[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:04

Fijn dat je naam is veranderd Morrie!

Wij zijn de hele avond lekker bij de paarden geweest. Van alles gedaan. Nu hebben we ze even op een kaal stuk, de uitloop voor hun stal. Het gras wordt hun even wat teveel. Ze kunnen dag en nacht doorvreten...

LindsyImmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:21

jeeeeeeeeeeeeej... ik heb eindelijk een avatar met immie erin... niet erg duidelijk, maar ja... it will do

evita_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 00:19

Foto van onze nieuwe kudde. Natuurlijk had ik de camera niet door en zijn ze veel te licht..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En maar achter elkaar aanjagen, was leuk om te zien!

Queen Arabel en haar negertjes
Afbeelding

Afbeelding

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:06

Dag Smurf, Welkom Morrie!!!

@ tinkerloos: bij ons op de manege staan meerdere paarden die al +/- een maand over tijd zijn. Het komt door het weer, de paarden wachten... (net als ons op mooi weer). Meer als wachten kun je niet doen. Of je moet het door de DA laten halen... als het echt niet meer te doen is voor je merrie....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:10

O,maar zij zelf heeft nergens last van hoor!
Ik ben degene die niet meer kan/wil wachten..
Ach..gedult is een schone zaak..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:49

Goedemorgen! Bah, ik heb beroerd geslapen, de halve nacht liggen hoesten.

Vanavond maar eens oefenen met Walter en de trailer. Als het nog niet gaat, dan maar een licht verdovend middel morgen. Nog altijd beter dan stress....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:55

@tinkerloos, misschien is er een paard in je buurt wat ook net een veulen heeft gekregen? Ik heb ooit meegemaakt dat een paard wat ook te laat was bij een merrie met veulen werd gezet. Ze werd een soort jaloers op de merrie met veulen. Binnen 2 dagen kreeg ook zij een veulen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:58

@Wendy visualiseer dat ie er zo oploopt, de hele dag door, zoals jij het graag wilt zien, helpt echt, als je al problemen verwacht, komen ze ook. Focus op succes!

die truuk met merrie met veulen erbij zetten, werkte op de paardenmelkerij niet hoor, daar liepen altijd merries met veulens en het record te laat bevallen staat op een maand!

Wat zonde zeg van het mooie weer: ik heb rapportvergaderingen vanmiddag en eind van de middag gaat het regenen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:04

Morrie schreef:
@Wendy visualiseer dat ie er zo oploopt, de hele dag door, zoals jij het graag wilt zien, helpt echt, als je al problemen verwacht, komen ze ook. Focus op succes!

Wat zonde zeg van het mooie weer: ik heb rapportvergaderingen vanmiddag en eind van de middag gaat het regenen

Zal ik doen, bedankt voor de tip

Ik heb trouwens geen voorspelling van regen gehoord op de radio vanmorgen!

@evita: toch leuke plaatjes van zo'n kudde op een enorm stuk land!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:05

ik wel: radio 2 en op de weersistes kondigen ze het ook aan, net zoals zondag.... toen hebben we ellende de paarden vroeg binnen gezet

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:11

Dankje Wendy, ik vind het ook zo leuk om te zien dat we voor onze paardjes echt bij de kudde 'horen'. Ze houden ook contact met ons. De andere paarden zien ons niet zo omdat we daar eigenlijk net zoveel mee doen. Zie eerste foto.

In Zuid Afrika werkte die truc met die merrie wel. Ze gaven daar ook een speciaal kruid, groeide in de natuur daar. Zal even kijken wat de naam is. Het was daar van belang dat alle veulens om dezelfde tijd kwamen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:19

*ziet Tinkerloos naar Zuid-Afrika vertrekken om dat kruid te halen, als ze terugkomt is het veulen al volwassen*

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:43

hihi...

@ wendy: het ging eerst toch zo goed met het trailerladen?? wat is er veranderd??

Ik mag over 2 weken gaan oefenen met trailerladen. Eerder vindt de fysio niet verantwoord ivm schrikken en rare bewegingen...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:44

Trailerladen is nooit echt goed gegaan eigenlijk. Maar ik ga vanmiddag gewoon neutraal aan de slag. Vooral Walter geen druk op leggen, dat is denk ik het belangrijkste.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:46

Het heeft bij wiz erg geholpen om hem gewoon alleen over de klep te laten lopen Wendy. Daarna stilstaan op de klep. Daarna pasje naar binnen en weer achteruit pasje. Nu wandelt hij er zo in.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:46

Heel veel succes in ieder geval !!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:50

Anya schreef:
Het heeft bij wiz erg geholpen om hem gewoon alleen over de klep te laten lopen Wendy. Daarna stilstaan op de klep. Daarna pasje naar binnen en weer achteruit pasje. Nu wandelt hij er zo in.

Die foto's heb ik toen gezien ja Zoiets wilde ik dus ook proberen.

In ieder geval is het belangrijkste dat de stalhouder niet in de buurt is om de boel op te fokken....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:59

Gewoon lekker in het zonnetje zitten bij de trailer vanmiddag Wendy, beetje kroelen. Alleen over de klep laten lopen is een goeie.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:14

Toen ik Shy kocht hadden ze haar met grof geweld in de trailer gegooit, letterlijk ze weegt natuurlijk bijna niets en toen nog minder.

Toen ik moest verhuizen ben ik gaan trainen met een oude trailer.
Ze mag van mij zo lang ze wil op de klep stan maar als ze een voet naar binnen zet moet ze doorlopen
Dat weet ze en nu gaat ze dus zo naar binnen als ze zich op haar gemak voelt dat hij veilig is.

Ook laat ik het voordeurtje altijd open dan kan ze erdoorheen kijken.
En haar hoofd omlaag mag ook want zoals ze zeggen kan een paard zijn ogen niet scherpstellen en moet hij daarvoor zijn hoofd van plaats veranderen.
Dit stond in het boek van Monty Roberts

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:18

Dat staat ook in het boek van natuurlijk paardhouden, van die ogen

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:20

Morrie schreef:

Heb ik zondag ook gedaan met Arabesk, hij liep zo de trailer op!

Ik kan je de trailerlaad dvd van parelli heel erg aanraden.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:21

Wendy schreef:
In ieder geval is het belangrijkste dat de stalhouder niet in de buurt is om de boel op te fokken....

stuur alle mensen die willen helpen weg, dat is het beste. Jij moet er uit komen met je paard en je moet uiteindelijk ook alleen je paard kunnen laden.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:22

Haha, die dvd heb ik niet, en ik denk ook niet dat ik die kan krijgen voor morgen
Maar ik zal de zakboekjes van het oude level 1 eens doorspitten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:26

Morrie schreef:
*ziet Tinkerloos naar Zuid-Afrika vertrekken om dat kruid te halen, als ze terugkomt is het veulen al volwassen*

duh je hoeft toch niet naar Zuid Afrika voor dat. Ik heb daar een studie conservation gedaan. Het zal je verbazen hoeveel kruiden er in de nederlandse natuur ook groeien.

Ik kom maar niet op de nederlandse naam. Het is familie van IJzerhard geloof ik.

Er groeien we heel veel kruiden in Zuid Afrika, ze zeiden daar dat als je olifantenpoep rookte je altijd wel iets 'heelde'. Olifanten eten namelijk alles plantaardig en verteren slecht. Zebrapoep is ook lekker trouwens

Maar nu dwaal ik af. Tinkerloos, ik zou een wc plopper op dr punani zetten, zo ben ik ook geboren.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:32

@Morrie nog gefeliciteerd