in stond enz. 
Ik heb een ijslander gereden die dat ook altijd deed als ze ergens van schrok.

Vind het zoo spannend eigenlijk wel.
maar ik weet nu hoe ik ermee om moet gaan, besteed en geen aandacht aan en rij gewoon verder (zonder er druk op te zetten).
Super leuk allemaal. Onwijs blij en trots dat het zo goed gaat! 
Vandaag ook. En stiekem was dat wel eventjes heeeel erg fijn. Want net daarvoor was mijn moeder met de hond en kat vertrokken. Die gaan vakantie vieren bij mijn ouders.
Dit leek mij zo gaaf om zoo dichtbij te zijn. Ik krijg daar de 1e 4 dagen prive lessen 1 keer per dag. de laatste 5 dagen stroom ik in met een cursus die ze dan hebben daar.