[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:54

Citaat:
In de volkskrant staat een vakature hoofd opleidingen in Deurne.
Iets voor jou Smurf?

ik zal best niet aan de eisen voldoen en ik heb niets met Deurne: worden normal opgeleid om een generatie nieuwe normals te leren paardrijden volgens de 5 leugens (van Parelli)

leuk bont veulentje, ik houd wel van bont

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:02

Mooi veulen! jammer dat je vriendin het niet heeft mogen meemaken...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:14

Goeiemorgen

evita_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:30

Goedemorgen, ik ben druk vandaag met pakken en dingen regelen. Zeg dus nu alvast doei. Ga zo nog even naar de paarden om afscheid te nemen

Ik ben vanaf zondagochtend weg en dan wordt het toch mooi weer hier in Nederland!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:31

Maar in Kenia is het vast nog mooier weer

Veel plezier evita!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:40

Veel plezier

Ik ga maandag (of dinsdag, weet nog niet precies) een weekje naar Drente met Anouar, bij een bokker logeren

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:59

de eerste ronde is gelukt: tussen 2 buien door boodschappen gedaan, nu regent en hagelt het weer...... na deze bui snel uitmesten en kijken of ik een beetje met Morrie kan spelen.....en wortels halen..... normaal staat op zaterdag de wortelboer op stal, ik hoop maar dat ie er vandaag ook staat

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:35

Hier ist al de hele tijd hartstikke droog, ga zo eens een liksteentje halen en dan naar de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:56

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:34

Storm op komst ofzo?
Er was niks te beginnen met Anouar. Heb een poging gedaan om naar het bos te gaan, maar ben halverwege terug gegaan. Hij sprong al zes meter de lucht in van een blaadje op de grond.
Heb hem weer in het land gezet, daar ging hij alleen maar keihard rondrennen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:48

hartstikke droog?????? de modder zit nog tot z'n buik iedere dag weer...

strom???? hier niet hoor, Morrie was heerlijk relaxed, ik heb er weer even zonder zadel opgezeten, kreeg direct toestemming om erop te stappen. Gisteren waren ze bij ons zo aan het rennen op de plaat, is er zelfs eentje vies onderuit gegaan, maar vandaag stonden ze alleen maar te slapen en te knuffelen met hun kont in de wind/regen......

Spannend Jovarna, heb je geen webcam? Kunnen we meekijken

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:50

Alle paarden waren als gekke aan het rondrennen. Ook wel lekker dat ze eens even flink de benen strekken.

Morrie kan toch bomen slepen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:52

Ja zal wel met het weer te maken hebben. Onze paarden zijn ook nogal uitgelaten.

@Evita: veel plezier in Kenia, bofkont.

@Anya: prachtig veulen, vind bontjes toch wel erg leuk hoor.

Bij ons mogen vanaf woensdag de paarden weer in de wei.
Het regent hier als een gek. Het hagelt tussendoor ook nog en we hebben ook nog een klap onweer gehad. Ik heb maar een nieuwe kraan aangesloten in de badkamer, want het is echt geen weer om wat te gaan doen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:55

Citaat:
Morrie kan toch bomen slepen?

ja, hoezo? moet je een boom kwijt uit je tuin??

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:56

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:02

aha.... daar heb je niet veel voor nodig hoor, een boerenwerktuig of een borsttuig zonder broek met touwstrengen is genoeg.
Ik neem aan dat je het bitloos gaat doen, dan kan je de leidsels (moet je ook hebben dus, ik heb touwleidsels, lekker simpel en goedkoop) gewoon aan je oranje hoofdstel vastmaken, met zo'n soort hoofdstel sleep ik ook

verder heb je nog een houtje nodig, nooit de band zo aan de strengen knopen, altijd een houtje ertussen, heeft je stalhouder vast wel ergens liggen

optuigen, rondje lopen, houtje erachter, bandje erachter en gaan, kan je de bak slepen

De echte menners zullen je een compleet marathontuig gaan adviseren en vooral oogkleppen, je paard blind maken, anders zou ie wel es kunnen schrikken van je zweep... *huh*.... welke zweep???? ik heb gewoon een carrotstick bij me maar dat vertel ik die menners maar niet.....

Kom maar een keertje slepen met Morrie, zo heeft Margreet het ook geleerd, toen hebben we haar paard een keer in tuig gezet en klaar was het, ze kan nu zelf slepen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:09

Ik wil wel vragen of die kennis mij helpt. Hij ment al heel lang en hij is ook van het natuurlijke (hij bekapt ook natuurlijk enzo)
Ik denk dat het weinig problemen gaat geven met Anouar, hij is zo nuchter (geworden)
Wel cool als we de bak kunnen slepen Zullen m'n stalgenootjes blij mee zijn. En ook een leuke afwisseling

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:15

ff naar vanRijn voor een paar behoorlijke autobanden, die zit bij jullie naast, kan je zo naar stal rollen

je moet zelf even de slag te pakken krijgen, het handigs is dat met een ervaren paard, als je allebei niet weet wat je moet doen en wat er gaat gebeuren, krijg je hele rare misverstanden..... als je neus aan neus staat en je paard staat intuig, dan heb je een fors probleem

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:20

Heb net foto's gekregen van vorige week. Een stuk of 400, ben dus nog wel even bezig met foto's kijken

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:43

@ jovarna: spannend!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:47

zo zeg, heerlijk middagdutje gedaan, dat is lang geleden...... ikslaap erg slecht tegenwoordig en ben tegen 8 uur 's avonds echt uitgeput, nu kan ik hopelijk tot grote-mensen-bedtijd mee vandaag....

Zometeen de paarden binnenzetten en dan helemaal niets doen behalve computeren en tv kijken.....

dan heb ik heerlijk he-le-maal niets aan Koninginnedag gedaan, heerlijk om er zo onderuit te komen!

@Anouar bij welke Bokker ga je logeren eigenlijk?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:23

Jovarna super spannend!

Wat een weertje zeg. Hagel, en nog meer hagel.
Heb toch de regendeken maar opgezocht voor Lan. Die zit al zeer dun in de vacht en staat in de volle wind op de wei nu de wind van de andere kant komt.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:30

Ik heb ook echt helemaal niks aan koninginnedag gedaan. Vandaag alleen maar met de paarden gespeelt en boodschappen gedaan. Idd echt heerlijk ! Vanavond bij het Wok-restaurant uit eten, dus dat maakt de dag helemaal af!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:49

Ik heb ook niks gedaan. Ik ben niet zo van het feesten en heb deze week wel weer genoef gefeest.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:44

Lekker wokrestaurant moet zo nog even een prak maken. Denk Aviko ofzo lekker makkelijk. Heb ook lekker niets gedaan aan koninginnedag. Half uurtje gereden in de bak (buitenrijden niet zo'n succes met combi harde wind, vlaggen en optochten) en uitgemest.