[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:13

Wat irritant zeg Stoom uit je oren

Maar sowieso moet je uitkijken wat je op internet plaatst af en toe.....soms heb je echt het idee dat je alleen met een bepaalde groep bent maar de hele wereld kan meelezen ROFL

Lief zijn ze he....mijn veulenbeessies en hun moeder Lovers

Bo was wel een stuk makkelijker van karakter dan Timber......maar Timber is ook mijn allerliefste appelflapje hoor Schijnheilig. Dat gevoel dat ik bij Timber heb dat is zo sterk dat ik al onze dipjes soms wel eens denk ik doe haar weg want ze is te moeilijk voor me, maar me dan bedenk dat dat paard zo bij mij hoort. Iets wat niet onder woorden te brengen is alleen maar te voelen is Lachen
Laatst bijgewerkt door Timbers op 17-10-08 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:14

Heerlijk topic, ik voel me ineens niet meer zo geschift Haha! Knipoog

Nee, serieus, ik ben blij dat er meer mensen zijn die de dingen zo zien en interpreteren.

Timbers schreef:
En het is nog steeds zo op momenten dat ik niet lekker in mijn vel steek is Ester heel gesloten en in zichzelf gekeerd. Gelukkig wordt het minder want ik probeer haar toch wel duidelijk te maken dat mijn ellende mijn ellende is en niet het hare (nog meer lachwekkende verhalen Clown )

Hoe doe je dat? Ik vind dat best wel moeilijk.

*knip*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-08 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:20

Bijzondere ervaring RedPassion. Zo zie je maar weer dat het niet het paard is dat iets doet, maar dat jij degene bent die het doet. Ik merk dat ook altijd heel sterk met Chaplin. Op momenten dat hij heel gespannen wordt, merk ik vaak dat mijn ademhaling veel te hoog zit en ik mijn schouders optrek. Zodra ik mijn spanning weg laat glijden, kalmeert hij ook weer.

Timbers schreef:
geen morgen vandaag over een uur of gisteren, maar in het hier en nu. Gewoon zijn.......gaaf paard dat ze me dat even liet zien en voelen Haha!

En dan te bedenken dat je dit dus altijd zo zou kunnen zijn.. maar wij mensen vinden het nodig om altijd onze gedachten te volgen en daardoor de hele dag te slaapwandelen Clown Als we meer op paarden zouden lijken zouden we vast meer genieten en ons minder zorgen maken Knipoog

Mooie foto's trouwens Haha!

@Twiggy: *knip* Tong uitsteken Duivel
Laatst bijgewerkt door diphranil op 17-10-08 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:21

Nog meer gestoorde mensen hier.....fijn Clown
Hoe ik dat doe.....ik vind het ook best moeilijk maar op een of andere manier gaat dat nu na bijna 18 jaar eindelijk een beetje. Soms zeg ik het gewoon tegen haar (als er niemand in de buurt is uiteraard Nagelbijten / Gniffelen ) en soms denk ik het naar haar.

Timber is wat dat betreft veel "gebekter" als ik niet lekker in mijn vel zit moet ik gewoon uit haar buurt blijven....dat maakt ze dan wel duidelijk. Jouw ellende is van jou dus hou maar lekker bij je Huilen van het lachen Ben ik erg blij mee zo'n paard dat haar mening durft te ventileren en ik luister daar ook maar naar Tong uitsteken

Ester is echt een paard dat de ellende van de hele wereld op haar nek kan nemen.....vroeger had ze heel vaak donkere wolken en was ze echt tot het deprie af. Deed vaak echt pijn om dat paard in haar eigen wereldje te zien, maar gelukkig heb ik dat al heel lang niet meer gezien. Heel af en toe maar dan is het meer dat wij samen niet zo veel meer doen en als ik dan wat met haar doe is het goed Haha!. Na dat hele kreupelheids verhaal heb ik me ook voorgenomen om echt tijd voor haar te maken.....als is het maar 5 minuutjes clickertraining is ze al helemaal tevreden Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:21

Fijn om jullie verhalen en belevingen te lezen! Heel erg herkenbaar!

Als je je meer wilt verdiepen in het "toeval" en dat alles een reden heeft en mensen/dieren/situaties niet voor niets op je pad komen, lees dan eens De Celestijnse Belofte van James Redfield. Ontzèttend leerzaam met erg veel eye-openers!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:23

JoviBan schreef:
Als je je meer wilt verdiepen in het "toeval" en dat alles een reden heeft en mensen/dieren/situaties niet voor niets op je pad komen, lees dan eens De Celestijnse Belofte van James Redfield. Ontzèttend leerzaam met erg veel eye-openers!

Heb ik al jaren geleden gelezen.....een ongewoon gesprek met god vind ik ook mooie boeken en ik was een tijdje terug begonnen met de 4e weg van Ouspensky, maar dat is wat heavyere kost dus die moet zo nu en dan even bezinken Schijnheilig

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:26

héhéhé ik denk dat er veel mensen van ons denken dat we helemaal getikt zijn... maar ach, als jij dat zo ervaart, waarom zou dat gek zijn!
F6 heb dat nooit geweten van Bo... maar dat is wss ook lang voor ik me aanmeldde op het nh forum geleden en ik moet toegeven dat ik toen niet alles sytematisch ben gaan lezen Lachen Best heftig!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:28

??? Haha!
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 17-10-08 21:34, in het totaal 3 keer bewerkt

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:28

willeke_nijs schreef:
héhéhé ik denk dat er veel mensen van ons denken dat we helemaal getikt zijn...

als meerdere mensen dus getikt zijn, is het al niet meer zo getikt en misschien wel normaal Tong uitsteken collectief bewustzijn?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:29

Dat van Bo is al weer ver voordat het NH forum bestond Knipoog Ze is in 1996 geboren en in 1997 overleden dus dat is al weer effies terug.. het heeft wel op het NH forum gestaan maar dat heb jij dan niet gezien of gelezen waarschijnlijk of je was nog geen lid.

@JoviBan als ik in je profiel spiek zie ik dat jou meiden net zo cute zijn samen als de mijne.....zo gaaf moeder en dochter en die sterke band Lovers. In de zomer vind ik vaak of Ester wakend bij een liggende Timber aan of andersom.....zooooo genieten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:30

JoviBan schreef:

Ga ik onthouden! Ik wil sowieso weer wat meer gaan lezen, dus dat gaat mooi samen Knipoog

Nu ga ik douchen en nog even bankhangen met de ratten. Morgen een lekker paardendagje als het weer een beetje meezit.
Ik ben blij dat ik toch in dit topic ben blijven 'hangen', veel herkenning hier! Tot gauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:31

Twiggy2008 schreef:
RedPassion, wil je alsjeblieft dat ene stukje uit mijn PB in dit topic weghalen? Knipoog
Dat was als PB bedoeld, niet voor in dit topic. Jongens, haal effe al die quotes erover weg graag, please!!!

Gedaan Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:32

Dank dank dank, iedereen. Ik ben lekker bezig vanavond. Clown Bloos Bloos Bloos
Maar dan begrijpen jullie tenminste waarom..... Knipoog

De Celestijnse Belofte, goh, dat is lang geleden dat ik die gelezen heb. Ergens begin jaren 90..... Mooi boek, heb ook dat werkboek en volgens mij was er nog eentje (klopt het, waren er niet 3 uiteindelijk?). Zou eens even in mijn boekenkast moeten spieken.

Een Ongewoon Gesprek Met God heb ik ook staan en de opvolger daarvan ook. Al zijn er nog meer daarna verschenen, maar heb niet alles gelezen. Heel boeiend. Ja

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:49

een paard kan je natuurlijk goed aanvoelen.
ze letten op zulke kleine signalen van je lichaams taal.
en veel dingen zijn geen toeval

Chito is ook z`n open en gevoelig paardje
nooit gedacht dat in na het inslapen van sugar me weer kon hechten aan een ander paard
hij geeft mij zoveel vertouwe, terwijl ik de eerste weken dat ik hem had, ik dat gewoon nog niet kon.
ik denk ook dat we elkaar gevonden hebben, en meschien sugar daar wel mee geholpen heeft.

want ik was al bij een paar anderen paarden wezen kijken, maar dat ging niet.
ik wilden eigelijk geen paard meer.
maar toen belde een kennis die wel een leuk paardje voor mij wist.
en dat was niet chito, maar een bont paard.
hij had ook nog wel een ander paard die eventuweel te koop was en dat was hem.
hij ging hem halen hij stond een stuk veder in een kudde met jonge paarden, toen ik hem zag wist ik het dat is hem gewoon.

@RedPassion
weet je nog een goeden huisje voor ratten uit het asiel in velp
een creme waarschijnlijk kruising rex een zwartbonte ook een vrouwtje.
en nog een zwarte man.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:56

Ik ga maar eens maffen Slapen
Morgen eind van de middag lekker les!!!!!!!!!!!!!! Heb ik zin in Vork (en Timber hopelijk ook) en dan 's avonds een jaren 70's-80's party hier in de buurt dus lekker met mijn mede oude van dagen feesten Clown het zal me een feest worden ROFL

Als ik tussendoor tijd heb wil ik morgen nog even naar Amsterdam of Alphen aan den Rijn rijden voor een zaaaaaaaaaaaaalig broodje van de Subway Tong uitsteken helaas hebben we hier dichter in de buurt geen Subway en ik ben sinds Engeland Subway verslaafd geworden Bloos

Truste allemaal Doei!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:04

Truste Timbers! Veel plezier met lessen morgen en met subwayen Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:06

Cesara, mooi verhaal ook. Zo zie je maar weer, he.... Knipoog
Al hoewel ik me ook nu niet kan voorstellen ooit nog zo'n paard als Sam te treffen, mocht hij komen te overlijden. Brrrrr, moet er niet aan denken..... Verdrietig Huilen

Timbers, ooooh, leuk, 70's/80's feestjes. Daar ben ik dol op!!! Kan alles meezingen en heb thuis een kast vol met die muziek (heb bij platenmaatschappijen gewerkt jarenlang en ik verzamelde alles, wilde ook serieus gaan draaien op die party's, maar ja, toen kreeg ik een kind Haha! ). Dus nu draai ik lekker thuis en ga af en toe nog eens naar zo'n feestje. Mocht iemand wat weten in de buurt van Hilversum/Utrecht/Amersfoort desnoods. Knipoog

Ik ga effe Pauw en Witteman kijken, wat drinken, op de bank met de poezen knuffelen en wachten op mijn vriend, die een avondje weg is. Hij komt straks thuis. We hebben vakantie!!!! Dus daar drink ik er zo zeker eentje op. Go jij! Go jij!

By the way, ik loop achter, Subway???? Ken ik niet (maar ben al sinds 1987 niet meer in Engeland geweest Haha! ).
Truste, hoor!!!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:14

Twiggy2008 schreef:
By the way, ik loop achter, Subway???? Ken ik niet (maar ben al sinds 1987 niet meer in Engeland geweest Haha! ).
Truste, hoor!!!

Subway is ook in Nederland....dat is een soort gezonde broodjes McDonalds Tong uitsteken lekker broodje Italian herbs en parmezane met gesmolten kaas, tomaat, sla, ui, augurk, komkommer en dat soort bende, lekker sausje er op en smullen maar Tong uitsteken

Feestje is in Mijdrecht......vroeger hadden wij daar disco, dat heette toen club '86 (toen was ik 16 Bloos ) en nu komen al die mensen dus weer feesten, ouwe van dagen feestje dus met super muziek want die muziek is echt geweldig.....tijdje terug Ben Liebrand draaide in een tent feest, ik met nog een paar 30-ers helemaal uit ons dak. Maar de jonkies die er waren begrepen het niet zo geloof ik Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:20

Aaaah, daar heb ik wel eens gehoord, de gezonde McDonalds. Ben er nog nooit geweest (zit me af te vragen of er hier in de buurt wel eentje zit dan Clown ). Ben dol op gezonde broodjes, ik hou niet van junkfood. De Mc ben ik al jaren niet meer geweest, vind dat ronduit ranzig eten. Haha!
En ik ben een vega, dus al die vieze, vette hamburgers. Vork

Mijdrecht is hier niet ver vandaan. Ja, Ben Liebrand, ben ik ook een paar jaar terug vaak naar toe gegaan. Gegarandeerd feest. Hoe oud ben jij? Ik ben net zo, hoor, hahaha, ik ga alleen nog maar naar dat soort feestjes. Heb ook wel een house/dance periode gehad, maar daar was ik gauw klaar mee (het verveelde me). Ik zing graag mee en dat kan met al die heerlijke oude liedjes.

Omdat ik thuis een jong kindje heb en helaas niet meer elk weekend uit dansen kan, doen wij het volgende: Zaterdagavond Radio Veronica aanzetten, draadloze koptelefoon op, stoelen opzij en we hebben een disco in de kamer. Moet alleen wel playbacken, anders wordt dochterlief wakker, maar het is zo heerlijk!!!! Oja, de gordijnen doen we ook dicht, haha, alleen kan het mij op een gegeven moment echt niet schelen of de buurman het ziet of niet. Overigens zijn zij ook dol op die muziek, draaien het veel.
Zelfde generatie, he. Haha!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:11

Wat een mooie en herkenbare verhalen hier Lachen.

Ik geloof ook zeker dat je paarden wel iets 'uit kunt leggen'. Mijn twee vorige verzorgpaardjes b.v. die hadden een hele sterke band met hun eigenaresse. Deze twee paardjes stonden met z'n tweeën in een paddock en op een gegeven moment besloten we om hun te verhuizen naar een grote weide. Ze zouden het er zeker beter krijgen, maar toch moesten we ze weg halen uit vertrouwde omgeving.
Normaal gesproken kwamen de paarden gezellig op je af wanneer je aan kwam, maar toen wij op een dag besloten de verhuizing door te zetten zijn wij úren bezig geweest de paarden te vangen. Hoe konden ze het weten? Zonder bewust signalen af te geven voelden ze aan dat er iets ging gebeuren. Door het dolle heen waren ze, zonder dat daar bewust een aanleiding toe was.
Voor mij was het toen voor het eerst dat ik zoiets ervaarde, vanaf toen wist ik zeker dat de band tussen mens en paard iets heel bijzonders kan zijn Ja !

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:51

Gezellig, allemaal geschifte mensen.
Ik herken veel in jullie verhalen.

Vandaag was ook een heftig dagje wat in het teken stond van Walter.
Toen ik bij stal aankwam waarschuwde de staleigenaar me al: hij loopt heel slecht vandaag.
Dat was eigenlijk nog een understatement, walter wilde eigenlijk helemaal niet lopen.
Hij stond wel bij het groepje paarden in de wei, maar ik moest hem echt gaan halen.
Gelukkig had ik al een afspraak met de DA voor vanmorgen, dus dan kon die er meteen naar kijken.
Volgens mij heeft het ons 20 minuten geduurd om de wei uit te lopen richting parkeerplaats.
Ik voelde walter's pijn. Maar die lieverd liep voor mij. Ik heb echt staan huilen, zo erg vond ik het.
Walter bleek bovenop alles ook nog eens een hoefzweer te hebben, bij zijn rechtervoorhoef. Helemaal achterin, bij het hoekje hoefwand/steunsel. De DA heeft het ietjes uitgesneden (kwam pus en bloed uit) maar dat ging niet echt vanzelf. Het deed Walter zo veel pijn dat hij een paar keer omhoog is gekomen.
Er is niet in het leven gesneden hoor, hij had er gewoon zo veel last van.
Walter heeft AB ingespoten gekregen en ik moet het hem nog 3 dagen oraal toedienen.
Een ander paard is naar buiten gegaan zodat Walter nu even een stal heeft.
Toen ben ik gaan bellen met mijn hoefsmid/bekapper. De DA had gevraagd of de hoefsmid het verder uit wilde snijden. Tot mijn verbazing wilde ze dat niet, maar daar had ze goede redenen voor, in Walter's belang. Wel kon ik bij haar wat spullen ophalen om de hoef makkelijker te behandelen iedere dag en wat volgens haar meer kans bood op genezing.
Dus toen ben ik naar Ommen gereden. Lekker druk op de weg natuurlijk, en toen weer terug.
Daar heb ik Walter zijn hoef in de soda gezet , schoongemaakt, en behandeld met speciale klei tegen de ontsteking.
Heel eerlijk: ik ben blij dat hij nu op stal staat. Hij hoeft even niks en hij vindt het wel prima zo.

Er zijn trouwens veel paarden die ik kan 'lezen' en voelen. Maar Walter is toch een heel speciaal paard voor mij.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 06:49

Heftig Wendy Ach gut en ook nog een hoefzweer......arme Walter Ach gut
Kan me je verdriet helemaal voorstellen hoor. Ik hoop echt dat hij snel weer een beetje opknapt en zich beter voelt, er is niks ergers dan je dier pijn te zien hebben en zich beroerd te zien voelen, niet leuk

@Twiggy2008 ik ben al weer 36 Bloos een officieel oud wijf dus Haha! oh nee een gek oud wijf Tong uitsteken
Bedacht me net dat er in Hilversum ook een Subway zit op de Groest en dat dat veel dichterbij is, zeker vanaf de paarden......ik ga dus straks maar eens naar Hilversum ROFL

Nu eerst douchen en omkleden en de paardjes naar buiten doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 07:45

Goedemorgen Lachen

Wendy, wat een ellende met Walter. Heel sneu voor jullie Ach gut
Ik hoop dat het gauw beter met hem gaat.

Timbers, leuk een 70's-80's party! Ik ga niet zo vaak meer uit, maar als ik het wel doe ga ik naar zulke party's of tenminste naar een club waar ze een aparte 70's-80's zaal hebben. Die muziek is geweldig, ik heb niks met house en rap enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:30

Een hoefzweer kan idd ontzettend pijnlijk zijn en ze kunnen er stokkreupel van worden. Sterkte ermee Wendy!

Het andere boek van James Redfield is het Tiende Inzicht (De Celestijnse Belofte gaat over de eerste 9 inzichten) en dan is er nog de Celestijnse Visie. Het Tiende Inzicht is nogal 'zwaar', maar ook zeker de moeite waard.

@Timbers: ja èrg mooi, die hechte band tussen moeder en dochter. Ik zie de relatie van mijn paarden ook groeien, van moeder-kind naar heel hechte vriendinnen. Geweldig ook om te zien hoe de 'kleine' zich ontwikkeld heeft tot een zeer evenwichtig, stabiel paard, en mijn oudste weer helemaal jong van hart is geworden, met haar dochter mee rent en effies samen gek doen in de wei. Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:38

Volgens mij zijn we niet allemaal alleen een beetje geschift maar hebben we ook nog deels dezelfde muzieksmaak, ik ben 28 maar hier ook 70-80 muziek, dan wel aangevuld met grunge en muziek als within temptation.

Sonja voelde ik heel extreem aan en ik heb wel eens gezegd die voel ik zo goed aan daar mag nooit iets aankomen want dan ben ik ook weg. Maar daardat ik haar zo goed aanvoelde en zij mij, hebben we op de laatste dag na weken haar niet te kunnen vangen en niet te kunnen benaderen een heerlijk ouderwets tut moment gehad, daarna heeft ze de hele middag naast me mee gelopen en geknuffeld, graswei stond open en sonja stond bij mij. Daardoor voelde ik ook dat ze echt op was. En kan ik met haar dood omgaan. Missen doe ik haar en die speciale band met haar zeker, maar nu heb ik de zorg voor de andere 3 nog die in hun hele gedrag laten merken haar te missen. Sonja heeft de laatste dagen veel op stal gestaan, de shetten lijken haar daar nog steeds op te gaan zoeken. Als ze achter in de wei staan, dan gebeurt het regelmatig dat ze hinniken en naar de stal rennen, om er vervolgens met hangend hoofd weer uit te komen. Appart om te zien en tegelijk ook mooi om mee te maken. Jimmy had een hele goede band met Sonja, dat is mede de reden geweest om al tijdens haar leven een pony bij te kopen, zodat hij een vertrouwd maatje had. Sonja ging met jimmy om als een moeder met haar kind en toen ze dood was heb ik hem erbij gelaten en wat deed hij, hij ging aan de uiers drinken. De da had dit nog nooit gezien. Jimmy heeft zichzelf opgeworpen als vader voor Billy en hij vind het heel moeilijk om Billy in de wei te laten als ik met Jimmy wandelen ga, die band tussen paarden vind ik altijd erg leuk om te zien groeien en veranderen.