De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:52

Citaat:
Oop heeft laatst een minibestelling gedaan voor tangen.

ze hebben daar een zeer uitgebreide werkplaats met al het hoefbekap (en beslag) gereedschap dat je kan bedenken...

Ik plaatste dit bericht voor Ara overigens, omdat ze in een blokhut zit, heeft ze voorlopig geen beschikking over een pc , dus ook geen internet, als ze in huis had gewoond, had ze dat wel gehad.

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:53

Met recht een minibestelling , maar heb nu wel een maxiformaat tang. Bij http://www.werkman.nl vandaan.

Mac: Had jij er nog een gekocht?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 08:56

Verder wil ik toch graag met jullie delen dat ik mijn lieve kleine schattige Merritje gisteren in 5 minuutjes uit de wei had!!

Eerst rende hij weg, toen voerde ik de druk op en inene komt hij recht op me afgelopen! Vroeger hield hij afstand tot 1,5 m, dat was zijn persoonlijke ruimte, maar nu raakte hij mijn hand aan.....

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:59

Die Merrit omgevormd tot een meegaand paard. Wat doen die IJslandertjes met hem

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 09:01

opala schreef:
Die Merrit omgevormd tot een meegaand paard. Wat doen die IJslandertjes met hem

Met die ijslanders doet hij niks. We hebben een Parelli sessie met hem gedaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:06

Wat doe je nu als hij niet komt dan ?

Als Rena nog maar kort in de grote wei staat , wil ze ook niet altijd komen. Dan komt ze wel enthousiast aanlopen hoor , maar op het moment dat ik het halster om wil doen naait ze er toch maar liever vandoor.

Als ik door m'n knieën zak en haar bij me vraag dan komt ze 9 v/d 10 keer alsnog wel.

Maar als ik het voor de derde keer lief vraag en ze laat zich weer net niet echt pakken , dan jaag ik haar weg. Laat haar dan een rondje om me heen lopen , een keer een overgangetjes maken , halthouden...en kan haar dan zo pakken. Als dat OOK niet werkt dan laat ik haar net zolang lopen totdat ze zich wel laat pakken.

Dat kwartje valt wel : als ik kom om haar uit de wei te halen (waarvoor dan ook , regelmatig alleen maar om haar haar prakkie te geven... ) kan ze meegaan , gaat ze niet mee dan moet ze "rennen" . Dus grazen en lummelen is sowieso voorbij....dan kiest ze toch maar voor het meekomen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:08

Ik heb eens naar dat andere voer gekeken:
http://www.paardensupplementen.nl/estor ... D=&S_ID=75
en vraag me af of dat wat is ??
Het is wel vreselijk duur, zeker met ie verzendkosten er nog (per zak) bovenop.

Sugar loopt ook kort, maar soms is het ineens over en strekt ze weer als een gek. Nog een weekje dan komt Steffi

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 09:09

Pmarena, Merrit is een draak met uit de wei halen. Dat lukte me NIET alleen!!

Kon je alle Voest manieren erop los laten hoor, of met biks komen, of op je knieën zitten, of een uur i nde wei zitten, hij liet zich gewoon NIET pakken.

We hebben een spel met hem gespeeld: Catch the game, dat is dat vanuit Parelli, is niet uit te leggen!! en dat hielp zoo goed. Voordat het kwartje viel, waren we een uur verder en hebben we heel hard door de wei gerend.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:10

Antheman schreef:
Verder wil ik toch graag met jullie delen dat ik mijn lieve kleine schattige Merritje gisteren in 5 minuutjes uit de wei had!!

Top! Nou ben ik ook wel nieuwsgierig naar de essentie van de training van men. Parelli. Tipje vd sluier?

Nee, nog geen tang gekocht. Staat nog steeds op de "to do" lijst. Kan alleen als ik de auto heb. We zijn sinds een paar maanden aan het proberen of we met 1 auto toe kunnen. Dat valt nog best tegen, kan ik je vertellen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 09:17

Mac schreef:
Antheman schreef:

Top! Nou ben ik ook wel nieuwsgierig naar de essentie van de training van men. Parelli. Tipje vd sluier?

Nee, nog geen tang gekocht. Staat nog steeds op de "to do" lijst. Kan alleen als ik de auto heb. We zijn sinds een paar maanden aan het proberen of we met 1 auto toe kunnen. Dat valt nog best tegen, kan ik je vertellen.

Het s niet uit te leggen.

Wat je goed gedrag vind, prijs je de hemel in. bij Merrit was dat de druk er helemaal af halen en dat betekende hard achteruit rennen als hij me aan keek.

Keek hij me niet aan, of met één oog, dan voerde ik de druk op, dus lawaai maken, met touw zwiepen, net zolang totdat hij bedacht had dat dat dus kon stoppen zodsra hij naar me keek.

Dat is stap 1 en stap 2 is ervoor zorgen dat hij komt. Dat is helemaal niet uit te leggen, maar het komt erop neer dat je de achterhand wegdrijft en hij moet een pasje naar je toe komen.
Door steeds trager achteruit te lopen, doet hij steeds een pasje meer voorwaarts naar je toe.

En dan blijft hij staan en kun je een halster omdoen!

Ik hoop dat je er zo wat kaas van kunt maken

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:23

duidelijk, Antheman, lijkt me wel vermoeiend.

gelukkig heb ik het probleem niet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 09:27

jackie schreef:

Erachteraan rennen lijkt je vermoeiend??
Dat hoefde ik gisteren niet meer te doen hoor!

kwartje is echt wel gevallen bij hem.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:30

Antheman schreef:
jackie schreef:

Erachteraan rennen lijkt je vermoeiend??
Dat hoefde ik gisteren niet meer te doen hoor!

kwartje is echt wel gevallen bij hem.

*o/* *o/* *o/* *o/* houden zo!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:33

Ik snap 'm! Soortgelijk iets doet John Lyons in zijn round pen training. Grappig om te zien dat het principe hetzelfde is. Maar goed: een paard blijft een paard natuurlijk

Gelukkig heb ik het probleem ook niet. Ik heb meestal accuut een kudde van vier bij me op schoot . Lee wil zich na de eerste begroeting nog wel eens wegdraaien als ze een tube in mijn hand spot (yech, smeersels!!), maar dat is meer haar manier om te vertellen dat ze niet besmeerd wenst te worden. Ze laat zich uiteindelijk altijd pakken.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:02

Met dank aan Knavia hier op bokt, als antwoord op mijn bloedonderzoek (ik had de waarden overgetypt) ... ik ben gerustgesteld nu :

Conclusie: geen bloedarmoede, geen aanwijzingen voor een bacteriele ontsteking, je ontwormt netjes. De te lage Alfa 1 stelt niks voor, er is bij paarden geen scheiding Alfa 1 en 2 dus opgeteld kom je dan netjes tussen de 8.7 en 14 uit. Geen eiwittekort, te lage nierwaardes (ureum en kreatinine) betekenen niets, alleen verhoogd zou op problemen kunnen wijzen. LDH komt vrij als er cellen kapot gaan, bv als je bloed van het ene in het andere buisje spuit, dus ook van geen betekenis. Bilirubine is ook niet verhoogd, dus lever wordt wat onwaarschijnlijk.
Hou je alleen je licht verhoogde spierwaardes over (CPK en GOT), die veels te weinig verhoogd zijn om spierbevangen te zijn (dan kun je echt >10.000 tegenkomen) of zijn geweest (dan zou de GOT nu nog hoger moeten zijn).
Uit dit onderzoek kan je geen ziektes halen, en al helemaal niet concluderen dat je paard op de prednisolon moet. En als je paardje vorige week eventueel hoefbevangen kon zijn geweest is dat al hélemaal een reden om ver van de prednisolon te blijven. Een zeldzame bijwerking hiervan is namelijk hoefbevangenheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:04

Zo die klinkt als iemand met kennis van zaken , super zeg !!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:07

Ik zag hier nog even iets over voer voorbij komen ...
Ik ga bij Isabella nu een hele hoop wijzigen ... hoefjes hou ik goed bij, maar kennelijk zit er nog een probleem in voer en training waardoor ze bij tijd en wijlen bevangen is. Training gaat veranderen want we gaan binnenkort een grotere uitloop maken zodat ik beter kan longeren en de wei rechthoekig zodat ik er met de kar in rond kan rijden.
Dan nog het voer ... Met dank aan Henny W. hier heb ik van haar een proefmonster hestamix light energy gekregen, en gisteren dat Isabella laten proeven en ze is er gek op. Ze stond me daar toch langs haar lippen te likken toen ze het een tweede keer rook en voetjes geven en zelfs buiging maken ... zo van kom maar op met dat spul. 's Avonds bak tot het laatste kruimeltje leeggelikt.

Het is puur natuur voer. Er zit oa ook biergist, zeewier, zeezout en algenmeel in. Het is zeer geschikt voor robuuste paarden (vanwege extra mineralen en sporenelementen) en voor paarden met een stofwisselingsziekte als bevangenheid of zomereczeem.

Er is maar 1 nadeel ... het kost 28 euro voor een zak van 25 kg. Maar och ... dat maakt me niet zoveel uit (da's weer het voordeel van een shetlander, je hebt niet zoveel nodig).

O ja het voer komt ook nog eens uit Duitsland ... ook dat nog. Is van Hippolyt (www.st-hippolyt.de)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 13:08

Mac schreef:
Ik snap 'm! Soortgelijk iets doet John Lyons in zijn round pen training. Grappig om te zien dat het principe hetzelfde is. Maar goed: een paard blijft een paard natuurlijk

Gelukkig heb ik het probleem ook niet. Ik heb meestal accuut een kudde van vier bij me op schoot . Lee wil zich na de eerste begroeting nog wel eens wegdraaien als ze een tube in mijn hand spot (yech, smeersels!!), maar dat is meer haar manier om te vertellen dat ze niet besmeerd wenst te worden. Ze laat zich uiteindelijk altijd pakken.

Di John Lyons ken ik niet. Ik was vroeger erg fel tegen Parelli, ivm zijn dure dingen enzo. Maar ik ben zoo verrast door wat er gebeurd is met Merrit! Dus ik koop een pakket!
Wie hem evt kwijt wil, kan zich melden bij me!

Wat erg jammer is dat Merrrit een klein beetje mok heeft gekregen ,arm stresskipje, die kan zich ook zo opwinden!

Gaat wel weer over als hij meer ontspannen is...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:17

pmarena schreef:
Zo die klinkt als iemand met kennis van zaken , super zeg !!

Ja fijn he
Haar vriend is fysiotherapeut schijnt en kan die waarden goed lezen.

En dan te bedenken dat mijn DA dus in dit overzicht een leverbeschadiging zag, en zulke zware medicijnen wilde geven ...

Maar goed dat ik het standaard niet meer zo op dierenartsen heb

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:31

Dat moet je hebben , zo iemand die zo heel luchtig en logisch ZIET wat er wel of niet aan de hand is... ik heb mail van Steffi... ze vindt Oostvoorne een beetje te ver weg van Utrecht.... heb ik dat ?!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:33

Oostvoorne te ver van Utrecht? ze komt toch door het hele land??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:37

Ja ik vond het ook nogal een koude douche , ze komt toch ook bij jou en SM , dat is toch ook niet om de hoek ? *wanhoop*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:38

ze komt ook bij Banjer, en das toch niet ver bij jou vandaan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:40

20 minuutjes ofzo geloof ik.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:41

vreemd, dat ze dat dan net te ver vindt...