[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 07:42

Bij de weg: Morrie is vreselijk aan het verharen, hij is al aan een wintervacht bezig, is dat bij jullie paarden ook al zo?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:11

ik heb ook het idee dat Kinke meer zweet met sympanova.
Verharen?? hmm..geen idee. Kinke heeft nog steeds d'r lelijke Boett jurk aan, vorige week was ze nog zo glad als een spiegel Lachen
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:12

zo kijkt ze als ik haar onder haar buik kriebel Lachen
(zomereczeem)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:14

Wat schattig Haha!
Goedemorgen Doei!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:22

Moguh,

Kinke heeft mooie manen!

Vanilla is ook al aan het verharen en vraagt soms of ze mij als schuurpaal mag gebruiken.

Bij Volare heb ik nog niet veel verandering gezien in z'n haar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:23

als ze wil kan ze ook heeeel schattig zijn hoor Lachen
deze is ook leuk, tenminste een vrouw met fikse baardgroei Lachen
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:26

Dank u Arno, ik doe ook vreselijk m'n best om die manen te behouden hoor. Valt niet mee bij een eczemer, dus ik ben d'r best trots op dat ze uberhaupt manen heeft Lachen
Toen ik haar kocht had ze een gedeelte van zo'n 20 cm. afgeschuurd bij haar schoft, dat stuk is nu weer een cm. of 30 lang Lachen Het zal helaas nooit een hele dikke bos worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:27

Hoe zit dat nu eigenlijk Arno, heeft Volare de knappe Vanilla nog niet kunnen verleiden? 't wordt zo langzamerhand echt tijd dat je het arme dier een paar tips geeft Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:31

Morrie had manen tot over z'n schouders toen hij in NL kwam, helaas was de bovenste 40 cm totaal vervilt en na een goede kambeurt was er niets meer van over. Hij had tijdens het transport (18 uur op een trailer) bovendien een stuk van 20 cm tot bloedens toe afgeschuurd aan de voorstang van de trailer (er onderdoor om te vreten, hij stond niet vast) en het zag er niet meer uit, toen heb ik hem maar gekortwiekt, maar zo lang wordt het nooit meer,helaas........

ja arno, beetje voorlichting, of doe het ff voor Clown

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:32

halllooo Morrie, doe het ff voor??? Haha!
Die wippende hondjes foto vond ik al erg genoeg op de vroege morgen hahaha

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 09:00

Goedemorgen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 09:01

Ik ben ook wakker. Haha!
Straks ga ik naar een veulenkeuring. Biattro (vriendinnetje van mijn Banouck) wordt gekeurd.
Tis maar goed dat Banouck niet meedoet, want dan zijn alle veulens kansloos natuurlijk. Haha!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 09:34

haha, uiteraard zou Banouck de beste zijn (en de best opgevoede) Lachen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:02

Morrie schreef:
wat s het verschil? Je slaat nagels in de hoef en bent daarna tijden zoet om het weer gezond te laten worden.....
Maar goed het is jouw pony: jouw feestje.....

Lenneke_ schreef:
Kunststof vind ik wel al beter dan ijzers. Ze belemmeren het hoefmechanisme minder en verergere de schokken minder/niet
Oke, de nagelgaten, maar dat vind ik nog het minst dramatische van allemaal. Die hebben bij Anouar geen schade aangericht, de rest wel

Plakijzers dus geen nagels Pling

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:02

Kinke schreef:
Shyla, maar als je gaat verhuizen en de EW's er weer onder vandaan haalt, is er dan ook structureel iets opgelost? Dan nog zal ze alleen geen last hebben op het zachte?

Idd maar nu heeft ze ook nog geen last maar ze zou het kunnen krijgen door overbelasting ivm de manier van lopen.

evita_ schreef:
@Shyla; wat naar joh van je pony. Ik hoop dat je een goede oplossing vind voor je pony en ook voor jezelf natuurlijk! Ik zou persoonlijk mijn paard nooit weg doen als ik er niet meer op kan rijden maar daar hadden we bij aankoop al rekening mee gehouden..

Ik heb haar laten keuren bij aankoop en toen was ze goed, het is pas naar boven gekomen in Rotterdam.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:06

Bijgelezen. Allemaal een fijn weekend verder. Nog even naar andere topics.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:33

Citaat:
halllooo Morrie, doe het ff voor???

opmijn leeftijd denk je niet eens meer aan dergelijke kunstjes..... ik zou niet meer weten hoe het meost, dat waren dingen die ik vroeger deed, toen ik jong was Haha!

bjions zocht er eentje verKOEling Koe , de boer miste een koe maar kon haar niet vinden, lag dus in het ruinenweiland in de sloot, had al een eid gezwommen/gewaad........

Morrie vond de sleur-koe-uit-sloot-actie interessanter dan mij,maar helaas, hij moest toch mee.... Duivel
Ter compensatie heb ik hem maar es gewassen met tea-tree-shampo, hij begon wel erg ranzig te worden namelijk en dat trekt weer meer vliegen aan.
Bij het terugzetten in de wei, na de wortelschijfjes en het gebruikelijke kusje gooide ie z'n kont in de lucht en trok een sprintje naar z'n vriendjes toe, grote stofwolken achterlatend Cool mafkees......

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:31

Zo die Morrie durft met dat warme weer zo te rennen! Hij was vast lekker afgekoeld door de wasbeurt.

Vinden jullie lange manen bij een rijpaard (a la kwpn) mooi staan? Kaylee dr manen groeien best hard en dik haal ze er alleen uit gewoonte iedere keer af tot handbreedte omdat dat zo 'hoort' Heb ze wel eens wat langer gehad maar kon er weer niet van afblijven.

Net terug van paarden buiten zetten. Klussen valt nog niet mee met deze hitte. Waterbakken vullen met de hand a 90 liter inhoud, paddocks stront ruimen en uitmesten. Vanmiddag weer terug om de weides uit te mesten en de paarden weer naar binnen te doen en weer water geven. Normaal gesproken doe je dat alles niet alleen (en niet alles iedere dag) maar iedereen is op vakantie behalve ik en nog 1 andere pensionklant en stalhouders. Gelukkig wel wat hulp maar valt toch vies tegen. Maandagavond komen ze weer terug gelukkig.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:33

gouda schreef:
Zo die Morrie durft met dat warme weer zo te rennen! Hij was vast lekker afgekoeld door de wasbeurt.

Vinden jullie lange manen bij een rijpaard (a la kwpn) mooi staan? Kaylee dr manen groeien best hard en dik haal ze er alleen uit gewoonte iedere keer af tot handbreedte omdat dat zo 'hoort' Heb ze wel eens wat langer gehad maar kon er weer niet van afblijven.
Bij sommige paarden vind ik het wel mooi ja Ja Mirages manen zijn ook wat langer op het moment Lachen

Net terug van paarden buiten zetten. Klussen valt nog niet mee met deze hitte. Waterbakken vullen met de hand a 90 liter inhoud, paddocks stront ruimen en uitmesten. Vanmiddag weer terug om de weides uit te mesten en de paarden weer naar binnen te doen en weer water geven. Normaal gesproken doe je dat alles niet alleen (en niet alles iedere dag) maar iedereen is op vakantie behalve ik en nog 1 andere pensionklant en stalhouders. Gelukkig wel wat hulp maar valt toch vies tegen. Maandagavond komen ze weer terug gelukkig.
Dan is het hard werken ja Scheve mond Ach gut Nog even volhouden Knipoog

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:35

Giel heeft ook lange manen, die is half tuiger half rijpaard, staat hem heel leuk Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:37

Misschien laat ik het wel een keer helemaal uitgroeien kijken hoe het word. Die halve lengte vind ik alleen altijd zo lelijk suf, hoop dat ik mij in kan houden.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:42

Goedemorgen Lachen

Kinke, wat een ellende he, die zomereczeem. Auk heeft het ook, staat ook met een Boettpyjama in het land. Toen ik hem kreeg, had hij hele korte manen en nu toch wel een aardige bos Lachen

Afbeelding

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:55

Zo die manen zijn ook erg gaaf!!!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:04

een kennis van me heeft 4 Friezen, 1 met exzeem en ne bij die ene kan ie geen deken op doen, die wordt helemaal gek als er een deken op ligt......

ik kijk in mijn glazen bol en voorspel dat het rond 4 uur regent hier (lang leve de radar) Cool

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:06

Nou amper bijgelezen, heb ook weinig tijd want vannacht gaan we op vakantie. Naar Denemarken. Heb er echt zin, lekker met z'n tweetjes. Haha!

Dus voor iedereen: AJUUS Doei!