[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:46

scheren? waarom?

Arabesk zit ook nog dik in t winterhaar, dit jaar duurt het erg lang allemaal. Zijn vacht begint behoorlijk te verpieteren, zal wel met het weer te maken hebben *hatsjie*

Het wordt weer koud dit weekend, zaterdag 10 graden!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:47

Walter zit in een glanzend velletje, maar die had sowieso weinig wintervacht. Maar de wintervacht is nog niet weg.
Ik ben erg benieuwd hoeveel hij volgend jaar gaat krijgen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:50

de osteopaat vond dat Morrie slecht door de verharing kwam, maar zij heeft geen idee hoeveel haar hij had een paar weken geleden..... ik vind hem al aardig glad worden nu. Het is een koud voorjaar tot nu toe en aangezien hij veel buiten staat, vind ik het verstandig dat ie z;n haar zo lang vasthoudt

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:50

Arabesk schreef:
scheren? waarom?

Arabesk zit ook nog dik in t winterhaar, dit jaar duurt het erg lang allemaal. Zijn vacht begint behoorlijk te verpieteren, zal wel met het weer te maken hebben *hatsjie*

Het wordt weer koud dit weekend, zaterdag 10 graden!

Koninginnendag (nieuwe spelling?) in je winterjas... leuk hoor.
Jerry is ook lekker aan het verharen... als ik poets zit 't werkelijk overal, op m'n kleding,in mijn mond, in mijn neus *ook hatsjie*
Wel een leuk gezicht als het waait (en dat doet het nog al eens de laatste tijd, dan vliegt het haar in het rond (iedereen *hatsjie*!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:54

vorig jaar stond ik op koninginnedag te rillen in Laren in de regen in m'n oranje t-shirtje....... dit jaar zie ik van alle activiteiten af, ik ben helemaal op..... ga uitrusten......

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:55

Ik rijd op koninginnedag richting Markelo. Dan zondagochtend vroeg naar Schiphol.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:57

Spannend hoor evita!
Zorgt je zus dan voor de paarden?

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:57

Vorig jaar was ze er midden in de zomer nog niet helemaal doorheen, het duurt echt heel lang bij haar. Voorlopig wil ik haar nog niet laten scheren, maar misschien wel als het echt constant boven de 15 graden blijft (dag en nacht).

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?? of zou het beter zijn om haar maar in haar dikke vacht te laten?? Ze kan het er echt heel warm door hebben. Het moeilijk verharen heeft waarschijnlijk ook met haar leeftijd te maken.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:59

Zou je haar niet wat lijnzaad(olie) kunnen voeren om er beter doorheen te komen?

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:00

Morrie schreef:
Het is een koud voorjaar tot nu toe en aangezien hij veel buiten staat, vind ik het verstandig dat ie z;n haar zo lang vasthoudt

slim paard !

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:04

Op koninginnedag ga ik lekker met de paarden spelen, en mijn vriend een aantal dingen laten zien. Hij ziet bepaalde dingen niet af aan Wit, zoals bijvoorbeeld lichte angst, moed of onrust, en dat wil ik hem laten zien. Gisteren toen de paarden door het lint zijn gegaan naar de betere kant van de wei, durfde Wit niet meer terug te komen. Het duurde even, maar uiteindelijk ging ie er toch weer terug over heen (lint lag op de grond). Vervolgens in een vette galop richting stal omdat daar het eten al in de bak zat. Nu hebben we een veer tussen de paarden in de stal gespannen, zodat Orlanda rustig haar eten op kan eten, zonder dat Wit het voor haar opeet. Doet ie, meteen naar dat Wit staat te eten de veer dicht, terwijl ie nog erg onrustig was. Hij schrikt, en rent dus zo door de veer heen. Nog meer paniek dus. Als ie echt naar Wit had gekeken, had ie gezien dat ie nog niet rustig was, en de veer dus ook niet dicht mocht. Het is echt alleen een grens die ie ziet als ie left-brained is.

We gaan dus weer schrik en obstakel training met Wit doen, maar dan om mijn vriend te leren wanneer er wel en wanneer er geen rust is in het paard, en hoe je je paard weer rustig krijgt..

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:05

Hempfling is trouwens de eerste 'nh-er' waar ik mee in contact ben gekomen. Zag vroeger met mijn Fjord al filmpjes van hem en paste dat toe. Hoe hij freestyle door het veld reed terwijl de rest van de kudde hem volgde was echt mijn droom.
Ik kreeg altijd filmpjes en boeken over hem van mensen, omdat ze mij met mijn fjord zonder zadel en met halster en stick door het dorp zagen rijden. Stick heb ik zelf uitgevonden trouwens, bij gebrek aan geld voor een zweepje..
Gebruik nu trouwens een menzweep, vind ik fijner als stick. De oefening van Parelli die ook op paardnatuurlijk staat; met de zweep langs beide zijdes van het paard op de grond slaan was 1 van de eerste oefeningen die we echt onder de knie hadden. Dit was een goeie manier om Arabel en andere paarden te laten weten wanneer ik het meende en wanneer mijn energie zei; ik doe je niks.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:06

Wendy schreef:
Zou je haar niet wat lijnzaad(olie) kunnen voeren om er beter doorheen te komen?

Heb ik vorig jaar geprobeert, maar zonder resultaat.

Zijn er nog andere middeltjes die kunnen helpen??

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:10

evitatinkle schreef:
Hempfling is trouwens de eerste 'nh-er' waar ik mee in contact ben gekomen. Zag vroeger met mijn Fjord al filmpjes van hem en paste dat toe. Hoe hij freestyle door het veld reed terwijl de rest van de kudde hem volgde was echt mijn droom.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:13

Hempfling was ook de eerste waarmee ik in aanraking kwam, en die me ook echt blijft fascineren.
Klassieke dresuur spreekt me ook enorm aan, maar western ook weer

Moeilijk, moeilijk

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:15

Wendy schreef:
Spannend hoor evita!

Ja lief he, wij zijn net een tweeling dus dat komt helemaal goed!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:16

evitatinkle schreef:
Wendy schreef:
Spannend hoor evita!

Fijn idee toch dat je weg kunt gaan met de gedachte dat er in ieder geval prima voor je paard gezorgd wordt

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:18

evitatinkle schreef:
Wendy schreef:
Spannend hoor evita!

bokt zij ook?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:23

zo ik ben maar weer eens overgestapt op fokt.nl hopelijk is dat een wat serieuzer forum dan brandstapeltopicbokt

ik blijf wel hier komen hoor en in natuurlijk bekappen huiskamertopic

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:24

Ik moet altijd lachen als ik die naam lees, fokt

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:24

Wendy schreef:
Hempfling was ook de eerste waarmee ik in aanraking kwam, en die me ook echt blijft fascineren.

Bij mij dus ook. Ik heb de DVD gezien toen ik echt net met paardrijden begonnen ben. Ik kreeg het te leen van een half-nichtje van mijn vriend. Ik denk dat dat het keerpunt voor mij is geweest (dat was dus echt binnen maand of drie nadat ik met paardrijden ben begonnen)

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:26

Arabesk schreef:
zo ik ben maar weer eens overgestapt op fokt.nl hopelijk is dat een wat serieuzer forum dan brandstapeltopicbokt

ik blijf wel hier komen hoor en in natuurlijk bekappen huiskamertopic

ik voel een hoop negatieve energie ara

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:28

Wendy schreef:
Ik moet altijd lachen als ik die naam lees, fokt

het is ook meer een forum voor fokkers er zitten geloof ik nogal wat EASP mensen op

ik ben helemaal klaar met bokt bovendien wil ik gaan fokken met het zoontje van Arabesk, dus kan ik wel wat info gebruiken.

Lig nu nog overhoop met KNHS over het paspoort (duplicaat) van Arabesk 180 euro!

Ik wil zowel Arabesk als Savino (arabxkwpn) ingeschreven hebben bij EASP, gelukkig zit er in arabesk nog 1/8e ander bloed, anders had ie naar het drama stamboek ASP gemoeten. Dat schijnen een stel eikels te zijn.... Ze willen DNA van de ouders van Arabesk... maar die zijn dood

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:34

Dat wordt opgraven!!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:41