[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:48

Ik ben zonet even de stad doorgelopen, het feest was ongeveer afgelopen.
Verder heb ik hard gewerkt op de wei, veel leuker nu er ook paardjes staan. Vooral Walter komt elke keer kijken wat ik aan het doen ben, en of er nog iets eetbaars in de kruiwagen ligt

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:04

Nu heb je pas echt eer van je werk. Mest je de weide ook uit iedere dag of is dat niet nodig?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:12

Ja, dat was wel de bedoeling. Tegelijkertijd werk ik ook aan het vele onkruid...
De eigenaar van die andere ponies ziet het nut van uitmesten ook in, en helpt mee

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:20

de boer had flink koningineedag gevierd, te horen aan de manier van praten en te merken aan het gebrek aan werktempo

Bij ons stonden er ook alweer een aantal paarden onder dek, de boer houdt daar sowieso al niet van,maar met een paar biertjes op steekt ie dat dan niet onder stoelen of banken

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:52

Nee ik heb ook niets aan koninginnedag gedaan. We hebben een DVD gehuurd voor vanavond want er is weer niks op tv.
Verder hebben we de jonge paarden door de bak laten lopen en een stukje met Ponto op de weg gewandeld. Dat vind ie altijd zo gezellig. Daarna heeft dan moddervarken in de bak gerold. De bak ligt er perfect bij na die buien. Hij werd eigenlijk al weer wat droog.

Bij ons mesten we ook elke dag de paddock en de bak uit. Daar hebben we een schema voor. En nou ze volgende week weer in de wei staan moeten we de wei dus ook doen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:59

de wei hoeven we gelukkig niet te doen, de paarden gaan achter de koeien aan dus we hebben de hele zomer groene paarden, want koeienvlaaien schijnen errrrug lekker te liggen, als de paarden eraf gaan, sleept de boer het weiland en na verloop van tijd komen er weer koeien terug op en weer paarden enz.

Bij goed weer gaan donderdag de koeien naar buiten.....maar dan mag er dus geen drup regen meer vallen....

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:44

Heb ook niks aan koninginnedag gedaan. Lekker uitgeslapen en 4 paarden bekapt... morgen is nr. 5, meneer hengst aan de beurt. Voetjes geven doet hij iig wel maar zal toch spannend worden. Wel lastig, bij die andere paarden zou ik zomaar op de grond kunnen gaan liggen en de hoef boven mn hoofd houden en dan gebeurt er nog niks... maar dat zal ik bij deze maar niet doen.
Vanilla begint eindelijk door te krijgen dat ze met dr achterhand moet wijken als ik er tegenaan druk

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:56

hmm ik kom hier ook maar eens kijken. Hier kun je toch gewoon gezellig kletsen over nh en paardjes waar je nh mee doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:00

Ben weer thuis.
Jovarna was vandaag weer redelijk zichzelf, ze heeft de hele dag ontspannen lopen grazen, met haar vriendin weer aan d'r zij.
Vanavond slaap ik maar weer thuis. Er wordt goed op haar gelet vanavond en vannacht, en ik krijg meteen een telefoontje wanneer er ook maar ièts verandert (gedrag, tepels, banden, etc etc).
Ik heb niet het gevoel dat het vannacht gaat gebeuren, anders was ik ook beslist weer gebleven. Maar het blijft gissen en gokken, en het is ontzettend spannend! (waar ben ik aan begonnen.. )

Is er iemand die die onrust bij z'n hoogzwangere merrie herkent?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:02

ja hoor dat herken ik wel en ze kunnen je heel goed misleiden......

bij ons staat er ook eentje op knappen, een Hackney'tje, maar dat komt niet vannacht, het is veel te koud, dan houden ze het gewoon binnen. De hackney gaat morgen weg naar een stal met videobewaking, vorig jaar is het misgegaan namelijk, veulen is toen gestikt in het vlies, was verder helemaal goed.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:03

Tjonge wat spannend allemaal Jovarna, ik zou haast denken dat ze nu stiekum toch gaat bevallen, want steeds als ik een verhaal in de kraamkamer lees is het iets van: "En toen was ik een half uurtje weg, en toen ik terug kwam stond er een veulentje naast haar".

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:06

Spannend Jovarna. Lijkt mij echt leuk om zo'n bevalling mee te maken van je eigen paard maar wel zeer slopend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:14

Ja, het is best slopend, dat merk ik al na 1 nacht op stal slapen.
Ik ben van plan om wel alvast vrij te nemen, want de komende week wordt het gewoon erg spannend. En ik heb momenteel een klus in Zwolle, dat is een dik uur rijden naar Jovarna (als alles meezit op de weg), en dat gestress en voortdurend in gedachten bij m'n paard zijn, zie ik niet zitten.
Maandag zal ik een laptop vragen, zodat ik toch met m'n klus verder kan (in de wei ).

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:14

Op me werk hadden ze dat ook een keer
heel even weg komen ze terug een super mooie spikkel merrie geboren....
Maar helaas wel dood gegaan in de zak

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:23

Jakkie dat lijkt me echt erg. Maar ik denk niet dat Jovarna dat soort verhalen nu graag wil horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:27

Daar zit ik inderdaad niet op te wachten!
Het is allemaal al zo spannend. "Zal alles wel goed gaan?!?!"
Ja, vast wel, daar vertrouw ik maar op. Maar eng en spannend is het zeker!

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:29

Lijkt mij ook geen fijn idee om zo ver weg te zitten met je werk. Je wil er toch bij zijn als het even kan.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:30

ik heb op een paardenmelkerij gewerkt dus ik heb honderderden succesverhalen van veulentjes die geboren werden, maar alleen de keren dat het fout ging, zijn me bijgebleven.....

ik heb 2 of 3 veulens geboren zien worden, alle anderen kwamen 'smorgens bij het voeren gewoon binnen huppelen met moeders, werden vrijwel altijd 's nachts op de wei geboren..... kon je op zoek naar de nageboorte, die meestal onvindbaar was (door beesten opgevreten)

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:34

Voordat ik een paard had, ben ik trouwens even in de leer gegaan bij iemand die Quarter Horses fokt. Heb van hem overigens vooral geleerd hoe het niet moet.
Maar goed, de merries stonden daar ook gewoon in de wei, hij wist niet eens welke zwanger waren en welke niet. Dan kwamen we de volgende dag en dan was het: O, die heeft ook een veulen gehad, was ze dus toch zwanger.
Heb daar iets van 15 veulens gezien, allemaal niks mis mee.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:38

Ik heb tot nu toe veel foute bevallingen meegemaakt en op me werk hebben ze ook veel fouten meegemaakt, en een paar goede. Maar we geven niet op. Vaak als het fout gaat zijn we er wel optijd bij!

Ik denk ook zeker dat het met jou merrie goed zal gaan als je er optijd (of iemand anders) bij kan zijn Heel veel suc6 en ik zou graag foto's willen zien. Oja super mooie site! Maar waar is nou die pagina waar ik mijn bitloze ervaringen op moest schrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:43

Die kun je niet op m'n site zetten. Dat mag je per PB doen. En dan zit ik het erop.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:49

ow aha
oke
ik ga even voor jou een leuk tekstje bedenken ergens van de week als ik tijd heb. In mijn toich van die angst aanvallen kun je lezen van eva, het gaat al weer wat beter....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:51

Okay, bedenk maar een leuk tekstje.

Annemiek komt trouwens niet a.s. vrijdag naar Noord Holland. Nieuwe datum weet ik nog niet. Heb je evt. nog belangstelling?

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:54

ja hou me maar op de hoogte, je weet het maar nooit met eefje wentelteefje (eva dus)

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:55

Het tekstje moet dat alleen over bitloos gaan?