[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:05

Maar jullie zijn nu toch allebei eigenaar? En er zijn 4 hoeven. Dus dan krijg je 2 met ijzers en 2 zonder Clown

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:37

Volgens mij zijn er maar 2 merken voer die er geen rotzooi instoppen, Dodson & Horrell (geen idee hoe je het precies schrijft) en St. Hippolyt. Ik ga Kinke binnenkort een supplement voeren van St. Hippolyt. Op het forum van Klaas Feuth staat ook interessante voer info.
Laat ik ook eens proberen dat voeradvies in te vullen Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:41

@ auk: hoe zit het dan precies met Auky? Is hij wel of niet van jou? en zo niet, gaat ie wel van jou worden?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:58

goede avond allemaal! ik had weer flink wat te lezen!
Vandaag de eerste lessen gehad... het begon weer goed... klas 3 had geen boeken... weg les voorbereiding en voor mijn klas 2 was er geen lokaal Scheve mond werd ik in een lokaal gepropt zonder tafels, stoelen en deur!
lekkere organisatie Tong uitsteken maar ik geef de moet niet op! morgen weer een dag Knipoog

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:01

Hij is officiëel gezien dus niet van mij, hij staat namelijk nog altijd op de naam van de 'eigenaar'. Ik betaal wel zijn complete onderhoud, dus smid, voer, wormenkuur, DA.. Hiervoor in ruil heb ik Auk qua 'gebruik' helemaal voor mijzelf.
Er zijn wel plannen om hem (op korte termijn) over te nemen. Aangezien de eigenaar aangegeven heeft hem niet meer te kunnen betalen en wij eerste koper zijn.
Maar mijn ouders liggen momenteel in scheiding en dat neemt natuurlijk een hoop rompslomp met zich mee, waardoor mijn moeder (met wie ik Auk samen betaal) eerst even alle financiën rond wil hebben wat betreft het huis e.d.
Daarna kunnen we overgaan tot aankoop. Dus tot die tijd moet Auk het maar doen met ijzers, het is helaas niet anders Boos!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:01

Wow, hoe kom je een lokaal zonder deur binnen? Gat in de muur geslagen?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:02

Clown haha

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:03

Tong uitsteken wel een deuropening maar geen deur Knipoog lekker veel afleiding dus voor die kinderen Lachen maar ze volgende week door het raam laten klimmen vind ik ook wel een idee!

Vandaag voor het eerst de pony van school gezien... wat een bakbeest! het is een onwijs grote haflinger met geen respect voor je ruimte of wat dan ook Koe ze moet gereden worden met liverpoolstang omdat ze anders niet te houden is Clown
Jammer dat ik het al zo druk heb met siets en Netam Sigaar

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:06

Das ook wat Auk, dan betaal je dus voor een hoefsmid terwijl je geen ijzers wil. Kun je niet zeggen dat je het paard sowieso wel overneemt en dat je alvast de ijzers er onderuit wil halen?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:07

Sissy groot? dat valt toch best mee?
Hoe ze verder in de omgang is weet ik niet, maar hoorde ook dat haar verzorgsters toendertijd er niet eens op mochten rijden, aangezien ze inderdaad niet te houden is..

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:07

arno8 schreef:
Das ook wat Auk, dan betaal je dus voor een hoefsmid terwijl je geen ijzers wil. Kun je niet zeggen dat je het paard sowieso wel overneemt en dat je alvast de ijzers er onderuit wil halen?

Ik betaal inderdaad voor ijzers die ik niet wil. Maar meneers wil is helaas wet Boos!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:12

ze is veel groter dan mijn haflinger Knipoog
als ik meer tijd had zou ik haar even kennis laten maken met parelli Lachen zullen ze zien dat een paard ook kan luisteren Tong uitsteken
de huidige verzorgster rijdt er wel op... maar met liverpoolstang dus Scheve mond (en dan is ze zelfs nog soms niet te houden... er zijn foto's waarop ze standaard met slof gereden wordt Scheve mond ) toen ze vanmiddag opsteeg brak dr beugelriem... over goed onderhoud gesproken Knipoog

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:15

zo jeetje Scheve mond
Ach, ken het beestje ook maar van verhalen en één keer gezien op het schoolterrein, haha.
Ik reed toevallig langs toen mijn stalgenootjes daar waren om te voeren en vroegen of ik even kwam kijken. Ik met dat grote zwarte gevaarte van mij het terrein op, haha, je had Fieke moeten zien kijken Clown

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:18

ja fieke schijnt ook een lekkere drol te zijn... die is vorig jaar door een ijzer hek geknald omdat dr moedertje weg ging Scheve mond leuk altijd hoor die schoolpaarden,.... alle schoolpaarden die ik ken zijn verschrikkelijk dominant en drammerig

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:24

oei Scheve mond
Had er voordat die stalgenootjes over Wellant vertelden nog nooit van gehoord, paarden bij school.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:24

welkom in het onderwijs koe..... zo gaan die dingen!

Staat er bij jullie ook een bruin paard dat Melissa heet? Of staat die in een andere dependance van het Wellent?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:25

Ze zijn trouwens eindelijk verkampt, maar vreten doen ze er niet... heel raar.... ze lopen als een troep onrustige wolven rondjes door de wei. Hebben wij ook even gedaan, het is lekker droog land maar wel heel ver weg en je kan er niet met de auto heen, want in het eerste land staat hele opdringerige pinken.....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:29

nee wij hebben geen Melissa Lachen alleen een sissy en een Fieke.
tja ik denk dat het vanzelf went Tong uitsteken ik zie er in iedergeval nog niet tegen op om morgen weer te gaan. dus dat zit mee:)

fijn dat ze verkampt zijn morrie! bij ons zijn alle merries zo hengstig als ik weet niet wat... Fenna en Sietske vechten elkaar de tent uit voor Netam.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:31

Misschien zijn ze zo verbaast dat ze weer kunnen eten dat ze het niet durven aan te raken? Bang om de mooie droom te verpesten Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:32

ik zie er als een berg tegenop om maandag weer te moeten beginnen, heb een rotvakantie gehad, zowel w.b. weer, als m'n gezondheid en de gebeurtenissen van de afgelopen week......

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:34

Orlanda was vorige week (of die week ervoor? de tijd vliegt) hengstig (of schijn hengstig gezien haar leeftijd). Ik moest haar echt van de trailer duwen toen ze er met Witte op stond en zei terug naar de paddock moest... Ze liet zich er met geen mogelijkheid vanaf sturen. Ze stond naast HAAR grote vent, en owee de gene die haar daar probeert weg te halen Haha!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:35

Pff de merrie op stal hier lijkt wel permanent hengstig..
Iedere week weer Scheve mond

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:39

das dus een echte pis-merrie Knipoog

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:41

Haha leuk he van die pismerries Tong uitsteken
ja sietske is nu ook een echte pis merrie... en ze gaat ook naar Netam zo staan happen als veulens doen Nagelbijten / Gniffelen maffe pony Scheve mond

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:42

Inderdaad, wordt er niet goed van!
't is verder best een lief paard hoor, maar zou er niet om treuren als ze eerders weg is (al vraag ik me af of ze haar snel verkocht krijgen, maar da's weer een ander verhaal)

Haha, een vriendin van me (ook natural) en ik hadden voor de gein Libresse gemaild over de posters, nu krijgen we er een toegestuurd Clown haha