[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:12

arno8 schreef:
Hee kijk eens aan, dit lijkt me wel een leuke huiskamer om in mee te doen.
Meteen een vraag: ben al een tijdje aan het klooien met Hempfling, ik leer wel veel maar vind het toch allemaal vaag. Is Parelli een goede combinatie met Hempfling? Ze lijken zo... anders?

Het is ook anders. Maar tegelijkertijd zijn er ook veel overeenkomsten.

Het eerste wat anders lijkt zijn uiteraard de hulpmiddelen; touwhalster en carrotstick tov stalhalster en zweepje.
Verder wordt je bij parelli meer aan het handje genomen met vastgestelde oefeningen etc, Hempfling stapt in op een hoger niveau.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:47

evitatinkle schreef:
he niet zo cliché he, mijn vriend is chinees

de ex van Ara ook

Citaat:
Hempfling stapt in op een hoger niveau.

aha nu snap ik waarom mensen zo neerbuigend doen over Parelli: blind de goeroe volgen e.d.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:10

Arno, gefeliciteerd met je aankoop van een draver, had het gelezen op het draverforum. Fijn dat dat mooie beestje bij jou terecht is gekomen .

Hempfling was mij ook een stapje te ver Morrie, laat ons maar lekker op beginnersniveau prutsen

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:17

Mogge allemaal!
Was toevallig eergister ook mijn boek van CF Hempfling aan het doorkijken, eerst even het stof eraf geblazen..... Zocht de verschillen... Begon al op de omslag, paard met normaal halster.
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een touwhalster boven een gewoonhalster?

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:26

Touwhalster is licht (als hij niet inwerkt voelt je paard hem niet eens) en soepel, maar werkt scherper in als het moet doordat het materiaal smaller is.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:30

ik had al lang voordat ik van Parelli had gehoord van Voest, Hempfling en Baalbergen gehoord, cursussen bij Voest en Baalbergen gedaan, boeken van Hempfling gelezen en het was allemaal niets voor mij...... vandaar dat ik ook zo lang (te lang) gewacht heb met de stap naar Parelli te maken....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:33

wil iedereen ff een dansje doen om de voorspelde regen te verjagen komend weekend?

Als het het weekend niet regent, trapt de boer maandag de koeien het land op, anders niet..... dan kunnen we gaan aftellen: 10 dagen na de koeien gaan de paarden

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:34

Het boek van Hempfling vond ik toen best leuk (en nog wel hoor). Maar toen je oefeningen in de ring moest gaan doen haakte ik af. Ik had geen ring met een doorsnee van 15 mtr(geloof ik). Alleen een weiland en een grote rijbak. Het is ook niet echt een stappenplan zoals bij parelli, dat maakt parelli werkbaarder denk ik.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:37

dvd'tjes lenen IMJ
Niet de kunst van mij afkijken hoor, want ik doe dingen fout, Juul doet het allemaal precies volgens de regels.... daarom moet ik 3 dagen op cursus en zij kan het zo filmen: zij heeft boerenverstand en ik niet!

Net weer een lading vlas besteld, hij komt het gelukkig brengen morgen, hoef ik niet moeilijk te doen met een aanhanger door het smalle Laren

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:40

Oh is dat daar waar jij je pavo vitaminen-toestand vandaan haalt?
Moet zo'n zak hebben!
Vind het best leuk hoor om het dvd-tje te zien. Wie weet, kan altijd tips gebruiken!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:42

bel ze ff , dan neemt ie morgen meteen die zak mee, kan op rekening...

*uh* het zijn 6 dvd'tjes... de promo dvd ligt in mijn auto op het dashbord, die kan je zo pakken

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:45

Morrie schreef:
bel ze ff , dan neemt ie morgen meteen die zak mee, kan op rekening...

*uh* het zijn 6 dvd'tjes... de promo dvd ligt in mijn auto op het dashbord, die kan je zo pakken

De promo heb ik al lang geleden aangevraagt, remember? Die heb ik dus zelf.

Ga zak bestellen!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:13

Zo, net terug van de paardjes, ze stonden er goed bij vanmorgen. Ze kwamen alledrie aanrennen toen ze mij zagen
Gisteren had ik ze weer van de wei af gehaald toen ik wegging, en op het lange loopstuk gezet, nu staan ze weer op de wei.
Zometeen de eigenaar van die kleine vos eens bellen, die is behoorlijk aan de diarree...

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:15

Goede morgen,

Mijn zadel is dus uitgesteld vanwege kwaliteits problemen.
Hij werd in het "buitenland" geproduceerd en nu gaan ze hem in duitsland zelf laten maken met duits leer en door duitse zadelmakers, nou eerst zien dan geloven.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:16

Wendy schreef:
Zo, net terug van de paardjes, ze stonden er goed bij vanmorgen. Ze kwamen alledrie aanrennen toen ze mij zagen
Gisteren had ik ze weer van de wei af gehaald toen ik wegging, en op het lange loopstuk gezet, nu staan ze weer op de wei.
Zometeen de eigenaar van die kleine vos eens bellen, die is behoorlijk aan de diarree...

Even wennen aan de verandering van rantsoen misschien?
Hebben sommige van onze paarden ook wel is.

Leuke foto's Wendy!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:23

@ wendy: ziet er super uit!

Orlanda heeft gisteren ook besloten dat het echt tijd werd dat ze op het goede stuk wei ging... ze is weer door het lint (zonder stroom) gegaan. Mevrouw wil alleen het beste, en als dat binnen bereik ligt, dan zorgt ze dat ze er komt ook.. Ik geef ze de helft van het goede stuk, en neem er een slecht stuk bij, dan kan dat gras even gaan aangroeien, ik merk het wel weer als Orlanda de wei niet meer goed genoeg vind...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:28

ik kreeg net een mailtje wat ik jullie niet wil onthouden:
Hallo,
Op donderdag 4 mei a.s. om twee minuten en drie seconden over 01.00 uur....... is het dus :
01:02:03 04-05-06
Zoiets kun je maar 1 keer meemaken, het is maar dat je het weet....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:28

Ik had net de eigenaar van de ponies aan de lijn, de bewuste pony heeft op een heel kaal stuk wei gestaan, niet veel anders dan waar ze vannacht stonden.
misschien ook wat stress van de verhuizing oid.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:29

oh dat kan ook ja.
Wel leuk hoor, je eigen stukje!
Is het dichtbij waar je woont?

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:30

Zou goed kunnen. Hou het in de gaten... het kan ook zijn dat de samenstelling van het gras anders is en ze daar op reageren.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:30

Nee, het is bijna 10 kilometer fietsen, aan de andere kant van Enschede. Maar dat heb ik er wel voor over

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:31

Voor je het weet heb je een blij paard en een super gespierde wendy!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:31

angela88 schreef:
Zou goed kunnen. Hou het in de gaten... het kan ook zijn dat de samenstelling van het gras anders is en ze daar op reageren.

Kan heel goed ja

Ik heb in ieder geval de eigenaar gevraagd naar de laatste wormenkuur, omdat ze er verder ook niet optimaal uit ziet, zit nog behoorlijk in het winterhaar....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:34

Oh, maar dat zit Orlanda ook hoor. (half-arabier). Het kan ook nog wel even duren voordat ze daaruit is. Ik zit er aan te denken om haar te laten scheren, maar vanaf wanneer zou dat verantwoord zijn ivm plotselinge kou??

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:41

Geen idee, laat eigenlijk nooit scheren en in de zomer scheren zou ik geloof ik helemaal niet zo snel doen. Ze staan meestal toch dag en nacht buiten met regen en wind kan zo'n blote pony het wel eens koud krijgen!