Chestnut schreef:Ik wil ook natuurlijk gaan bekappen. Nu heb ik even een paar vraagjes.
1) Doen jullie het zelf? Zo ja, heb je dat dan op de cursus of uit het boek geleerd? (als je het uit het boek hebt geleerd, gaat dat dan goed)
2) Als je het zelf doet, is het erg moeilijk?
3) Zijn jullie paarden veranderd qua lopen? En merkte je iets bij de eerste keer, dat het paard bijv. moest wennen?
4) Is het de moeite waard?
Ik doe het zelf, nadat ik eerst een cursus heb gevolgd bij PaardNatuurlijk. In het begin ben ik heel onzeker geweest over het al dan niet er goed aan doen, maar nu ik zie hoe haar hoeven ontwikkelen, sterkt het mij in mijn besluit. Verwacht zelf wel een terugslag wanneer ze weer straks op stal gaan.
Het is niet moeilijk als je de hoef maar het werk laat doen, soms wil je te snel
resultaat zien.
Mijn paard heeft een periode een gevoelig gewricht gehad, te merken bij draaien of verstappen. Ik vind zelf dat ze ondanks de speling in haar benen er, nu ik het zelf doe, toch beter op staat.
Ik vind het zeker de moeite waard. Er gaat tijd en inspanning inzitten, maar niet voor niets.
Sindsdien laat ik niemand anders meer aan de hoeven van mijn paard zitten
.
Cookies: welkom terug
Fructaan: Opala krijgt wat de beheerder verstrekt, alleen van droog hooi gaat ze hoesten en daar houden ze rekening mee. Ik vind wel wat ze 's winters geven heel aangenaam en smaakvol ruiken. En Opala kan er zo lekker met haar neus in graven tijdens het naar binnen werken.
Hoefgroei: beweerde ik vorige week nog dat de hoeven niet meer zo snavelachtig zijn. Nou een achterhoef presteert het om weer er als vanouds uit te zien