Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:Komt het door het vijlen dat de hoefwand niet geheel glad is van de voorkant? Zal het wel weer niet goed zien, maar het lijkt of de zooleeltrand boven de hoefwand uitsteekt. De hoefwanden bij de kwartieren zijn aanmerkelijk dunner dan bij de teen en daar lijkt de witte lijn ook wijd. Ze lijkt gallen rondom het kogelgewricht te hebben. Eén hoefhelft lijkt verhoudingsgewijs veel kleiner/groter. Dat is mijn commentaar
jackie schreef:@Isapaardje:
ik denk da Isabella pijn in d'r voeten heeft en daarom niet blijft staan om te vijlen. probeer eens wat zachts onder de andere hoef te leggen als je met een voerhoef bezig bent. bij Briolette scheelt het .
Snozzie schreef:Antheman schreef:Bij het Grote Bos, ijslander wei![]()
Ken Leersum verder niet zo goed, behalve De Boterbloem ,vast overnachtingsadresje voor de trektochten...
Waar stond je dan in 3 bergen??Daar ben ik opgegroeid....
Oh, de ijslanderwei, leuk stekje!
In Driebergen stond ik bij stal Huisman, erg gezellig.
Kinke schreef:'t is wat met onze knollies
hoe lang is het geleden dat ze bevangen is geraakt?
Mac schreef:Bij Briolette kun je heel duidelijk zien dat het net lijkt of het onderste deel van de hoef er helemaal niet bijhoort; de voet bestaat duidelijk uit twee delen.
Op de eerste foto lijkt het net of de hele hoef niet bij het paard hoort ...
Antheman schreef::oo Jackie!
Best veel werk nog!
Ik had niet gedacht dat haar hoeven er zo uit zouden zien.. Zoveel ringen, dat duurt nog wel een poos voordat de hele hoef is hersteld.
Wat ik dan wel frappant vind, is dat de witte lijn heel mooi dun is!
Betekent in ieder geval dat er geen kanteling is geweest....
Blue_Star schreef:Zo,nadat smurf me heeft doorverwezen kom ik ook eens een kijkje nemen
vzpaard staat sinds donderdag zonder ijzers achter,heb er lang voor moeten zwoegen en klagen dat het alleen maar slecht is!! maar ze zijn erafEnkel voor niet,want ahja de smid zei dat rechtervoor 'platter' is dan linkervoor,onzin maarja de eigenaar gelooft het!!
Wat ik me nou afvroeg is wat een NB doet?En wat het verschil is tussen een smid en een NB?
Weet er trouwens iemand een NB regio vlaams brabant?