Anoniem schreef:Je kunt je paard ook leren dat hij binnen je persoonlijke ruimte mag komen om je te knuffelen en ook contact mag maken zonder dat hij je daarbij overhoop loopt. Mijn ruim 1000 kilo wegende shire doet niets liever dan in mij kruipen en de hele dag kroelen. (in het eerste filmpje in mijn profiel is wel te zien hoe dicht hij de hele tijd bij me blijft staan, maar hij kijkt wel uit, zo ook de fjord die op me af rent maar niet tegen me aan of over me heen, en ik sta daar zonder zweep of touw of wat dan ook met mijn zwangere dikke buik tussen de stoeiende paarden)
Zolang ze respect hebben is alles mogelijk.
Maar die uit het OP filmpje heeft gewoon geen respect.
Klopt
Maar ik ben zover nog niet. Het begint te beteren hoor, ik ga ook niet (meer) "gewapend" de weide in, maar heb dit in het begin wel gedaan, gewoon voor mezelf (je voelt je mentaal toch beter als je iets bij de hand hebt moest je het nodig hebben
). Dat kon trouwens gewoon een simpel touw zijn ofzo hoor, je moet je daar geen rare dingen bij voorstellen
Had vooral met voer in mijn handen problemen, dus voertijd was altijd opletten. Blijft nu nog steeds opletten, maar heb geen extras meer nodig, kan het nu gewoon zelf. Ook weet eentje nu heel goed dat hij uit mijn ruimte hoort te blijven en als hij bang is zoekt hij ook die ruimte op ipv vlakbij mij te gaan springen. Dus die mag nu gewoon veel in mijn ruimte komen, ik loop ook gewoon naast hem als we ergens naartoe gaan omdat ik weet dat hij beseft waar ik ben. Bij de andere pony doe ik dat nog niet, maar dat komt ook nog wel, en zal niet meer zolang duren gok ik zo
(zitten al hele fijne momentjes tussen de laatste tijd)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-13 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt