Naturals vaak caploos?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: Naturals vaak caploos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:25

bbje schreef:
Eigenlijk wil ik het niet verplichten en de verantwoordelijkheid bij de ruiter zelf houden, maar ik denk dat velen die verantwoordelijkheid niet aan kunnen, daarom zat ik dus te twijfelen over wel verplichten.

..en ík vind dat 95% van de ruiters niet het pakket eigenschappen heeft om vaardig dus veilig paard te rijden Haha!
Dat vind ik serieus en ik kan dat met onderbouwde argumenten onderbouwen.

Ik vind echter dat je dan niet zomaar paardrijden kan verbieden ook al is dat goed beschouwd in het algemeen belang én dat van de paarden.
Dat is én het ontzeggen van eigen verantwoordelijkheid én nivelleren. Beiden ongewenst voor wat je toch echt als homo sapiens dient te beschouwen!!!

Opleiden en eventueel dat toetsen.

Nee, het is principieel niet gewenst dat een comitee van zichzelf tot wijzen rekenenden bepaalt wie tegen zichzelf beschermd moet worden.
In de praktijk besluiten halfwijzen dat wijzen en onwijzen iets moeten of niet mogen.

hc

grey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:52

Ieder zijn eigen keuze. Ik rijd ook liever zonder cap maar als het paard wilt is zet ik hem wel even op.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:38

Ik voel wel wat voor zo'n eerder genoemde clausule, ik zeg; brief naar de overheid! Dan vind ik de uitspraak 'het is toch mn eigen hoofd' op z'n plaats. Dan word het een bewuste keuze en als het dan fout gaat, best.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 07:35

Rijden met of zonder cap, het maakt mij niet veel uit. Met springen en cross draag ik hem wel, omdat je een groter risico loopt om te vallen. Ook als ik straks mijn paardje ga inrijden heb ik hem zeker weer op (samen met een bodyprotector). Mocht je dan vallen, dan is de kans op ernstig letsel kleiner. Ik doe het dus voor mezelf. En let erop: Ik spreek over kansen.

Bij het buitenrijden en gewoon een ontspannen training laat ik het ook nog wel eens zitten.

Coolkoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:07

Ik reed op mijn koe, maar ik heb nooit een cap op gehad, want ik heb er geeneen Koe

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:08

Altijd met. En dat komt omdat ik genoeg keren heb meegemaakt met van die mensen die zeggen: ja maar mijn paard doet nooit wat. Paar struikelt over zijn eigen benen en ruiter heeft een gat in haar hoofd. Ik draag dan liever een cap, en waarom zou je m niet dragen?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:58

oud topic, ik tem even

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:09

het liefst zou ik zonder cap rijden, dat is gewoon veel fijner, maar ik heb het 1 keer gedaan en ik doe het nooit meer. ik ben toen gevallen op mijn hoofd. ik viel gelukkig op een dikke laag zacht zand maar ik moet er niet aan denken om op het asfalt gevallen te zijn. en ben ook groot fan van NH dus de combinatie bestaat Haha!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:41

Ik rij al heel mijn leven zonder cap. Ik heb er een hekel aan iets op mijn hoofd te dragen. En krijg er vaak hoofdpijn van, als ik iets op mijn hoofd heb zitten. Dus geen cap of wat dan ook op mijn bolletje. Eigen keus, en ja ik denk natural!