Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mindful schreef:O! Das lief Kay_kim...heel snel weer beter worden hé!
@[***], ik heb dat gevoel ook, soms betrap ik mezelf van te hoge druk te geven en te weinig geduld te hebben...ook te denken van, zie hem daar nu staan lummelen terwijl ik weet dat hij een zeer gevoelig ventje is![]()
Ik worstel de laatste tijd veel met dat 'druk' geven...heb in de week een webinar van iemand gevolgd die werkt met zo weinig mogelijk druk om zo een echte vriendschapsband met je paard te krijgen, volgens haar gaat dit niet als je alles met druk doet. Druk geeft volgens haar een valse connectie en discomfort voor het paard.
Los werken is ook haar streefdoel, geen touw als connectie, het paard kan geen keuze maken om van je weg te lopen...wat in de kudde wel kan...wat vinden jullie hiervan?
Ik ben er echt veel mee bezig de laatste tijd, we verplichten onze paarden zoveel...ik vind het heel boeiend, dit...wil ook graag zo aant werk gaan.
xxdomiixx schreef:Is dat niet best veel als je net begint met liberty? Ik ben niet echt op de hoogte van de nieuwe savvy's. Ik heb volgens mij nog een oude selfassesment
GDG schreef:Ik heb me de afgelopen maand toch eindelijk meer verdiept in Natural Horsemanship. Ik had wat dingen gezien en gelezen van Clinton Anderson en dat sprak me aan omdat hij reactie van het paard eist en ik het idee had dat dat er bij mij aan schortte. Toch was ik daar na één sessie met mijn paard al wel vanaf, het voelt niet goed en past gewoon niet bij mij.
Dus maar meer gaan verdiepen in Parelli, waarvan ik het idee had dat het niet zo goed zou passen bij mij en mijn paard omdat ik dan te 'soft' zou blijven. Nou, na wat meer te lezen en filmpjes kijken was ik daar toch al aardig van afgestapt en kreeg ik steeds meer het idee dat het juist wel heel goed bij mij zou passen. Dus toen ik aan de oude level 1 DVD's kon komen heb ik die overgenomen en me daar ingestort. En ik ben helemaal om, ik vind het een erg mooi en duidelijk systeem. Uiteraard is het nog een beetje zoeken, maar het begin is er.
Nu wil ik zometeen door en vraag ik me af waar ik het beste aan doe qua aanschaf van meer lesmateriaal. Ik begrijp dat level 1 en 2 niet meer als pakketten verkocht worden en dat je nu de vier savvy's hebt met ieder hun levels. Waar ik niet helemaal uitkom is welke info er op de savvy club staat. Heeft het meerwaarde om pakketten aan te schaffen als je lid bent, of valt alles te vinden op de savvy club?
[***] schreef:Ik zit nog steeds in twijfel of ik terug lid zou worden of niet. Ben toen afgehaakt bij de verandering, niet omdat ik niet van verandering hou maar het werd ineens dubbel zo duur per maand en met de tijd die ik er aan spendeer vond ik dat zonde..
Verder wil ik nog wel een aantal dvd-pakketten maar die zijn jammer genoeg ook niet gratisDus moet nog even zien hoe ik dat ga doen..
Heb jij veel dvd's Bowen? Welke vind je echt goed?