De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:24

En het topic is weer open! Gelukkig...wie weet volgt er nu een zinvolle discussie zonder 'op de man' acties!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:46

Tjonge jonge wat een weertje vandaag zeg. Heerlijk. Ik heb vanmiddag een poosje in de zon gezeten zelfs (in de baas zijn tijd natuurlijk) Secundaire arbeidsvoorwaarden noemen we dat Knipoog
Alleen jammer voor mijn kleine ijsbeertje want die heeft het veel te warm. Die hoef ik echt niet te gaan rijden want die stond gisteren al te zweten terwijl hij in zijn uppie in de bak stond.
Vorig jaar heb ik hem geschoren omdat hij niet goed door zijn winterhaar heen kwam. Toen hij van dat hoogpolig tapijt van zijn lijf af was heb ik hem in de bak gegooit. Hij wist van gekkigheid niet waar hij het moest zoeken. Bokken, springen, rollen en rennen. Toen we dat zagen hebben we die andere ouwe (van 32) ook maar geschoren. Die ging na het scheren ook zo tekeer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:45

sensatie vanmiddag bij mij op stal: eerst komt een Hackney alleen thuis met een half afgescheurd tuig, later een Shetty zonder kindje (via de A27 Bloos! en ff later een Welsh, mét amazone maar volledig aan de kletter *doet ie anders nooit*

Iemand het kind van de shet gaan zoeken, die lag helemaal in het bos, een uur van stal af, had gelukkig niets behalve helemaal over de emmer....

Boer Klaas vond het genoeg en zei tegen mij: jij komt de dam niet af met dat gekkenhuis van je, je blijft maar in de bak en zo gezegd zo gedaan, zonder zadel (en helm) de stuurknopjes op gewicht er even terug opgezet en wat heb ik ontdekt??????

Morrie heeft hele andere gangen dan vorig jaar! Ik heb de hele winter niet in de bak gereden en in draf zweeft ie gewoon, margreet dit moet je volgende week proberen, wel zonder zadel, want onder dat zadel loopt ie gewoon niet meer...... ik denk dat ie bij jou zo in galop aanspringt (durfde ik natuurlijk niet) en dat je hem zo meeneemt naar buiten zonder zadel, hij zit echt als een huis, niet te geloven!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:04

Leuk Els!

Het was me trouwens al wel opgevallen hoor dat hij "makkelijker" is gaan lopen. Als ik met 'm naar het bos ga dan draaft hij nu ook makkelijk en vlot op een hele kleine hulp. Ik zei laatst toch ook tegen je dat ik 'm zo opvallend ruim vond stappen?
Eerst vond hij het na een klein stukje draf altijd wel weer genoeg en viel in stap, kon je drijven wat je wou, maar hij ging gewoon niet verder, slome duikelaar. Nu blijft hij uit zichzelf veel makkelijker en vlotter doordraven voor hele stukken. Dat "douwerige" is er bijna helemaal uit, alsof de handrem er eindelijk vanaf is!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:10

smurf schreef:
sensatie vanmiddag bij mij op stal: eerst komt een Hackney alleen thuis met een half afgescheurd tuig, later een Shetty zonder kindje (via de A27 Bloos! en ff later een Welsh, mét amazone maar volledig aan de kletter *doet ie anders nooit*

Iemand het kind van de shet gaan zoeken, die lag helemaal in het bos, een uur van stal af, had gelukkig niets behalve helemaal over de emmer....

Boer Klaas vond het genoeg en zei tegen mij: jij komt de dam niet af met dat gekkenhuis van je, je blijft maar in de bak en zo gezegd zo gedaan, zonder zadel (en helm) de stuurknopjes op gewicht er even terug opgezet en wat heb ik ontdekt??????

Morrie heeft hele andere gangen dan vorig jaar! Ik heb de hele winter niet in de bak gereden en in draf zweeft ie gewoon, margreet dit moet je volgende week proberen, wel zonder zadel, want onder dat zadel loopt ie gewoon niet meer...... ik denk dat ie bij jou zo in galop aanspringt (durfde ik natuurlijk niet) en dat je hem zo meeneemt naar buiten zonder zadel, hij zit echt als een huis, niet te geloven!

En dat allemaal op die rare korte, kromme voetjes.... OK dan!

Margreet...heb jij ook zo'n paard dat overal de schuld van krijgt???? Irritant toch!!!

Ik volg al die herrie topics over NB of Not NB niet......ik ken een NBmeneer, die zegt dat hij er toch wel eens een (kunststof) beslagje onder doet, omdat het bij sommige paarden gewoonweg niet wil lukken. Die meneer werkt ook met homeopathische middellen om alles weer een beetje op te knappen...en hoefschoenen en röntgen apparaten en thermometers die door de huid heen de temperatuur van het onderliggende weefsel meten.... en rijles...kortom...er zijn vele wegen die naar Rome leiden!!!! Al dan niet beslagen, maar wel allemaal met het welzijn van het paard in het achterhoofd!!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:13

als de achterhoeven ook ontdaan zijn van overgroeide steunsels is het laatste stukje handrem er ook af...... maar zo ver is het nog lang niet!

Hij kan een leuk stapje wijken in de bak, eerst snapte ie het niet, want ik doe het altijd op polderweggetjes van de ene berm naar de andere, maar na een half uurtje viel de euro...... vorig jaar ging ie nog rustig linksaf ook al hing je zelf helemaal naar rechts, maar nu doet ie dat niet meer, wel zuchten en puffen, maar hij doet het wel mooi, ook de hoefslag had ie weer gevonden, dus al met al kan ie in dressuurtraining, alles wel zonder teugels, alleen op zit/gewicht/stemhulpen, ik had er wel een hoofdstel met bit in, maar ik ben er niet aan geweest. Zonder hoofdstel met bit doet ie helemaal niets, hij kickt nogal op z'n bit, hij is dol op SM, want volgens sommigen betekent een bit altijd PIJN...... Cool

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:25

Buitenzinnig schreef:
Margreet...heb jij ook zo'n paard dat overal de schuld van krijgt???? Irritant toch!!!

Ja, vreselijk!!!
Het is echt niet zo'n lieverdje hoor en hij doet heus wel eens wat, maar het is absoluut niet zo dat hij het per definitie gedaan heeft en dat maken sommige mensen er wel van! Gelukkig heeft hij ook fans Cool
"Dat zal Nescio wel zijn" als er weer eentje loopt te klootviolen in de wei. "Euhm.... Nescio staat hier hoor, niet dáár" Bloos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:30

o ja erg is dat, dat had Morrie vorig jaar: deken aan flarden: had Morrie gedaan, paard stuk: dat is Morrie geweest...... omheining kapot: Morrie...... nu hebben ze ontdekt dat die knollen die dekens zelf kapot schuren aan het prikkeldraad en nu staat er ineens een stroomdraadje voor......

ik heb net de balkondeur dicht moeten doen, niet vanwege de kou, maar vanwege een enorme knoflookstank van mijn buitenlandse buren.... wat een stank zeg, dat die mensen dat kunnen eten *yuk* verklaart meteen de walm die om ze heen hangt.... *braak*

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:39

Ik voel me ook echt persoonlijk aangesproken als m'n paard wat uitvreet, ook al kan ik er niks aan doen en als hij vals beschuldigd wordt dan trek ik me dat ook aan, vind ik gewoon echt niet leuk.

Maar afwachten hoe dit jaar de weilandindeling wordt en hoe dat allemaal gaat uitpakken. Het liefst zou ik 'm samen met z'n paddock-vriendinnetje hebben, die 2 gaan super samen, maar zij zal wel in de merrie-groep gaan en om 'm daar nou als enige ruin tussen te zetten.... Hyper! Hij kan eventueel wel in een apart landje, alleen (kan iig niet!) of met z'n 2en, maar dat is dan maar voor hooguit een halve dag of misschien nog minder als meer gegadigden zijn en dat wil ik niet, gewoon de hele dag op een groot land is veel lekkerder. Nou ja, afwachten maar, ik maak me er best wel een beetje zorgen over...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:58

het is weer uit met het mooie weer, hoo rik net op het weerbericht, morgenmiddag pittige buien met onweer..... en het hele weekend ook en veel kouder Huilen

Wilde je nog een rondje bos morgenmiddag Margreet...... neem je Gijsenkim-regenjas dan maar mee......

ik weet er 2 bij mij op stal die dolblij zijn als het morgenmiddag regent, dan hoeven ze niet naar de les...... Clown

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:01

Ik zat er wel aan te denken om morgen naar het bos te gaan, maar ik hield m'n mond er over omdat ik eerst het weer aan wilde kijken, kun jij gedachten lezen ofzo?! Haha! Ook qua tijd is het nog onzeker hoor.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:06

Citaat:
kun jij gedachten lezen ofzo

sssssssssssssssssssssssssssssssst niet verder vertellen..... Cool

moest jij morgen niet solliciteren voor je stage???? Moet ik m'n duimen weer even uit de kast halen..... Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:09

Ja, om 10 uur 's ochtends.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:16

dan heb ik net een tussenuur, dus dan kan ik duimen Haha!
*stopt duimen meteen in schooltas*

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:54

Margreet schreef:
Zo wat een vuil gedrag zeg!! Daar ben je nog goed mee weg gekomen, moet je toch niet aan denken dat het raak was geweest... Scheve mond
Je hebt haar toch hopelijk wel heeeel goed duidelijk gemaakt dat dát niet getolereerd wordt?!

Ja wel, maar kennelijk was het nog niet tot haar doorgedrongen, want later ging het weer bijna mis toen een klein kind, wiens moeder bloemen kwam kopen (hobby van mijn moeder), de konijntjes ontdekte en daarop afstormde (we hebben een doorlooppoortje in de uitloop; wij er wel in, pony er niet uit volgens zwitsers principe). Isabella sprong er weer op af, maar ik was nu sneller. Niemand heeft dat gezien, maar Isa wel gevoeld (toch tik gegeven hoor).

Ze doet dit alleen als ze volledig LOS staat overigens. Zodra ik haar vast zet, kan een kind er onderdoor kruipen.

Mooi voorbeeld (maar wel erg off-topic hier):
Straatspeeldag paar jaar geleden. Allemaal kindertjes die in het karretje wilde rijden. In no-time was ik en de pony omringd met dat grut. Ik wilde doorrijden naar de plek waar ze mij bedoeld hadden in de straat, maar Isa reageerde helemaal niet op mijn stapcommando. Toen ik haar weer wilde aanzette, keek ze even om en deed het hoofd wat naar beneden. Toen ik goed keek stond er een klein hummeltje dat nog maar net op zijn beentjes kon staan kennelijk, pal voor haar met de armpjes om Isa's beentjes geklemd. Lief paadje hoorde ik. Moeder had het kennelijk ook niet gezien net als ik en schrok zich dood. Wat een braaf paardje heeft u ... eh ze moest eens weten ... maar kennelijk dus wel als ze ingespannen is; ook vandaag vele kinderen om haar heen om te aaien; no problemo, zolang ik haar maar vast heb.

Groeten
ingrid

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:07

Hoi Knipoog ,

Heb de boel niet zo nauwkeurig gelezen als ik normaal doe hoor.

Gisteren om 24 uur thuis, met de vrouwen van de bouwvakkers gemozaïeked en vandaag weer de hele dag gesolliciteerd.
Ik heb op 4 aktiviteiten meekeken , tussen de middag gesprek met 4 deelnemers en om 16 uur een gesprek met wat collegaas werd me versteld. Dames, niet gelogen ,ik had een delegatie van 5!!! man personeel tegenover me. Heb je de hele dag al meegelopen ,zit je propvol met indrukken en moet je om 16 uur nog een keer solliciteren. Phoefffffff, ik ben kapot. Voelde wel een enorme klik, aan beide kanten.

Nu heb ik morgenochtend een sollie gesprek over het meelopen van vorige week bij een andere werkgever en verwacht eigenlijk wel dat ze me een ja of nee gaan verkopen morgen. Vinnut zooo moeilijk wat ik moet doen!

En verder staan de heren sinds gisteren ook s nachts in de paddock, heel erg prettig!!

Leuk dat Morrie zo goed loopt!!"!
Margreet , ik duim voor je morgen!!
Cookies, vole je je al beter?
Ingrid; hint , dit is een openbaar forum en personen die jij aanhaalt hebben in het verleden ook wel in DIT topic gepost. Knipoog

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:12

Antheman schreef:
Hoi Knipoog ,

Heb de boel niet zo nauwkeurig gelezen als ik normaal doe hoor.

Gisteren om 24 uur thuis, met de vrouwen van de bouwvakkers gemozaïeked en vandaag weer de hele dag gesolliciteerd.
Ik heb op 4 aktiviteiten meekeken , tussen de middag gesprek met 4 deelnemers en om 16 uur een gesprek met wat collegaas werd me versteld. Dames, niet gelogen ,ik had een delegatie van 5!!! man personeel tegenover me. Heb je de hele dag al meegelopen ,zit je propvol met indrukken en moet je om 16 uur nog een keer solliciteren. Phoefffffff, ik ben kapot. Voelde wel een enorme klik, aan beide kanten.

Nu heb ik morgenochtend een sollie gesprek over het meelopen van vorige week bij een andere werkgever en verwacht eigenlijk wel dat ze me een ja of nee gaan verkopen morgen. Vinnut zooo moeilijk wat ik moet doen!
En verder staan de heren sinds gisteren ook s nachts in de paddock, heel erg prettig!!

Leuk dat Morrie zo goed loopt!!"!
Margreet , ik duim voor je morgen!!
Cookies, vole je je al beter?
Ingrid; hint , dit is een openbaar forum en personen die jij aanhaalt hebben in het verleden ook wel in DIT topic gepost. Knipoog

Wat het leukst en uitdagendst is natuurlijk (en dan nog even kijken naar primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden!!!)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:15

Ja ik ben er weer helemaal bij. Kan alleen 's morgens mijn bed nog niet uitkomen maar dat is chronisch Haha!

@ smurf, leuk joh dat je paard nou zo super gaat lopen. Dan gaat hij het mischien nog wel een keer leuk vinden. Ach en over dat bit. Ponto staat al met zijn klep open als ik met het hoofstel aan kom lopen. Ik moest een keer aan iemand uitleggen hoe je een hoofdstel om moest doen. Ponto had het bit al 7 keer in zijn klep gehad. Lastig hoor. Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:23

Citaat:
Wat het leukst en uitdagendst is natuurlijk (en dan nog even kijken naar primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden!!!)

Nehee, want morgen verwacht ik dat ze ja of nee zeggen tegen de baan als woonbegeleider.

Ik moet nog minstens 1,5 week wachten totdat ik weet of ze mij als aktiviteitenbegeleider willen hebben!!

Als ik morgen een aanbod krijg, ga ik denk ik wel JA zeggen ,ondanks dat ik liever de baan van vandaag zou hebben. Ik kan het me niet veroorloven om NEE te zeggen tegen een baan Boos!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:29

Antheman schreef:
Citaat:

Nehee, want morgen verwacht ik dat ze ja of nee zeggen tegen de baan als woonbegeleider.

Ik moet nog minstens 1,5 week wachten totdat ik weet of ze mij als aktiviteitenbegeleider willen hebben!!

Als ik morgen een aanbod krijg, ga ik denk ik wel JA zeggen ,ondanks dat ik liever de baan van vandaag zou hebben. Ik kan het me niet veroorloven om NEE te zeggen tegen een baan Boos!

Als ze je willen, kan morgen ook vragen hoeveel bedenktijd ze je willen geven Pling
Vond ik helemaal niet raar in de tijd dat ik nog zelf personeel aannam...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:31

nienke07 schreef:
nienke07 schreef:

Als ze je willen, kan morgen ook vragen
hoeveel bedenktijd
ze je willen geven Pling
Vond ik helemaal niet raar in de tijd dat ik nog zelf personeel aannam...

Heb ik wel overwogen hoor, maar ruim een week vinnik niet zo netjes!
[/quote]

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:32

..en als je ze de situatie uitlegt? Of zeg ik nu iets heel erg doms? Ik bedoel...als je voor ze kiest, kan je per direkt beginnen, als ze een ander aannemen heeft die tien tegen 1 nog een opzegtermijn...dusss

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:35

nienke07 schreef:
..en als je ze de situatie uitlegt? Of zeg ik nu iets heel erg doms? Ik bedoel...als je voor ze kiest, kan je per direkt beginnen, als ze een ander aannemen heeft die tien tegen 1 nog een opzegtermijn...dusss

Heb je wel een punt!!

maar als ik mijn twijfels neerleg, weten zij ook weer genoeg!!
Als ik de boss was, nam ik dan dus mooi die andere!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:40

Je ehhh...eerst afwachten of ze je willen...en dan pas uitleggen natuurlijk!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:42

nienke07 schreef:
Je ehhh...eerst afwachten of ze je willen...en dan pas uitleggen natuurlijk!

Haha! Haha!

Wat dacht jij dan??

Truste!! Slaap er een nachtje over en misschien valt er wel niets te willen Slapen