memory schreef:Isapaardje schreef:Nog heel even hoor; want vinden jullie eigenlijk van het advies dat ik kreeg op HN om hele dakpannen in mijn uitloop te leggen die dan kapot gelopen moeten worden door Isa; dit met het oog op het afharden van de hoeven?
Ik vind het idioterie om eerlijk te zijn; dat doet toch geen mens (kan me niet indenken dat zij het wel doen; al zeggen ze dan van wel).
En stel je heet Esther en je bent blond, en je volgt dit advies op, want ja je wilt wel hardere hoefjes hebben; pfff hou ik mijn hart vast.
Je paard zou maar willen gaan rollen op die plek; heeft hij naast zere hoeven ook nog een zere schoft.
Nee geef mij maar gewoon mijn uitloop je met zand, weitje erlangs en wat tegeltjes voor en in de stal. Dat moet genoeg zijn voor de hoefjes.
Groeten
Ingrid
Naja...ik zie daar dus wel wat in. Hoeven passen zich tenslotte aan aan de ondergrond. Als ie alleen op zacht komt passen de hoeven zich zo aan dat ze op zacht hoefmechanisme hebben. Als je veel op het harde (asfalt) komt worden de hoeven harder en zetten dus minder uit op zachtere ondergronden. Wil je met hoeven over een rotsenpad dan zal ie daar zijn hoeven op aan moeten passen. Eelt kweken op zijn verzenen, zool en (rest van de) straal om het zo maar te zeggen.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je daarom maar je hele paddock vol zou moeten gooien met puin, maar mssn wel een paadje.
Sjo loopt nu als een trein over asfalt (laatst nog ene stuk gegalopeerd over het fietspad) , maar over puin of grind is ie nog voorzichtig. daar lopen we tenslotte ook zelden overheen. Net zoals ik zelden over een grindpad loop met blote voeten... en als ik dat wel doe dan doe ik dat ook voorzichtig
.
Dakpannen vind ik ook raar hoor!!!
bij mijn vorige boer had ik zand, modder , puin, beton en rubber als ondergrond.
Dat had ik zelf aangelegd.
Bij deze boer zand en weiland, maar ik loop heel veel op de weg.
Dakpannen zijn zo loeischerp, dat zxou ik nooit doen.
Als ik een paddock mocht maken zou ik grote keien grind erin stoppen.
Dit forum is openbaar Ingris, Iedereen kan hier posten! Mists je toestemming hebt om in de huiskamer te komen.
fotoos bekijk ik morgen,ben gaaaaaaaar.