[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:30

Maar ik ga! Dromen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:08

e_horse schreef:
Wordt het nog drukker

Ik heb net de hellingproef geoefend hier in de straat haha!
Ik heb net m'n rijbewijs, maar heb in een benzine-auto gelest...

Ok ik denk dat je dus een diesel auto bedoelde Knipoog

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:51

Eh ja.. was niet zo wakker meer zeker Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:50

Goeieeeemiddag (bijna)!
Ik heb 2 nieuwe aanwinsten *LOL*
Afbeelding
http://img151.imageshack.us/my.php?image=img1121jg7.jpg
Lief he Lovers ?
Ok, niet iedereen houdt van ratten; maar ik iig wel. Liep gisteren in het plantencentrum en kon het niét laten. De kleine, donkere man stal mijn hart. Schijnheilig & het is beter ze met z'n tweetjes te houden dus koos ik er één bij; zijn 2 mannetjes trouwens. En Mees & Muis waren de eerste namen die in me opkwamen Haha! .

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:33

Ach gossie, wat een liefies!!
ik heb er ook 2, gewone uitvergrote muizen qua kleur, maar o zo lief.

Veel plezier met ze!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:14

Ik ben ook gek op huisdieren maar kan behalve vissen niets thuis houden mijn vriend is allergies.
Anders had ik hetzelfde gedaan Bloos ze zijn zo lief Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:26

Dankjullie!
Vervelend dat je vriend allergisch is; lijkt mij echt een ramp. We hebben een hond, kat, kanarie & 2 ratten en hiervoor vele andere huisdieren gehad, sinds jongs af aan al.

En jaaa, ze zijn superlief. Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:27

Ik ga eens richting paard Doei!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:33

Miirthe schreef:
Dankjullie!
Vervelend dat je vriend allergisch is; lijkt mij echt een ramp. We hebben een hond, kat, kanarie & 2 ratten en hiervoor vele andere huisdieren gehad, sinds jongs af aan al.

En jaaa, ze zijn superlief. Lovers

Tja zelf ben ik ook voor bijna alles allergies behalve paarden en honden.
Ratten gaan nog wel maar konijnen en katten daar ga ik van niezen Haha!

Daarom heb ik ook eigenlijk wel een paard, daar kan ik wel tegen Ja we hebben ook een stalhond en een berg katten waar ik gek genoeg wel redelijk tegen kan Verward

Maar veel plezier en zet af en toe eens een foto, zo kunnen we zien hoe ze groeien Pling

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:19

Zo ben een beetje kwaad. Mijn bijrijdster zou ten 1e voorlopig niet meer rijden wat ze toch gedaan heeft en ten tweede verstelde ze leuk dat ze wel spierpijn zou hebben want ze heeft met een slof gereden!!!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Ze zegt een sms gestuurd te hebben hierover maar die heb ik dus niet gehad en dus ook geen toestemming kunnen geven ben nu in staat een sms te sturen dat ze haar niet meer mag doen. Vertrouw andere al zo slecht met mijn paard.

De hele stal stond er bij en heb gezegd dat ik dat nooit wil hebben immers waar de kunde ophoud beginnen de hulpteugels. Daar waar niemand het dus mee eens. Als mijn paard niet aan de teugel wil lopen dan is daar een reden voor vind ik wie kent haar nu het beste.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:26

gouda schreef:
Zo ben een beetje kwaad. Mijn bijrijdster zou ten 1e voorlopig niet meer rijden wat ze toch gedaan heeft en ten tweede verstelde ze leuk dat ze wel spierpijn zou hebben want ze heeft met een slof gereden!!!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Ze zegt een sms gestuurd te hebben hierover maar die heb ik dus niet gehad en dus ook geen toestemming kunnen geven ben nu in staat een sms te sturen dat ze haar niet meer mag doen. Vertrouw andere al zo slecht met mijn paard.

De hele stal stond er bij en heb gezegd dat ik dat nooit wil hebben immers waar de kunde ophoud beginnen de hulpteugels. Daar waar niemand het dus mee eens. Als mijn paard niet aan de teugel wil lopen dan is daar een reden voor vind ik wie kent haar nu het beste.

Meteen weg sturen, ze luisterd niet en straks verpest ze alles wat jij hebt opgebouwd.
Dat is dus de rede waarom ik geen verzorgsters neem de kans dat je iemand vindt die echt luisterd en ook nog eens hetzelfde rijdt als jij is moeilijk.
Anders iemand vinden die niet hoeft te rijden Pling

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:44

Ja vind het ook erg moeilijk doe het liever zelf maar soms heb je gewoon iemand nodig. Ga niet graag een weekend weg of op vakantie maar soms moet ik voor mijn vriend. En vaak ben ik zo moe dat ik naast het werken en mijn paard wel eens een avondje voor de buis wil hangen.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:57

gouda schreef:
Ja vind het ook erg moeilijk doe het liever zelf maar soms heb je gewoon iemand nodig. Ga niet graag een weekend weg of op vakantie maar soms moet ik voor mijn vriend. En vaak ben ik zo moe dat ik naast het werken en mijn paard wel eens een avondje voor de buis wil hangen.

Ik heb het geluk dat ik een super staleigenaar heb met een hele liefe dochter die dus wel luisterd Knipoog Als ik niet kan gooien ze Shy los en strooien op of als ik het vraag longeren ze.
Als ik straks de tijd heb ga ik dat meisje lesgeven, haar ouders zijn ook al bezig haar manege manieren af te leren.
En in de zomer staat ze in de wei bij een vriendin, dus dan sla ik wel eens een dagje over. De ene dag kijk ik en de andere mijn vriendin. In de winter rijden we ook vaak samen en we hebben de zelfde mening.
Als ik op vakantie ga verzorgt zij Shy maar rijdt niet, Shy heeft dan ook vakantie Ja

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:58

Dat is goed geregeld. En inderdaad tijdens de weideperiode durf ik ze ook wel stil te zetten alleen wil altijd wel ff naar haar kijken ivm wondjes ed

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:02

gouda schreef:
Dat is goed geregeld. En inderdaad tijdens de weideperiode durf ik ze ook wel stil te zetten alleen wil altijd wel ff naar haar kijken ivm wondjes ed

Dat doet die vriendin dan en ik bij haar pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:47

Doei!
Dan meld ik me ook maar Vork
Ik rijd zo'n beetje altijd zonder bit op een ponytje, en dat gaat heel goed. Ook zonder zadel enzo.
Ik ben 12 jaar (....) en ik ben nogal klein van stuk, dus dat ponytje is wel een shet Knipoog
Sinds kort heb ik me ook wat meer in NH verdiept, en wil er ook een beetje mee gaan werken.
Alleen weet ik er nog niet veel van, dus daarom dat ik hier lid word Lachen

Daarom dus: Hoi Doei!

EDIT: Oh ja,ik heet [***] Clown

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:27

Vandaag heeft de dochter van de stalhouder uitgestapt op Shy.
Ik had buiten gereden in in de bak wat gegaloppeerd omdat het buiten te drassig was (bak was nat maar niet zo glad).

Toen ik klaar was vroeg ik of ze ff wou uitstappen, dat hoefde ik geen 2x te zeggen Knipoog
Dus beugels korter (ff gaatjes bij maken binnenkort, moet nu een slag in) en hup erop.

Tijdens het uitstappen heb ik "les" gegeven en dat ging erg leuk, ze luisterd goed en doet erg haar best.
Soms was haar reactie erg grappig Ja ik zei dat ze eens moest halthouden en dan op de volgende manier: 1 denk na waar je wilt gaan stilstaan 2 adem uit en ontspan
Krijg ik te horen "geen teugels nodig Verward " ikke "nee hoor probeer maar" zij proberen en ja hoor het lukte "jee dat heb ik nooit geweten"

En dan nog de volgende opmerking "wat zit dat zadel lekker net een bank" ze zat op mijn Randoll's Knipoog

Echt grappig Ja het ging zo lekker dat ze ook ff 2x 10 meter heeft gedraaft.
En Shy die was echt mega rustig ondanks het weer OK dan!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:43

Hallo

Ik kom ook even binnenwandelen hier Haha! Mag wel he? Schijnheilig

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:50

Haha, wandel ze!

@gouda: meteen wegsturen die hap. Het is verdorie jouw paard, waar ze het gore lef vandaan haalt weet ik niet, maar er zullen toch wel ergens nog goede bijrijders bestaan?

@shyla: leuk dat het zo goed ging met dat meisje.

Ik sla ook weleens een dag over. Waar Walter nu staat wordt hij gevoerd door de staleigenaar en hij staat 24/7 op de wei in een groep. Die krijgt zijn beweging wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:23

Doei!
Ik heb vandaag voor het eerst met 1 teugel gereden (met als hoofdstel/halster een cross-rope-bridle of hoe je het ook schrijft Vork ..
In het begin ging het maar bagger, maar na een tijdje ging het ongelooflijk goed, afentoe toch wel de andere richting uit, want sturen is nog niet het makkelijkst Sigaar ...(en het is een shetlander, dus dat bewijst ook al wat Vork ...
Daarna was het echt een beetje teugel opzij ofzo, en beetje gewichtsverplaatsing en ze liep die richting alweer uit. Ook stapte ik af en liet haar los, en ze liep achter me aan Lachen Was dus heel erg leuk, heb ook foto's !! Komen er hopelijk nog aan Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:56

Afbeelding

1. even voor de foto's mijn cap afgedaan Knipoog Als ik hem op heb kunnen het geen mooie foto's worden Clown

Afbeelding

2. Moment-opname, voor het gezeur begint Clown ze draafde opeens erg hoog, en ik viel een beetje naar achter met dit als gevolg Nagelbijten / Gniffelen
gelukkig verder geen last meer van gehad

Afbeelding

3. sorry voor de pijnlijke nek!! Clown

Ik merkte wel dat ze het een stuk leuker vond dat het normale werk Ja

btw: Ik weet dat ik al wat groot begin te worden, ik ben nou langzamerhand er zelf ook achter gekomen, maar cindy blijft er lol in hebben, dus ik rij nog wel even door. Maar zogauw ik merk dat Cindy er moeite mee begint te krijgen stop ik wel Knipoog

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:07

@ bizzybijtje; Je lijkt me nu al te groot en te zwaar voor die shet eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:14

Inge_ schreef:
@ bizzybijtje; Je lijkt me nu al te groot en te zwaar voor die shet eigenlijk.

Dat heb ik in dit topic ook al vaak gehoord idd...

viewtopic.php?f=10&t=732094&hilit=

Ik ben ook al aan het minderen, sowieso omdat ze in de zomer een veulen krijgt dus...

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:21

Haai, Ik heb een vraagje aan jullie. Ik rijd met een sidepull of leren bitje en bitloos gaat het vooral super. Allen de galop is een probleem. Ze gaat hard en zonder controlle. Niet in de houden en als ik druk geef van voor stopt ze en gaat ze draven. Iemand tips? Lachen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:23

geluksvogel schreef:
Haai, Ik heb een vraagje aan jullie. Ik rijd met een sidepull of leren bitje en bitloos gaat het vooral super. Allen de galop is een probleem. Ze gaat hard en zonder controlle. Niet in de houden en als ik druk geef van voor stopt ze en gaat ze draven. Iemand tips? Lachen

Probeer eens voltes te maken, sluiten en openen misschien helpt dit om het tempo iets te regelen.

Zelf heb ik ook dat probleem, geef je druk van voren valt ze snel terug dus been er goed aan houden.
Als dat niet werkt probeer ik ook veel tempo te wisselen in stap en draf en dus bochtjes/voltes.