Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:jackie schreef:@pmarena: lynn apple bekapt niet volgens strasser. hij doet van alles wat en voral zijn eigen manier. hij heeft in ieder geval niet de strasser opleiding gedaan.
2 jaar geleden zei hij dat hij volgens Strasser bekapte , dat is alles wat ik weet.
jackie schreef:Kinke schreef:'t is wat met onze knollies
hoe lang is het geleden dat ze bevangen is geraakt?
8 jaar geleden toen ze bij de hengst stond, in Duitsland.
Kinke schreef:Pmarena, al iets geregeld met de holistisch dierenarts?
opala schreef:Dat ze zich zo nu en dan verstapt, zo van ieks doet zeer, dus gevoelig is, waar ze normaal zo overheen gaat. Kennelijk heb ik gevoelige plaatsen blootgelegd.
Antheman schreef:Klinkt heel goed Jossie! En in de winter dan, staat je paard dan ook buiten, vraagteken.
opala schreef:opala schreef:Dat ze zich zo nu en dan verstapt, zo van ieks doet zeer, dus gevoelig is, waar ze normaal zo overheen gaat. Kennelijk heb ik gevoelige plaatsen blootgelegd.
Gelukkig kon ik vanavond vaststellen dat het tijdelijk was
Jossie schreef:Antheman schreef:Klinkt heel goed Jossie! En in de winter dan, staat je paard dan ook buiten, vraagteken.
Ja, ook in de winter staan ze buiten. Ze staan bij ons op het bedrijf (melkvee) en lopen dan overdag (mits niet te nat) op het koeienland en s'nachts in de paddock. Ze hebben geen schuilplek (helaas), maar kunnen wel aan alle kanten in de luwte komen voor regen en wind. Afgelopen winter kon dat niet en had ze een Bucas smartex deken op. Deze winter mogen (en kunnen) ze ook op het kavelpad en staan ze dus wel aan alle kanten luw!
Ik denk echter wel dat ik de deken opdoe, het is errug vies op dat pad (ook na schoonmaken) en Kate interesseert zich echt niet voor viezigheid en lijkt dan meer op een fries als een haflinger. Dat is eigenlijk wat lastig met rijden dan... Egoïstisch, ik weet het...
Mac schreef:PS voor pmarena: hier staat ook een kort en bondig verhaal over "hoe te trimmen" met foto's: http://www.ironfreehoof.com/trimming.htm
Kinke schreef:
ehhhh.....jeemig! Is ze dan vaker of constant bevangen? Anders moeten die ringen toch een keer verdwijnen?
nienke07 schreef:(ook voor Niet-Pmarena's erg handig )
jackie schreef:ze is nooit echt heel erg bevangen geweest, met ondergeschoven achterhand enzo. 't is wel een projekt....
jackie schreef:zo'n bobbel (tgv gekanteld hoefbeen) ontstaat ook bijvoorbeeld wanneer de witte lijn door beslaan verzwakt is en de ijzers op gegeven moment onder vandaan gehaalt worden. of als de hielen veel te hoog zijn en het beslag er te lang onder zit.
Mac schreef:jackie schreef:zo'n bobbel (tgv gekanteld hoefbeen) ontstaat ook bijvoorbeeld wanneer de witte lijn door beslaan verzwakt is en de ijzers op gegeven moment onder vandaan gehaalt worden. of als de hielen veel te hoog zijn en het beslag er te lang onder zit.
All of the above![]()
En zo belanden we weer bij de definitie van hoefbevangenheid. In het Engels hebben ze dat toch beter voor mekaar.
opala schreef:Dank voor jullie medeleven.