Parelli Inspiration Event Lunteren - 18 augustus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: Parelli Inspiration Event Lunteren - 18 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:24

mizzpoez schreef:
Hallo SuperRoos,

Met Kito is tot nu toe alleen geoefend met trailerladen, wandelen en voetjes geven e.d., cirkelen heeft hij nog bijna nooit gedaan. Irene is totaal tegen het inrijden van een 2 jarige hoor, ze wist niet eens dat Eddy erop zou gaan zitten!
Eind volgend jaar gaat Kito naar Eddy en dan het jaar erop gaat hij pas echt bereden worden als minimaal 4-jarige.
Hij mag er dan wel stevig uitzien, dat zegt niks over zijn wervels die nog lang niet zijn uitgegroeid. Dat is bij elk paardenras hetzelfde.
Maar het was voor een publiek natuurlijk wel helemaal te gek om te zien!
Greetz MizzPoeZ

hoi, ik ben blij met dit berichtje..
ten eerste zag dit paard en nog lekker jong uit, hoort zo! maar ookal zou het er erg volwassen uit zien dan zegt het niks over de werfels die nog niet zijn uit gegroeid...
irene wist dus van niks.. jammer.. als het mijn paard was had ik het uit de ring gehaald..
leuk al dat voorbereidende werk, wat ik super had gevonden als ik dit zag bij een 3,5/4 jarige.. maar dit vind ik echt iets te jong!
mooi dat hij pas echt gereden gaat worden met 4 jaar Ja

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:32

mizzpoez schreef:
SuperRoos schreef:
mizzpoes, leuk dat je de eigenaren kent van de jonge paarden
van de 2,5 jarige is irene meen ik, heeft mn moeder het kamp mee gedaan..
ik vond de theorie erg mooi en de aanpak, alleen zou ik zelf met een 2,4 jarige nog niet zo veel circling achter elkaar doen en er toch al op hangen en liggen...
weer zeg ik dan, de manier is mooi en werkt zeker...
maar die methode met de leeftijd is echt amerikaans... te bedenken welke belangrijke onderdelen dan hun belangrijkste groeifase doormaken, nee niet mijn idee helaas... toch was het mooi om te zien hoe de dieren erop reageerden..

Hallo SuperRoos,

Met Kito is tot nu toe alleen geoefend met trailerladen, wandelen en voetjes geven e.d., cirkelen heeft hij nog bijna nooit gedaan. Irene is totaal tegen het inrijden van een 2 jarige hoor, ze wist niet eens dat Eddy erop zou gaan zitten!
Eind volgend jaar gaat Kito naar Eddy en dan het jaar erop gaat hij pas echt bereden worden als minimaal 4-jarige.
Hij mag er dan wel stevig uitzien, dat zegt niks over zijn wervels die nog lang niet zijn uitgegroeid. Dat is bij elk paardenras hetzelfde.
Maar het was voor een publiek natuurlijk wel helemaal te gek om te zien!
Greetz MizzPoeZ

Ging Eddy erop zitten zonder dat de eigenaar dat wist van te voren? Vind ik wel vreemd.. Verward

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:06

promptertje schreef:
Ik was er afgelopen zaterdag ook, vond het een fijne dag. Twee dingen sprongen er wat mij betreft bovenuit: wat Jan Nico met Lazmir liet zien, en Wally met de jaarlinghengst. Je zag het beestje groeien en meer zelfvertrouwen krijgen, enorm mooi om te zien. Met mijn eigen jaarling ben ik ook vroeg begonnen, dat is nu een tweejarige hengst die barst van het zelfvertrouwen.

Erop gaan zitten is bij mij nog niet aan de orde, maar wat Eddy deed met de tweejarige van Irene vond ik zeker niet te veel. Het ging met respect voor de grenzen van het paard, en deze tweejarige gaat zeker niet continu bereden worden. Voor een eerste ervaring was het prettig om naar te kijken.

Uiteraard ook minder prettige dingen gezien (bij het paard van Rixta zag ik veel staart zwiepen en onzekerheid), maar het goede voerde gelukkig de boventoon. En uniek voor mij: ik heb niks gekocht Haha!. Het fluidity zadel zag er wel heel aantrekkelijk uit, dat dan weer wel...

Thanks Lachen. Maar graag wil ik wel zeggen dat het paard van Rixta hier in echt niet het makkelijkste paard is. Hij toont dit bij het minste of geringste omdat ie zo extreem gevoelig is. Ook hun prestatie verdient zeker respect, net zoals die van jan en alle anderen. Het is allemaal niet zo zwart wit als het er uitziet.
_angela_ schreef:
ik vond Rixta met haar paard ook geen goed voorbeeld van mooie parelli. Het paard was erg Spooky, en ik vond niet dat ze veel deed om haar paard op z'n gemak te stellen. Zag ook vaak een zwiepende staart, en een open mond als reactie op contact het bit. Ik denk dat ze een beetje zenuwachtig was om voor z'n grote groep bezig te zijn (kan ik me voorstellen) en dat uiteraard ook uitwerking had op haar paard.

Hier geld ook bovenstaande, het is niet zo zwart wit als het er uitziet Lachen.
Cheveyo schreef:
dank, heb hem op video staan dus dat ga ik eens terugzoeken om het te bekijken Knipoog

Als het mogelijk is zou ik dat graag ook terug zien, mooi vergelijk met ander beeld materiaal.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:33

jannico schreef:
Thanks Lachen. Maar graag wil ik wel zeggen dat het paard van Rixta hier in echt niet het makkelijkste paard is. Hij toont dit bij het minste of geringste omdat ie zo extreem gevoelig is. Ook hun prestatie verdient zeker respect, net zoals die van jan en alle anderen. Het is allemaal niet zo zwart wit als het er uitziet.
.

In dat geval zijn ze idd al een heel eind Ja Jammer dat er niet een uitgebreide intoductie is gedaan over student en paard, dan weet je een beetje waar naar kijkt en dat had dit misverstand er niet geweest Knipoog

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:39

Ik vond het wel heel erg leuk hoor!!
Ik ben er zaterdag dus geweest om te kijken, ben er zelf nog niet mee bezig, maar ben door een vriendin meegenomen..

Ik heb echt heel gave dingen gezien!! Het lijkt me erg leuk om te doen, maar ik moet wat tijd maken.. Het lijkt mer erg leuk om te doen met mijn twee jarige, al zou het mijn 9jarige ook geen kwaad kunnen.. Daar heeft die vriendin van me ook al eens wat parelli mee gedaan toen ik niet kon en zij zei dat ze het heel goed oppikte..

Ik heb trouwens ook nog een hoop foto's gemaakt, al was het erg lastig met de zon en dan weer bewolkt en dan weer in de schaduw, is er belangstelling voor?? Ook van mensen die alle foto's zouden willen, het zijn er een boel, ik an branden en dan versturen.. Ik kan wel een paar uploaden, maar alle is een beetje veel van het goede.. Haha!
Ik weet nog niet wanneer ik ga uploaden, maar het zal niet zo heel lang duren hoop ik..

Ik weet niet of iemand mij heeft gezien, ik had een roze shirtje aan met grijs hemdje erover.. En een camera in de klauwtjes.. Volgens mij heb ik Roos van hier gezien, is een stalgenootje van de vriendin van mijn vriendin die mee was, ingewikkeld.. En nog iemand met een fjord, die een nakomeling heeft van een hengst van het bedrijf waar ik werk.. Was wel leuk..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:30

jeskim, owww was jij dat, we hadden het even over drange rolv Lachen en over de hengsten van je bedrijf ja! leuk dat je ook op bokt zit!

jannico, ik geef je weer helemaal gelijk! misschien zou het met dat bitje wel makkelijk opgelost kunnen worden, door de kinriem wat strakker te doen, die zorgt ervoor dat het bit niet door de mond komt en dat gebeurde nu soms een beetje als er correctie nodig was..
mn moeder heeft het hoofdstel ook en daar zie ik dat ook gebeuren
mag ik vragen hoe jong/oud jouw paardje is en hoelang je al met dit paard bezig bent..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:34

jannico schreef:

Dat weet ik wel, want ik ken ze al jaren. Maar als "publiek" heb ik daar geen boodschap aan op zo'n dag, dan wil je zien hoe het programma in zijn beste vorm is, en dat is niet een onzeker paard dat door thresholds heen geduwd wordt. Misschien hoort zo'n gevoelig paard niet in een demo-team, maar daar ga ik gelukkig niet over Knipoog

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:42

wat zijn tresholds, waarschijnlijk ken ik het haha alleen de term niet Bloos

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:02

Drempels, dingen (plaatsen of gebeurtenissen) die het paard eng vindt, en waar je hem middels approach and retreat rustig aan laat wennen en overheen laat gaan Lachen.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:40

promptertje schreef:
jannico schreef:

Dat weet ik wel, want ik ken ze al jaren. Maar als "publiek" heb ik daar geen boodschap aan op zo'n dag, dan wil je zien hoe het programma in zijn beste vorm is, en dat is niet een onzeker paard dat door thresholds heen geduwd wordt. Misschien hoort zo'n gevoelig paard niet in een demo-team, maar daar ga ik gelukkig niet over Knipoog

Ik ben hier niet om Rixta te verdedigen, en ik zie hier ook geen reden toe:). Ik ben van mening dat rixta en haar paard een zeer mooie prestatie hebben neergezet. Het kan altijd beter en mooier, maar iedereen doet wat hij of zij kan en verdient hier imo alle respect voor , van level 1 tot waar pat himself bezig is. Een kritisch oog is natuurlijk nooit weg, maar ik vind dat een forum niet de plek is om zover in detail te treden. Want zoals ik al zei: het is niet allemaal zo zwart wit als hoe het er op dat moment uit ziet Lachen.

SuperRoos schreef:
jannico, ik geef je weer helemaal gelijk! misschien zou het met dat bitje wel makkelijk opgelost kunnen worden, door de kinriem wat strakker te doen, die zorgt ervoor dat het bit niet door de mond komt en dat gebeurde nu soms een beetje als er correctie nodig was..
mn moeder heeft het hoofdstel ook en daar zie ik dat ook gebeuren
mag ik vragen hoe jong/oud jouw paardje is en hoelang je al met dit paard bezig bent..

Lazmir is nu 7 en ik ben met hem nu ca 2 jaar bezig (zal een maandje of wat korter zijn) Ik zit wel al veel langer in het wereldje (van af +-2001). Ik ben toen begonnen met een haf. Heel erg on and of wegens fysieke problemen van mi. Uiteindelijk ben ik nu denk zo`n 3 jaar echt bezig. Ik ben wel volledig opnieuw begonnen met dit paard Lachen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:44

ik vind het knap jannico, jij hebt mijn stalgenoot over de streep getrokken. Haha!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:51

Vriendin van me is ook enthousiast geworden over Parelli door mij. Ze zag me er laatst mee bezig met Tjitse, bekeek de foto's & filmpjes van zaterdag en heeft vandaag de dvd's van level 1 van me geleend. Ze wil waarschijnlijk ook met me mee naar die cursus half september. Knipoog

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:42

Voorproefje:
Afbeelding

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:50

En dat gedeelte heb ik dus net gemist...

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:50

promptertje schreef:

eerst even: iedereen die ik gesproken heb, vond jannico en z'n paard een superteam, echt heel relaxed hoe je daar rondreed OK dan!
Ik vond het plaatje van rixta en haar paard ook een beetje jammer, vooral omdat parelli voor mij niet om de show gaat, maar om de horsemanship. ik had het veel leuker gevonden als ze met z'n treshholds en onzekerheid aan de gang was gegaan en niet voor de show er dwars doorheen was gegaan. Nou is mijn paard exact hetzelfde, dus ik begrijp het ook wel een beetje Knipoog , maar de dag was meer over parelli gegaan als ze gewoon basic dingen had gedaan om het paard gerust te stellen, misschien dat eddy daar dan wat bij had kunnen vertellen? Ik had ook een beetje het idee dat haar paard lichamelijk misschien niet helemaal lekker in z'n vel zat.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:59

cissy schreef:
Hallo allemaal, ik was lekker herkenbaar en toch durfden mensen me niet aan te spreken (ik bijt niet hoor) want zoveel bokkers heb ik niet ontmoet Lachen Cheveyo, Cassidy, Tinkerloos, Inge en Lilian, Marloes-joy, Cindy en Kiera en verder geloof ik niet....

maar even iets rechtzetten over het 'parkeerplaats incident'.

hey, dan heb ik jou ook nog gezien Haha!
Ik stond net te wachten om met eveline pizza te gaan eten, toen die twee kerels aan kwamen gestormt. Ik vond het echt een schandalige, aggresieve reactie, vind het een beetje jammer dat deze mensen blijkbaar de kern van parelli nederland vormen Die hebben geloof ik nog nooit van assertive vs. aggressive en emotional fitness gehoord Scheve mond vond het echt belachelijk dat ze bijna de achterklep tegen je hoofd aangooiden Gestoord Dit soort mensen geven voor mij een hele nare smaak aan het parelli-gebeuren

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:01

jannico schreef:
Lazmir is nu 7 en ik ben met hem nu ca 2 jaar bezig (zal een maandje of wat korter zijn) Ik zit wel al veel langer in het wereldje (van af +-2001). Ik ben toen begonnen met een haf. Heel erg on and of wegens fysieke problemen van mi. Uiteindelijk ben ik nu denk zo`n 3 jaar echt bezig. Ik ben wel volledig opnieuw begonnen met dit paard Lachen.

Lekkere tijd er al mee bezig dus
ik hoop dat je fysieke problemen over zijn, ik weet niet precies in welk straatje het ligt.. zelf heb ik een vorm van reuma en wordt daardoor ook vaak beperkt, gelukkig passen mijn paarden zich daarbij aan en maken ze het allemaal makkelijker voor

ondertussen al helemaal vol van info van het kamp denk ik Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:12

@sanne83, gelukkig ben ik er niet van onder de indruk, hij had zeker slecht geslapen die dag Lachen. Maar ben het met je eens, ik snap werkelijk niet waarom ie zo moest blazen, ok, mn jas was behoorlijk oranje misschien werkte dat op hem als een rode lap op een stier?? maar echt savvy was het niet nee!

Jannico, ik vind het helemaal geweldig zoals jij met je paardje omgaat, toppie!

In tegenstelling tot een aantal hier vond ik juist Rixta wel erg goed, ze stond vlak voor mn neus bij dat blok en ze reageerde heel subtiel en klein en haar paard ook, tuurlijk was ie erg gevoelig en kan het beter maar doe het maar eens na! Denk dat ze best een voorbeeld was voor velen. Ze had er in ieder geval lol in!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:42

cissy schreef:
In tegenstelling tot een aantal hier vond ik juist Rixta wel erg goed, ze stond vlak voor mn neus bij dat blok en ze reageerde heel subtiel en klein en haar paard ook, tuurlijk was ie erg gevoelig en kan het beter maar doe het maar eens na! Denk dat ze best een voorbeeld was voor velen. Ze had er in ieder geval lol in!

Ze is in ieder geval een fantastisch voorbeeld en drijfveer voor mij geweest en daar ben ik haar heel erg dankbaar voor. Het jaar wat ik met haar samen op stal heb gestaan is heel waardevol geweest voor mij en mijn paard en zij en Ramses vind ik nog steeds een genot om naar te kijken, helemaal hun Liberty!

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:14

SuperRoos schreef:
jannico schreef:

Lekkere tijd er al mee bezig dus
ik hoop dat je fysieke problemen over zijn, ik weet niet precies in welk straatje het ligt.. zelf heb ik een vorm van reuma en wordt daardoor ook vaak beperkt, gelukkig passen mijn paarden zich daarbij aan en maken ze het allemaal makkelijker voor

ondertussen al helemaal vol van info van het kamp denk ik Lachen

Sorta Lachen het grootste is onder controle (stofwisseling), wel begin ik last te krijgen van het feit dat ik hypermobiel ben. Mijn knieën zijn der niet zo blij mee, maargoed komen we ook wel weer doorheen. Mijn haf maakte altijd gruwelijk misbruik van de momenten dat ik minder was, lazmir niet echt maar om nou te zeggen dat ie het me minder moeilijk/makkelijk maakt nee. Wees daar maar heel blij mee:)
cissy schreef:
Jannico, ik vind het helemaal geweldig zoals jij met je paardje omgaat, toppie!

Dankje Lachen

cissy schreef:

Precies Lachen

loezke

nh forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:16

sorry foutje moest een pb zijn Bloos

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:57

Ik ga level 1 cursus doen in Oostburg binnenkort. Cool

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:06

gezellie, zie je jannico weer eens Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 14:08

En ik ga volgend jaar waarschijnlijk een level 1 cursus doen. Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:08

met welk paard TL???? moeder of dochter?