[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:46

En Dinka, alles goed met Fieke en Sissy?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:49

he mijn identiteit is al weer achterhaald Knipoog
ik denk goed... sissy staat nog op het logeer adres en komt volgende week of de week daarna terug. Voor Fieke moet een andere oplossing gevonden worden...ze moet gespeent worden want ze kent de paarden taal en moeders is te lief Scheve mond niet echt leuk voor de leerlingen dus....
ik denk dat de slang dood is nu... het is veel te koud voor slangen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:00

dekoezegtboe schreef:
he mijn identiteit is al weer achterhaald Knipoog
ik denk goed... sissy staat nog op het logeer adres en komt volgende week of de week daarna terug. Voor Fieke moet een andere oplossing gevonden worden...ze moet gespeent worden want ze kent de paarden taal en moeders is te lief Scheve mond niet echt leuk voor de leerlingen dus....
ik denk dat de slang dood is nu... het is veel te koud voor slangen

hihi je had op het nhforum verteld dat je op het wellant ging werken, dus dacht, dan weet ze vast wel hoe het met de haffies is Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:02

haha heb jij daar op school gezeten??

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:04

dekoezegtboe schreef:
haha heb jij daar op school gezeten??

nee twee meiden van stal zitten er op school en ik rijd er altijd langs als ik met Auk naar het strand ga Knipoog

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:07

Maargoed, ik ben weer weg, heb les..
Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:44

Poeh, jullie kletsen veel. Moet 12 pagina's bijlezen Vork .

Vandaag weer naar school geweest, zijn 5 VWO klasjes van 17 kinderen? En dat terwijl klassen van 30 man meer dan normaal was de afgelopen jaren. Klas is wel okay, beetje mengselmoesje van andere stromen/profielen en een stel uit Gymnasium. Deze week allemaal workshops/bbq en dergelijke, volgende week zullen we wel weer flink aan de bak moeten. Achja.. Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:46

Trouwens; Keet stond opeens binnen.
Argument van de boer 'Ja, het is er het weer niet voor' . Ten eerste is het weer geen steek veranderd sinds de afgelopen weken Verward , daarbij was haar weidemaatje op het achterste land gezet.
Weidemaatje is een ranke jaarling, Keet is een tank. Dat zal de rede wel zijn. Echt baaaaalen. Land voorop, Ipv paard. Moeras wordt het land toch wel Verward

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:01

Anouar staat wel in de wei, of eigelijk in het water. De hele wei staat zo onderhand onder water. Gelukkig geen modder, maar gewoon gras onder water.

Hij moest plassen toen ik met hem liep. Door de endurance kijk ik nu wat voor kleur de urine is (de kleur zegt heel veel over de vochthuishouding) Nu leek het gewoon water, helemaal kleurloos. Hij krijgt ook zoveel vocht binnen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:03

Haha!
Bij ons is de wei alleen aan de zijkanten blubber, de rest staat gewoon onder water.. Alleen flikt ze het iedere keer uitgebreid te gaan rollen in de blub Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:04

Anouar rolt nooit meer in de modder sinds hij niet meer op stal staat Verward
Eerst rolde hij minstens één keer per dag op de meeste smerige plek in de wei. Nu rolt hij nog maar één keer in de week ofzo

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:43

Citaat:
Wij lagen vanochtend dus bij de paarden in de wei

met zwemvliezen en snorkels Clown

net 2 uur lopen grazen met Morrie, beide vriendjes ware eruit, vriendje 1 wachtte op stal op de smid die altijd standaar een uur te laat is, heb dus een uur met de eigenares aan de foon gehangen.... we konden elkaar zien lopen in de verte, was wel grappig, vriendje 2 had ik erbij gelaten om te grazen omdat ie onwijs begon te weven bij de uitgang en toen kwam z 'n "moeder"en moest ie mee. was ie het niet echt mee eens Clown
pas toen er eentje terugkwam heb ik Morrie terug door de opening moeten duwen.... hij wilde niet natuurlijk

Bij het hek is het vreselijke bagger, echt tot halverwege m'n kaplaarzen

Morgen worden ze verkampt (jaja alweer..... eerst zien dan geloven) hoorde ik via de tamtam....

Wel grappig, hele discussie: iemand beweerde zelfs dat er nog gras genoeg stond en dat ze er nog zeker een maand konden staan. De eigenaren van de 3 musketiers (Morrie en z'n 2 vriendjes) balen dat er al zeker een week niets meer te vreten staat. Wij vroegen ons af of de mensen wel eens goed naar beneden kijken als ze door een weiland lopen Tong uitsteken

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:50

Hoi, kom eens ff buurten hier. Morrie 2-been nog steeds aan het tobben over stalling. Trek boer K. aan zijn overall en eis verkampen!

Paard van Miirthe op stal Huilen

Jakkie, slang ontsnapt en zwerft in school? Daar is het toch warm denk ik?

Moest wel lachen om filmpje van Jovarna. Wel leuk dat kamperen bij je paard(en) maar niet in de regen` Nagelbijten / Gniffelen . Ik heb dat vinyl ook op mijn benedenverdieping Cool

Verhandelingen over economie voeren mij te ver, had er vroeger al moeite mee en nu ik richting meno-pauze ga helemaal Haha! Hormonen beschadigen geheugen (of zou het toch de vino zijn Clown ).

Mijn weides zien er nog aardig uit, genoeg te vreten en alleen een plas op een laag gelegen stuk. Het heeft hier ook zowat de hele dag geplenst en geonweerd. Had toen de zon vanmiddag scheen de was buiten gehangen maar kon hem na 5 minuten weer binnenhalen, en toen bleef het meteen ook weer 3 uur hozen Verdrietig

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:55

Haha, lekker strijdvaardige instelling flicka!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:05

Ja, stalhouders zijn er echter niet altijd blij mee, met mijn strijdvaardigheid Sigaar

Kan inmiddels wel een boek schrijven over 4 1/2 jaar tobben met peerd in pensions Stoom uit je oren

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:05

Citaat:
Trek boer K. aan zijn overall en eis verkampen!
dat werkt averechts, ik hoefde het al niet meer te eisen, 1 van de andere 2 die ook willen verkampen was hem al tegengekomen..... als er 3 willen verkampen en 5 niet, heb je een probleem hoor.....

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:06

@ morrie, ons land was helemaal achterin droog! We konden gewoon zitten en zonder nat te worden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:14

*wauw* droog land, bij iedere stap die Morrie deed spatte het water op... ik liet hem en z;'n vriendje los en ik was meteen helemaal gespikkeld toen ze naar voren renden en bokten..... naar Morries voeremmer, was heel lief: om de beurt een hapje, allebei totaal geen voernijnd.....en even laag in rang

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:18

Het stuk land waar ik eerst doorheen moet voor ik bij Anouar ben is een grote modderbende. Op sommige stukken kan je niet eens met regenlaarzen lopen.
Ik maak als steeds geultjes met m'n voet zodat het water weg kan lopen naar de sloot. Maar het helpt niet meer

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:48

Het was zowaar droog vanavond, heerlijk gereden Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:00

Ik heb weer een heerlijke middag & avond gehad op de camping. Toen ik aankwam, was er net een enorme hoosbui met hagel en onweer geweest, vertelde m'n buurman daar. Maar verder de hele middag en avond volop zon! Ben blij dat m'n tent er nog staat en dat ik deze laatste week van m'n vakantie nog lekker kan vertoeven daar.
Jovarna en ik hebben tegen de avond even in de bak gereden.

Wat het verweiden betreft: het duurt bij ons altijd langer dan al noodzakelijk is. Zodra ik vind dat er te weinig gras is en ik merk dat Jovarna honger begint te krijgen, ga ik hooi bijvoeren. Ik pleur elke avond twee behoorlijk grote bulten in de wei. En gister overdag met die regen ook extra tussendoor.
Jammer dat zij er de noodzaak niet van inzien (vooral met regen), want ik vind dat ze 's morgens (op z'n minst) ook wel hooi bij mogen krijgen. Maar ja.
Het hooi bijvoeren van mij is wellicht ook een stille hint voor hen dat het weer tijd is voor een verse wei. Tong uitsteken

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:02

Zo,ben een beetje laat..maar Arno heeft het zadel opgehaald,en ik heb mijn kippenhok en kippen opgehaald.
Ik maak morgen wel foto's,want het is nu donker... Cool

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:11

Ik mocht afgelopen winter geen voordroog bijvoeren in de kale wei, de kwpn' meiden hadden geklaagd dat hun paarden "te dik" werden. Ik mocht mijn koudbloed wel op stal zetten overdag en haar daar kuil geven.... Nou was het zo dat ze 's-morgens in de wei kuil kregen en de mijne onderaan de ladder stond dus niet eens met die kwpn'ers durfde te eten. Wat er overbleef mocht ze hebben, en dat was niet veel. En dan pas weer rond 5 uur op stal kuil en verder niet.

Ben benieuwd naar je kippies TL.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:11

hooi bijvoeren is bij ons ten strengste verboden, een stalgenote zei dat ik maar es gewoon moest gaan doen en gewoon biks voeren zoals iedereen doet..... tja... dan ben je ook uitgepraat....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:18

Door al die regen is het gras als een gek gaan groeien. Het gras staat zowat overal tot je enkels Clown
Genoeg te eten dus