Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:12


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:45

Je mag mij ook vragen hoor! Ik ben echt zo n Ghostfan! Enige zadel die mijn RBE accepteert en goed past op mijn LBE en waar ik ook nog lekkerin kan zitten. Alsik daar op de site kijk, wordt ik echt heel hebberig! :=

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:48

Laatst bijgewerkt door cissie op 26-07-16 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:50

Fabster schreef:
Je mag mij ook vragen hoor! Ik ben echt zo n Ghostfan! Enige zadel die mijn RBE accepteert en goed past op mijn LBE en waar ik ook nog lekkerin kan zitten. Alsik daar op de site kijk, wordt ik echt heel hebberig! :=


Wat leuk...welk model heb jij?

De quilty lijkt me een prettig zadel, maar of het lijf van Guus daar ook zo over denkt zal ik pas achter komen na een pasconsult.
Dan kunnen we verschillende modellen passen...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:12

Die modellen schelen alleen voor jou. Voor het paard zijn ze allemaal min of meer hetzelfde. Alleen verschil in lengte zweetbladen. Ik heb zelf de quevis picollo. Ik had zelf ook bedacht dat de quilty mij beter zou passen, maar die wrongen vond ik toch niet fijn. Ik heb een wollen dek. Echt heerlijk voor de billetjes :D

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:51

Oehh het bos der zadels. Super lastig! Zelf heb ik geen ervaring met boomloze zadels maar wil je wel veel succes wensen met je speurtocht.

En super leuk om nog wen RBE te zien die lekker relax is. <3

Hier een goede en minder goede update.
Zal maar met het slechte beginnen. Huppel heeft gisteren een ijzer af getrapt. Natuurlijk van haar slechte voet. :( gevolg... Hele hoef naar de klote. Stuk hoef zit zelfs nog muurvast op het ijzer. Binnen een paar uur heeft ze de rest van haar teen ook weer afgebroken. Ze loopt nu dus gewoon kreupel op het harde zo kort heeft ze haar hoef gesloopt. :( gelukkig komt vandaag de smid (afspraak was al gepland). Ik hoop dat hij nog een beetje plek heeft om er een ijzer onder te krijgen weer. Maar vrees dat ze nog wel een paar dagen niet lekker zal lopen. :(
Het positieve nieuws is dat ik gisteren voorzichtig ook nog wat geoefent heb met trailer laden en ze liep er eigenlijk redelijk snel bijna compleet in :) tot we op vakantie/kamp gaan blijf ik veel oefenen met de trailer van een stalgenootje. Hopelijk loopt ze er dan zo in en nog meer hopelijk loopt ze als we terug gaan er ook weer zo in :)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:59

Fabster schreef:
Die modellen schelen alleen voor jou. Voor het paard zijn ze allemaal min of meer hetzelfde. Alleen verschil in lengte zweetbladen. Ik heb zelf de quevis picollo. Ik had zelf ook bedacht dat de quilty mij beter zou passen, maar die wrongen vond ik toch niet fijn. Ik heb een wollen dek. Echt heerlijk voor de billetjes :D

[ [url=m/LsUlL5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is mooi, ik heb een hekel aan 'opgesloten" benen dus veel vrijheid vanaf m'n bovenbeen vind ik prettig.
Wat steun bij m'n zitvlak en lekker zacht en ik vind het al prima haha.

De jouwe ziet er comfortabel uit.. Ben benieuwd tegen die tijd.
Eerst maar eens een afspraak maken hihi.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:02

Jeetje Liesjuhh...dat is ook wat.

Hopelijk kan de hs er nog wat van maken en het zo fiksen dat je paardje weer beter kan lopen.

Sterkte en succes bij de hs en met trailer laden!
Dat laatste komt vast goed...lekker rustig oefenen kan al een hoop doen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:20

o wauw Liesjuh, dat is niet zo mooi. Hopelijk kan de smid er inderdaad iets van maken.

Zelf ook lang met trailerladen bezig geweest. Hier op het terein ging het wel (moest wel voor hem uit lopen), maar op vreemd terrein ging lastiger. Maar sinds 2 maanden kan ik hem zowel thuis als op vreemd terrein alleen laden. Heel prettig. Heb nog wel altijd een paard mee voor de steun. Nu is dat nog de chef vd kudde, maar vanaf volgende maand ga ik eens een andere mee nemen. Tussenstapje richting alleen op pad zijn.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:00

Ik zal zometeen foto's maken van hoe het is en hoe het geworden is. :) Om half 3 komt de smid. Hopelijk gedraagt ze zich ook een beetje. Ben echt geschrokken hoe snel ze haar voetje gesloopt heeft. Als het haar andere voet was, was het niet zo erg geweest. dit voetje is haar bok/graas voetje. Echt super jammer want we waren eindelijk zo ver dat bij deze beurt je er waarschijnlijk zo'n beetje niks meer van zou zien. Nu vrees ik dat hij dadelijk weer onwijs stijl staat. :( Majha dat komt ook wel weer goed. Vind het alleen super sneu voor huppel want dit doet natuurlijk wel pijn zo'n kort voetje.

Trailer laden komt idd wel goed. Ze vind het eng als de klep dicht gaat. De laatste keer dat ze ergens heen geweest is hebben we daarna 2 uur bezig geweest om haar er weer op te krijgen. Nu loopt ze er eigenlijk zo weer op. Gisteren vroeg de stalbaas meteen of ze de stang er al een keertje achter moest doen. Maar daar vliegt ze nog te onvoorspelbaar voor naar achteren. Vandaag maar eens oefenen dat iemand haar kont aait met laden. Morgen misschien eens een stang erachter en de dag erna de klep dicht en daarna er weer op zonder klep dicht te doen. en zo uit bouwen. :) zijn we meteen lekker bezig en een goede voorbereiding denk ik voor onze vakantie.

Fabster dat klinkt ook heel goed al.! Hopelijk pakt hij het ook lekker makkelijk op met een ander paard dat mee gaat. :)

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:24

Balen zeg van het voetje. Heb je het net het bok/graas voetje op orde krijg je weer opnieuw problemen. :(:) Ik hoop dat het allemaal mee valt, want hoef problemen is wel fundamenteel.
Zadel perikelen is altijd lasitg. Ik heb geen enkele ervaring met boomloze zadels. Sterkte ermee.

Trailer problemen vind ik ook een lastige. Wij rijden wel super voorzichtige met de paarden echt heel overdreven omdat met name Polie (wie anders :Y) ) gauw echt bang is in de trailer. Ze heeft het er al niet op vanwege de nauwe ruimte, dus met rijden doen we er alles aan om het voor haar hanteerbaar te houden. Dus als een slak gaan we door de bochtjes want gaan we ietsjes te hard hoor je gelijk "boem" van haar omdat ze haar evenwicht dreigt te verliezen. Hercule staat als een huis en vind het allemaal wel best.

Vanochtend vroeg gaan rijden met manlief (=ml). Kleine buiten rit vanwege de warmte die gaat komen en om 7.45 reden we weg en om 9.00 uur weer terug. Heerlijk op ons gemak een rondje gedaan. Moest wel weer lachen om Polie. Komt er opeens een kat om de hoek. Ze schrok zich kapot en dan maakt ze zo'n diepe snoek duik op de plek zelf _O- . Ik lag gelijk helemaal in een deuk, want we zaten zo relaxed om ons heen te kijken. Voor dat je het weet lig je op de grond, door madammeke haar onverwachte actie.
Dan is daarna haar stress niveau zo hoog dat ze echt gelijk weer heel kijkerig is, schrikachtig van alles en nog wat := . Maar allemaal heel goed hanteerbaar hoor. Ze blijft gewoon bij me en houdt af en toe een beetje in, of wijkt iets naar de kant waar geen spoken zijn, dus super braaf :)) . De teugels laat ik gewoon wat losjes hangen, want dan de teugels juist op pakken daarmee bevestig ik haar gelijk dat er ook daadwerkelijk iets is om bang voor te zijn. Maakt het alleen maar erger.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:41

ships. Ik ben vergeten foto's te maken. De smid heeft er het beste van gemaakt wat nu mogelijk was. Wel echt heel jammer want we zijn nu weer maanden werk kwijt eraan. Nu dus weer eventjes een tijd goed dicht op elkaar houden de afspraken om haar weer zo geleidelijk mogelijk te laten zakken achter.
Ik had alleen verwacht dat ze de eerste stappen erna nog wel eens flink kreupel zou kunnen zijn (dat is bij mijn vorige smid gebeurt, die overigens toen de situatie niet ernstig genoeg inschatte om binnen 24 uur te komen waardoor ze ook haar voet kapot liep). Maar het tegenover gestelde bleek waar. Ze liep meteen weer als een trein. <3 Al zal ze vandaag wel wat spierpijn hebben van de veranderingen in stand (goed,ultra stijl, weer wat minder stijl). Ze was helaas gisteren alleen wel weer best vervelend bij de smid, maar dat snap ik ook wel. Het zal wel gevoelig zijn geweest wat hij moest doen.

Trailer laden daar in tegen ging echt super. :D Ze liep er eigenlijk zo in. Ze bleef wel eventjes staan op de klep maar na een paar seconde gewone druk op het touw liep ze zo verder. Wel elke keer nog 1 achtervoetje half op de klep waardoor er geen stang achter kon maar dat maakte nog niet zo uit. Ze bleef in ieder geval rustig staan in plaats van met grote ogen strak staan en zo snel mogelijk er weer uit willen. Ook een stalgenootje haar over haar kont laten aaien als ze halverwege de klep stond en als ze er in stond enz.
Ze is trouwens in principe nu wel gewoon te laden en zou zo de klep en alles dicht kunnen doen. Maar hoop door nu zo vaak het te doen dat het zo gewoon voor haar word dat ze er echt niet meer van staat te kijken dadelijk. En wie weet krijg ik het wel voor elkaar dat ik haar alleen kan laden. <3


Haha heeerlijk die snoekduiken. :') Ik heb een ijslander gereden die dat ook altijd deed als ze ergens van schrok. :')

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:09

Liesjuhh: Hoe gaat het met haar voetje?

Klinkt al goed het trailerladen, komt vast goed!

Hier eigenlijk weinig nieuws, veel werken vanwege vakantie collega's.
Eind aug komt de boomlooszadelpasservice dus dat is erg leuk....ben benieuwd waar we op uit komen.
Dan kan ik na aanschaf van een zadel de training weer wat verder uit bouwen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:14

Ik ben nu zelf op vakantie, dus hier gebeurt niks. Moet wel zeggen, dat ik Sjaak vaak iver sla, omdat ik hem eerst zo lang moet longeren, voor ik er iets mee kan doen. Heb ik dan vaak geen zin in. Daar miet ik wel iets aan doen, anders gebeurt er nooit wat. Wel vorige week met hem naar de les geweest. Het thema was 'longeren'. Nou, dat ging natuurlijk wel goed. Dat doe we heelnregelmatig... <<)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:04

Oehh oliebol vergeten de foto te plaatsen. Hierbij dan alsnog. Gelukkig gaat het heel goed. Ze heeft geen stap kreupel gelopen. Geen dik been. Helemaal niks :D

Hoe ik het ijzer vond:
Afbeelding
En daags na het opnieuw beslaan:
Afbeelding

Verder ook niet heel veel nieuws. Heb haar 2 dagen na het beslaan weer aan de longe gehad. Daags erna eventjes kort met dubbele longe in de rijbak. Ze is op het eigenlijk wel heel relaxt. Naast de rijbak staat nu de grote haspel met de kar met alle buizen ervoor enzo. En daar is ze helemaal niet van onder de indruk eigenlijk. Wel is het achter in de baknog steeds doodeng.
Vandaag of morgen wil ik er nog graag eventjes op gaan voor onze vakantie.

Gisteren ook de laatste keer geoefend met trailer laden. Ze loopt er nu zo in 1 keer in en meteen ver genoeg door dat er een stang achter zou kunnen. En blijft dan rustig staan. :D

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:38

Liesjuh wat een goede berichten. Voetje ziet er goed uit.

Hier gewoon een fantastisch paard. Alle geduld, rust er in brengen, eerlijk en correct proberen te rijden wordt nu beloond. Polie is gewoon geweldig om te rijden, om mee om te gaan, om mee buiten te rijden en als leid paard. Voelt heel dankbaar na als die jaren dat het oogsten is begonnen. <3

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:02

Jaa idd echt fijn eigenlijk.. Maar moet ook zeggen dat ik niet zo veel doe met haar op het moment. Ben eerst 3 dagen wachten voor haar voetje en tegelijk ook druk met voorbereidingen. Vrij, Za, Zon verjaardagfeestjes gehad en niet echt naast de deur. Dus niet zo veel tijd ook gehad. Tussendoor toch nog wat kunnen doen wel gelukkig.
Ben zoooooooooooooooo benieuwd hoe onze vakantie gaat bevallen. <3 :D Vind het zoo spannend eigenlijk wel. :D :D

Wat heerlijk dat ze zo fijn is. Hard work pay's of zeggen ze wel eens toch? :D

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:18

Ik ben nu ook aan het oogsten na 2 jaar van bloed zweet en tranen! We zijn al echt een super team aan het worden, en Choice straalt nu eindelijk ook rust uit. Alleen met rijden zal ze, ben ik bang, altijd wel kijkerig/zeikerig blijven, maar ik ben er nu niet meer bang voor en ben zelf eindelijk zo zelfverzekerd dat zij me nu gewoon vertrouwt, vooral op vreemd terrein daar is ze erg op mij gericht! Thuis is het nog wel een beetje een zeurpiet hoor := maar ik weet nu hoe ik ermee om moet gaan, besteed en geen aandacht aan en rij gewoon verder (zonder er druk op te zetten).

Donderdag a.s. ga ik weer 4 dagen naar de Veluwe met Choice en een stalgenoot met haar merrie. Erg veel zin in!

Inmiddels al weer mijn 3e dressuurwedstrijd in de B achter de rug en we mogen nu L1 gaan starten :) Super leuk allemaal. Onwijs blij en trots dat het zo goed gaat!

De trailer liep ze zondag ook in 1x in zonder te aarzelen, zowel op de heen- als de terugweg! Normaal gesproken doet ze een beetje lastig met inladen op de heenweg, maar na paar minuten loopt ze er dan wel in. Ze heeft zich verder echt voorbeeldig gedragen op het wedstrijdterrein. Met losrijden heerlijk ontspannen en niet geschrokken van de andere paarden, alleen in de wedstrijdbanen voel ik dan wel dat ze het spannend vindt.

Dat is een aardig stuk uit haar hoef zeg XxLiesjuh! Gelukkig heeft de smid haar er wel weer netjes op kunnen zetten. Hopelijk laat ze haar ijzers nu zitten. Fijn dat het trailerladen ook zo goed gaat :)

pien_2010 fijn dat nu ook zo goed gaat met jouw paard!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:19

Ik heb totaal geen verstand van boomloze zadels (en bitloos e.d.) dus kan ik helaas niet over meepraten :)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:58

Ohh wat toevallig.. Ik vertrek donderdag ook. :D
Maar ohh wat fijn dat het nu zo goed gaat.!! Veel plezier in de Veluwe.

Ik kom graag 's avonds op stal. Bijna altijd begroet ze me dan hinnikend. <3 Vandaag ook. En stiekem was dat wel eventjes heeeel erg fijn. Want net daarvoor was mijn moeder met de hond en kat vertrokken. Die gaan vakantie vieren bij mijn ouders. :)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:34

Waar ga jij ook al weer naar toe xxLiesjuh? Jij ook alvast heel veel plezier he!! Hopelijk wordt het weer wat beter :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:17

Ik ga naar Rijssen. Naar E&E horsemanship. :D

Heb heel erg zitten twijfelen tussen een paar plekken. Maar de combinatie van prijs, slaapplek en gevoel erbij was hier het beste. De camping waarop ik ga staan met mijn tentje ligt zoals ik op een foto kon zien langs de rijbak. <3 Dit leek mij zo gaaf om zoo dichtbij te zijn. Ik krijg daar de 1e 4 dagen prive lessen 1 keer per dag. de laatste 5 dagen stroom ik in met een cursus die ze dan hebben daar. :D

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:56

Wat een fijne berichtjes van jullie paarden.

Klinkt leuk liesjuhh, veel plezier!

Vanmiddag getuige mogen zijn van iets waarvan ik me in eerste instantie rot schrok.
Ik voer m'n paard altijd apart van de kudde in de paddock.
Vanmiddag ging ze na haar maaltijd uitgebreid liggen rollen om vervolgens lekker te blijven liggen...waarom ook niet in die dikke laag zand?
Maar dat durfde ze tot vandaag echt niet, daar was ze altijd veelste veel voor op haar hoede.
Dus ik dacht gelijk aan koliek en snelde naar haar toe met het halster in m'n hand.
Nog steeds bleef ze liggen en lag me met verbaasde oogjes aan te kijken.
Zo van, wat moet jij nou weer?
Halster om gedaan en overeind gezet...
Nog even in de paddock gelaten voor het geval dat...maar eenmaal op de wei scheurde ze gelijk naar dr maatje om te kroelen en te ouwehoeren.

Stalgenoot appte me net voor de avond check dat ze er normaal en zeker niet koliekachtig bij stond.

Tis jammer dat ik gelijk uit ben gegaan van een koliek achtig iets want eigenlijk was dit een bijzonder moment waar ik van had moeten genieten.
Zoiets simpels maar voor mijn paard een hele overwinning...en ik erg trots op dr natuurlijk.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:20

Ohh wat een overwining!!

Ik ben echt zoooooo blij dat ik hier ben! Er vallen echt zoveel puzzelstukjes op z'n plaats. En bepaalde dingen worden echt bevestigd.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:09

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ohh wat een overwining!!

Ik ben echt zoooooo blij dat ik hier ben! Er vallen echt zoveel puzzelstukjes op z'n plaats. En bepaalde dingen worden echt bevestigd.



Super...hou ons op de hoogte als je er tijd/zin voor hebt.
Ben erg benieuwd, klinkt echt goed!
Veel plezier samen.....