[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:02

Morrie schreef:
misschien moet je het jezelf niet zo moeilijk maken pony en eerst eens de achteruit gaan oefenen met wel iets om, werken zonder iets om doe je bij Parelli pas in een veel later stadium, als het online allemaal goed werkt......

Ik zeg er ook niets bij, hoewel Morrie perfect op de stem is afgericht (boomslepen), maar als ik b.v. paarden binnen ga zetten en ze staan te dicht op het schrikdraadje en ik wiebel met m'n vinger, gaan ze ook naar achteren, misschien dat mijn beruchte Schwiegermutterblick ze doet terugdeinzen

Dat werkt dus niet

pony25 schreef:
@angela88 dat gaat niet want ik heb het over achteruit zonder iets om.
En mijn merrie vertikt het op die manier, ik kan wiebelen tot fase oneindig ze doet gewoon haar ogen dicht en oren plat en laat het halster lekker bewegen
Maar als ik dus naast haar ga staan en dat hoofd/oog beweging doe hoef ik soms nieteens "terug" te zeggen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:04

@ pony25: blijkbaar kun jij geen fase 4 bij je paard maken... (alsdus parelli). Als het op woorden goed gaat, dan is dat toch ook prima??

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:19

Het gaat imo ook niet per se om het zwiepen, maar om je hele lichaamshouding en uitdrukking daarbij, tenminste om het aan te leren.

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:34

Maar ook je intentie.
Het paard voelt meteen of je het "meent".

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:39

Klopt! Walter weet dat ook precies

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:54

Oh ze weet wel degelijk dat ik het meen en ik stap dan ook dreigent op haar af met hoofd omlaag (weet je wel als een oude pismerrie).
Maar ze houdt dan haar ogen gewoon dicht. als ik dan niet wiebel en dan dreig en zeg "terug" lukt het meestal wel Alleen dat wiebelen heeft ze poep aan

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:33

pony25 schreef:
Oh ze weet wel degelijk dat ik het meen en ik stap dan ook dreigent op haar af met hoofd omlaag (weet je wel als een oude pismerrie).
Maar ze houdt dan haar ogen gewoon dicht. als ik dan niet wiebel en dan dreig en zeg "terug" lukt het meestal wel Alleen dat wiebelen heeft ze poep aan

Heb je weleens een parelli pakket gelezen en bekeken? Ik denk namelijk dat je de essentie niet vat en je je paard ook nooit echt een fase 4 hebt gegeven.
Natuurlijk heeft het paard er schijt aan als je niet doorzet, zou ik ook hebben

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:01

Wendy schreef:
Heb je weleens een parelli pakket gelezen en bekeken? Ik denk namelijk dat je de essentie niet vat en je je paard ook nooit echt een fase 4 hebt gegeven.
Natuurlijk heeft het paard er schijt aan als je niet doorzet, zou ik ook hebben

Hmm nee ik heb geen pakket wel het boek van Monty Roberts gehad en eens iemand geweest (weet ff geen naam meer) die wel Parelli had en level 2 was ofzo.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:04

pony25 schreef:
Hmm nee ik heb geen pakket wel het boek van Monty Roberts gehad en eens iemand geweest (weet ff geen naam meer) die wel Parelli had en level 2 was ofzo.

Monty Roberts heeft voor zover ik weet een iets andere aanpak. Niet noodzakelijk beter of slechter, maar anders.
Ook niet alle parelli studenten kunnen het goed overbrengen, er is wel een reden waarom niet iedereen zich instructeur mag noemen
Het leuke van de DVD's van het nieuwe level 1 vind ik dat ze echt superduidelijk zijn in dit soort dingen. Tuurlijk, je hoeft ze niet aan te schaffen, maar het pakket is wel de manier om er achter te komen hoe het allemaal in elkaar zit

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:10

Citaat:
eens iemand geweest (weet ff geen naam meer) die wel Parelli had en level 2 was ofzo.

zo dat is een eer, er zijn er niet zoveel met level 2 in NL....... ik heb het geluk er 1 persoonlijk te kennen, maar er zijn er maar 17 in NL èn België

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:17

Morrie schreef:
Citaat:
eens iemand geweest (weet ff geen naam meer) die wel Parelli had en level 2 was ofzo.

zo dat is een eer, er zijn er niet zoveel met level 2 in NL....... ik heb het geluk er 1 persoonlijk te kennen, maar er zijn er maar 17 in NL èn België

Misschien ben ik wel voorgelogen, ik weet het niet ik ben het echt kwijt wie dat was.
Ik kan zo slecht namen en gezichten onthouden maar paarden wel

Ik ga eens kijken of ik een "ilegale" versie kan krijgen

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:18

pony25 schreef:

Ik ga eens kijken of ik een "ilegale" versie kan krijgen

Met Illegale bedoel ik dus 2de hands ofzo met nep spullen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:49

ik hoor net hier dat al die koninginnedagsh|t zaterdag wordt gedaan (rommelmarkten enzo) weet iemand daar iets van? Ik had gepland zaterdag voer en vlas te halen, maar dan kom ik dus met een aanhanger Laren niet door...... moet ik morgen een aanhanger lenen (vrijdag geen tijd)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:51

Ja, dat is inderdaad zaterdag...

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:51

Ja, alles is zaterdag ivm de zondagsrust....

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:05

bizar hè, ik dacht ook aan zondag hoor, hoorde het van de week ook pas... stom hè.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:05

ja, idd zaterdag.. onzin he?? de 30ste is de 30ste... maar ja..
Komt op zich wel goed uit. Ik heb de 30ste een doop van het nichtje van mijn vriend (wordt peetoom). Nu kan ik wel naar de rommelmarkten! (heerlijk rondstruinen, als het mooi weer is tenminste)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:36

damn, moet ik morgen vlas halen.... es proberen of er 2 pakken op de achterbank passen, ik wil die rotzooi liever niet in de auto hebben, maar ja......

ik haat rommelmarkten en naar ringsteken ga ik ook niet meer, al dat geruk en gepluk aan paarden op ijzers..... ga me niet lopen ergeren......doe net alsof er niets is zaterdag, Appie Hap is tot 2 uur open

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:20

promptertje schreef:
Ja, alles is zaterdag ivm de zondagsrust....

anders kan de bible belt dit jaar geen koninginnendag vieren

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:50

jeetje... zondagsrust ik zal het es doorgeven aan die gek met die industrienaaimachine hier in de flat, die begon vanmorgen om 6 uur alweer en die halve zool hierachter, die heeft een zaagmachine gekregen en begint ieder weekend al zodra het licht is te spelen met dat ding... ipv dat ie es wat essentiele onderdelen van zichzelf afzaagt, dan zit ie een paar maanden rustig op de bank....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:25

Gatverdamme, er zaten rupsen in mijn chinese kool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:48

Chinese rupsen?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:41

ik ben net terug van stal en moet nog eten, maar eigenlijk is het al te laat, dagje vasten maar dus, altijd goed....

ik heb met Morrie de 7 games van level 1 gedaan, eerst staand op een opstapkrukje en later zittend, zelfs het van hand veranderen (level 2) kan zittend heb ik ontdekt

daarna heb ik Morrie losgemaakt van de leadrope en gekeken wat ie ging doen: even bij de merries kijken, maar snel weer terug, even kijken of het hek open stond en snel weer terug en toen maar bij mij gebleven..... lekker knuffelen..... dat kan tegenwoordig, vroeger leverde dat mij kapotte bril/neus/blauw oog op, nu niet meer

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:37

Jovarna schreef:
Chinese rupsen?

Met spleetogen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:40

sambal bij????