De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:41

haha, ben benieuwd wat je van Hans vindt... (Banjer en ik zijn iig erg blij met hem... )

(je mag oko gezellig op visite komen maandag en dan kan je Hans "live" aan het werk zien...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 10:45

Banjer schreef:
haha, ben benieuwd wat je van Hans vindt... (Banjer en ik zijn iig erg blij met hem... )

(je mag oko gezellig op visite komen maandag en dan kan je Hans "live" aan het werk zien...

Ik ken Hans wel hoor, we mailen wel eens en ik ben op zijn eerste info avond geweest.
Je woont me iets te ver weg! Anders was ik graag langsgekomen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:47

nou jaaa.... Schiedam is toch niet zo ver?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 10:50

Banjer schreef:
nou jaaa.... Schiedam is toch niet zo ver?

Voor mij wel, zeker als je in een rijdende kliko rondrijdt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:51

hehe, dan is het idd een endje...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:52

jackie schreef:
moet hoefbevangenheid niet altijd zien als het klassieke voorbeeld ervan, het paard dat op de achterhand hangt en (bijna) niet meer kan lopen. er zijn ook nog gradaties in. als de lederhuid heel licht ontstoken is om wat voor reden dan ook krijg je op dat moment ook een verstoring in de groei en je hoef niet perse wat opvallends aan de beweging te zien.

In principe zou Isabella dan inderdaad al tijden continu licht en dan weer minder licht bevangen zijn
Want ze loopt soms extreem goed over alle vormen van bodem, inclusief puin, en dan ineens weer een paar dagen niet.
Kan ook met die verhoogde leverwaarden (en dus slechte afvalstoffenverwerking) te maken hebben. Ik moet dus alles even op de schop gaan gooien bij haar.

Echter loopt ze al bijna 2 jaar ijzerloos nu, dus een flare door ijzers had eruit moeten zijn inmiddels. Zolen zijn wel mooi hol vind ik zelf. Alleen die eeltrand is ze sinds een maand van haar zool kwijt.

Maar meer hoefschoenen aan gaan doen, dan loopt ze veel beter vind ik zelf en maar blijven vijlen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:57

Maar wat is er dan mis met de kroonrand bij Isabella? Dat je hem niet ziet door de haren da's toch niet zo erg? Dat grijze spul dat uit de kroonrand over de hoef loopt daar hebben we het hier al wel eens over gehad. Ik voel geen verschil in bult of groef van huid naar hoorn (bij kroonrand dus).

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:11

Isapaardje schreef:
Maar wat is er dan mis met de kroonrand bij Isabella? Dat je hem niet ziet door de haren da's toch niet zo erg? Dat grijze spul dat uit de kroonrand over de hoef loopt daar hebben we het hier al wel eens over gehad. Ik voel geen verschil in bult of groef van huid naar hoorn (bij kroonrand dus).

er is zo te zien niks mis mee. kan alleen niet precies zien hoe het onder de haartjes uit ziet omdat die er overheen hangen. soms kun je daar namelijk net een paar millimeters zien waar het paard probeerd een steilere hoef aan te maken.

op de andere hoeffoto die ik geplaatst heb is het duidelijker omdat die minder beharing heeft.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:18

Isapaardje schreef:
jackie schreef:
moet hoefbevangenheid niet altijd zien als het klassieke voorbeeld ervan, het paard dat op de achterhand hangt en (bijna) niet meer kan lopen. er zijn ook nog gradaties in. als de lederhuid heel licht ontstoken is om wat voor reden dan ook krijg je op dat moment ook een verstoring in de groei en je hoef niet perse wat opvallends aan de beweging te zien.

In principe zou Isabella dan inderdaad al tijden continu licht en dan weer minder licht bevangen zijn
Want ze loopt soms extreem goed over alle vormen van bodem, inclusief puin, en dan ineens weer een paar dagen niet.

volgens mij is dat ook zo. ik heb ook zo'n exemplaar rondlopen (Briolette).
Pete Ramey beschrijft dat ook in zijn artikel over laminitis.
ik zal weer eens foto's van haar hoeven maken. daar word je ook niet goed van (van de ringen). zij loopt al minstens 4 jaar zonder ijzers en ik ben er ook nog niet. er moet gewoon alles kloppen. voeding, beweging/belasting en natuurlijk het bekappen. hele wetenschap.

was met Briolette ook zover dat ze weer overal overheen liep. kennelijk waren de voeten toch nog niet genoeg opgeknapt en liep ze na een (te) lange buitenrit met draf op harde grond de volgende dag op eieren. zo gaat het ook af en aan. haar hoeven zijn nu weer redelijk hol aan het trekken nadat ik een tijdje dacht dat ze een dubbele zool had (had er nog foto's van geplaatst hier). nu denk ik dat het gewoon een rotte witte lijn was met platte zolen. ze had zowat geen straalgroeve meer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:12

iedereen de groeten van Arabesk, ze is in Baarle Nassau, woont in een blokhut en heft geen internet, wel een "huispoema"genaamd Broer, die ook nog een broer heeft die ook Broer heet, snappen jullie het nog???

Afbeelding

Ze heeft daar zoveel Norikers te bekappen, dat ze eerst o zoek gaat naar een kniptang, hoewel het met een slijptol misschien beter zal gaan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:40

Leuk stel

Nou Rena is weer hengstig , staat de hele tijd te kleffen met de paarden van de buren.... heb haar vanochtend een Aura-koek met de helft van haar druppels gegeven , ben toen zadels in gaan pakken enzo , en daarna op de terugweg weer langs Rena voor rest v/d druppels door haar voertje en wat bietenpulp , en even foto's maken.

Heb ook nog een filmpje gemaakt van wat los stappen en draven in de bak om hier eens te laten zien wat jullie daar nu aan zien qua kreupel / gevoelig lopen. Valt nog niet mee , tegelijk een beetje stabiel en goed gepositioneerd filmen en je paardje aan de gang houden...

Moest ook bijna constant klakken met m'n tong omdat ze niet echt wilde , dat is echt heel erg on-Rena want die is normaal heel enthousiast...beestje heeft echt ongemak. Ikzelf zie het eigenlijk niet zo meer , kijk er ook elke dag tegenaan natuurlijk. Zie wel dat ze on-Rena-achtig loopt , wat stijf hier...maar ik heb er al te vaak naar gekeken als je begrijpt wat ik bedoel , dan zie je het gewoonweg niet zo helder meer.

Filmpjes opladen doet iedereen toch bij iets van Zippy Video's ofzo

Nog nooit gedaan , ik zal eens zoeken , misschien iemand een upload-tip ?

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:08

http://www.zippyvideos.com/ Helaas mogen ze dan niet groter dan 5 Mb zijn

Smurf: welkom terug . Ja onderhand weten we wel dat Ara daar zit. Groeten terug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:15

O die van mij is 48,1 MB

Mmmh.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:16

jeetje pmarena... hoe krijg je dat voor elkaar... zo'n groot bestand...

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:26

Misschien dat Mac het weet, want die heeft laatst ook langere filmpjes laten zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:32

Nou stukje stappen , stukje draven , stukje stappen , stukje draven

Maar ik heb ook een eerste poging van slechts een paar seconden (de lummel dook de hoek van de bak in waar sappig gras staat )en die is al 13 MB !!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:33

Ik heb een eigen site waar ik lekker veel op kan zetten
Zoals bijvoorbeeld ons allersnoezigste veulen , Gracie. Eigenwijs vehikel, niet?
http://www.decotaylor.com/GraciePrancing.MPG

Arabesk doet nogal wat ervaring op daar, zo te horen. Horen de gebroeders bij haar of bij de stageplek??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:42

Dat filmpje doet het bij mij niet. Ik zie 1 stapje en dan stopt het weer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:42

Ik ben het ook aan het proberen via mijn eigen site al een half uur , maar tot nu toe heb ik daar alleen maar .jpg plaatjes opgezet , de rest is nog nooit gelukt

Krijg er geeneens een .bmp file op , en heb eigenlijk geen idee hoe ik een filmpje erop moet zetten...ik kan selecteren : knopje invoegen.

Bij een plaatje doe ik vervolgens het knopje Image , en dan kan ik een plaatje uitzoeken uit mijn PC dat ik wil plaatsen.

Heb geen idee wat ik moet kiezen ipv Image , voor een filmpje...
maar ben aan het experimenteren

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:47

Ik vraag me trouwens nu tijdens een helder moment meteen af
of er überhaupt iemand gaat kijken naar een filmpje van bijna 50 MB

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:54

SM: Probeer eerst eens de link op te slaan op je comp, bij mij lukt het dan wel.

Lief zwabberend staartje heeft die Gracie

Ik kijk liever paardenfilmpjes dan naar de tv waar bijna nooit iets leuks te zien is

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:59

pmarena: ik zou er wel naar kijken, als het niet te lang laden is... ik ben niet zo'n geduldig type...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:01

Ik ben bang dat 50 MB niet zo vlot gaat

Ik probeer zelf al 20 minuten die pagina op de site te openen waar hij hopelijk nu op staat...om te controleren of het gelukt is

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:07

hehe, in dat geval zou ik het dus niet gaan kijken...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:28

Nou , i.i.g. wat foto's

Eerst rechtsachter , ze heeft een beetje een ingescheurd hoefje vandaag :

Afbeelding

Afbeelding