[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:24

@bizzybijtje: niet minderen, gewoon stoppen. dit is gewoon roofbouw op het lijf van je pony. Je bent zo te zien helemaal niet zo groot, dus je past bijna overal op. Waarom dan rijden op die ene pony waar je niet op past?

@geluksvogel: goede instructie zoeken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:31

Inderdaad bizzybijtje. Dat dier heeft er niks aan dat je 'mindert', je rijdt er dan tenslotte nog steeds op.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:53

Ik zou het halster trouwens ook ietsje lager hangen. Voor het grondwerk dan, want rijden zou ik al helemaal niet meer doen Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:15

Ik ben aan het rondvragen voor het kopen van een stuk land. Het geld lenen moet te doen zijn kom ik net achter Go jij! Go jij!
Stap 1 is gezet. Nu nog een stuk land vinden waar een schuur/stal oid op staat en een stuk bestraat of bezand ( Haha! ) mag worden voor in de winter en waar de paarden heel het jaar op mogen. Ga zo wat makelaars bellen voor info Nagelbijten / Gniffelen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 00:55

Spannend!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:13

Ik hoop dat je een stukje kan vinden wat en te koop is en waar je een stal op mag bouwen of al staat Ja

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:03

Hoop het ook heb echter de makelaars in de buurt gebeld die in weilanden en paardengrond doen maar die zeggen dat hetgeen met mijn eisen (stal erop of mogen plaatsen) zelden voorkomt. Ze houden e.e.a. wel in de gaten. Land zat te koop hier vlakbji maar allemaal leeg...

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:14

Auky schreef:
Ik zou het halster trouwens ook ietsje lager hangen. Voor het grondwerk dan, want rijden zou ik al helemaal niet meer doen Knipoog

ik moet mijn halster altijd net onder de jukbeenderen plaatsen. volgens mij zit hij bij bizzybijtje ook zo Ja

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:57

Yentl_ schreef:
ik moet mijn halster altijd net onder de jukbeenderen plaatsen. volgens mij zit hij bij bizzybijtje ook zo Ja
Fout dus. Knipoog
Hier staan mooie voorbeelden van hoe het wel hoort:
http://www.touwhalsters.nl/

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:22

Tinkerloos schreef:
Yentl_ schreef:
Fout dus. Knipoog
Hier staan mooie voorbeelden van hoe het wel hoort:
http://www.touwhalsters.nl/

Fout Verward Je mag hem toch gewoon daar hangen maar als je meer controle wilt kan je hem lager hangen als hij maar op het dikke bot zit Ja

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:35

Dus jij vind dit zo goed zitten:
Afbeelding

Naar mijn idee zit ie te hoog,maar ik ben ook geen expert.
Misschien heb ik hem al die tijd wel gewoon te laag hangen,dat kan ook natuurlijk.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:41

het halster zit zoeizo raar bij deze pony. maar het halster moet precies onder de jukbeenderen zitten, dan heb je ook de meeste contrtole, als je hem lager hangt kun je zijn neus dichtdrukken waardoor ze moeizaam kunnen ademhalen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:42

Het is lastig te zien op deze foto. Ik ga 'm even lichter maken en dan wat beter bekijken. Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:47

Lichter??
Misschien staan je kleuren of helderheid van het beeldscherm niet helemaal goed,want ik zie het zeer duidelijk.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:41

Yentl_ schreef:
het halster zit zoeizo raar bij deze pony. maar het halster moet precies onder de jukbeenderen zitten, dan heb je ook de meeste contrtole, als je hem lager hangt kun je zijn neus dichtdrukken waardoor ze moeizaam kunnen ademhalen Knipoog

Nou dan moet je hem wel heel laag hebben hangen hoor Haha!

Als je de neusband te laag hebt op de neus kun je het neusbeen breken als je te hard trekt. Zie hier een voorbeeld van een paardenschedel. Let op het uitstekende neusbeen.
Afbeelding

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:07

De neusriem is ook te breed bij de Shet, de knoopjes zitten onder het jukbeen ipv naast de neus.
Naar mijn mening moet je 2 vingers tussen het jukbeen en het halster kunnen leggen. Zo heb ik hem altijd hangen.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:16

Hallo

Ik wil even een verslagje van vandaag vertellen want ik ben zo trots op mijn paardje Haha!

Ik heb nu sinds een aantal weken een sidepull maar nog maar 4x mee gereden een paar minuten omdat paardje ziek is ( hoesten) . Vandaag was ze redelijk gezond ( ze heeft goede en slechtere dagen ) en heb ik voor het eerst echt goed gereden met zadel en sidepull. Andere keren was gewoon even op de rug gesprongen en een beetje gestapt en gedraaft. Ik heb nog nooit zo heeeeerlijk gereden Haha! Haha! Ze liep prachtig nageefelijk, ze liep super en was totaal ontspannen. Heeerlijk Ja De galop ging op de ene hand nog wel hard maar op de andere ging ze zo rustig dat ik mijngod niet wist hoe ik moest zitten enz. omdat ik het niet gewend ben Bloos Maar fantastisch zeg! Wat een superding Ja Paardje hoestte daarna wel weer dus morgen zal ze wel weer minder zijn maar ik heb heerlijk gereden Lachen

Paardje hoest sinds begin 2007. Geen slijm en DA is geweest. Ventipulmin gekregen en spuitje. Maar geen antibiotica. Ze hoest wel veel minder maar nog steeds wel. Soms minder, soms meer. We hebben een tijd slecht hooi gehad maar toch heel stom gegeven tot het op was. Toen begon ze te hoesten. Nu hebben we wel goed hooi maar blijft ze hoesten. Bij inspanning hoest ze bij het instappen een keer of 3 a 4 en tijdens het rijden soms. Maar ik rijd heel weinig en heel kort. Vandaag dus wel wat langer, ong. 45 min en wat meer gevraagd maar ik loswerk haar nu vooral maar niet teveel. Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn? Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:21

@geluksvogel. Kan zoveel zijn, van dampigheid tot allergisch voor stof. Geef nat hooi voor de zekerheid. Staat ze op stal?

Goed om te horen dat jouw paard kan ontspannen met een sidepull!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:37

Tinkerloos schreef:
Dus jij vind dit zo goed zitten:
http://img179.imageshack.us/img179/5791/cindydb2.jpg

Naar mijn idee zit ie te hoog,maar ik ben ook geen expert.
Misschien heb ik hem al die tijd wel gewoon te laag hangen,dat kan ook natuurlijk.

Oh zo bedoelde je uitroep, ik dacht dat je dus de uispraak van 2 vingers onder het jukbeen fout vondt Bloos

Ik heb hem verschillend ligt helemaal aan Shy der bui, dus hoog (2 vingers onder jukbeen) als ze rustig is en lager (goed lettend dat hij niet op het smalle deel komt) als ze drukker is.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:06

evita_ schreef:
@geluksvogel. Kan zoveel zijn, van dampigheid tot allergisch voor stof. Geef nat hooi voor de zekerheid. Staat ze op stal?

Goed om te horen dat jouw paard kan ontspannen met een sidepull!

We hebben een inloopstal maar omdat de bak nu heel erg nat is, staat ze zelf vaak in de stal. Ik regel dat dus niet, ze gaat er zelf staan maar ze staat ook veel gewoon buiten. Buiten krijgt ze ook voer. Nat hooi nog niet gedaan, we moeten namelijk even een grote bak kopen om het water in te doen Lachen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:23

het is weer eens uitgestorven??

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:37

Zeker stil hier. Aankomende bekapbeurt (over 2 weken) gaan de ijzers van kay er weer af. Zitten er dan 8 weken onder. Ga daarna bellen voor hoefschoenen Go jij! Go jij!
Ben benieuwd hoe er op stal gereageerd word Nagelbijten / Gniffelen

Heb trouwens eindelijk een reactie gekregen op mijn advertentie voor land gezocht. Iemand hier redelijk vlakbij die de paarden aan huis gaat houden (1 paard en een veulen) en daar iemand bij wil hebben. Ben benieuwd zou wel lekker zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:39

Zou mooi zijn gouda! Wanneer ga je kijken?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:47

Weet nog niet stond geen telefoonnummer bij. Ik heb een mail gestuurd met mijn nr. en ben wel benieuwd. Ze zoeken iemand die ook helpt in de weekenden/ avonduren als zij weg zijn maar vind dat niet meer dan logisch. Vind het zelf eigenlijk ook veel leuker om meer dingen zelf te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:49

Ja, dat vind ik ook erg leuk om te doen!