Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23095
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:21

@mindfull: ik ben geen lid, maar ken de filmpjes van allure wel. Dat was voor mij ook zo'n feest der herkenning.
Mijn paard kan ik trouwens wel zo opstappen, maar bij hem zit het meer in het altijd bewust en alert zijn in de omgang en zeker ook met het rijden. Dus het is zeker niet gezegd dat het bij jouw paard nooit opstappen en wegrijden zal worden :n Alleen wat doelloos rondsjokken, dát zal lastig worden.

Myca

Berichten: 6267
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 16:24

Dat klinkt echt heel interessant mindful.
Mijn paard moet stil staan tijdens het opstijgen en daar beloon ik hem dan ook voor (brokje).

Vooral niet meteen tegenhouden, maar meeveren en hem nieuwe uitdagingen geven voordat er nieuwe trucks uit de hoge hoed komen. Echt heel herkenbaar!

@rockey join the club :D

MaricoGraphy, als je goed kijkt moet je ook bij een twenter al kunnen zien hoe hij is. Ze worden met een karakter geboren, alleen omdat je nog niet zoveel met ze kan doen valt het nog niet zo op.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:43

Hm heb de lijst nog eens bekeken. Het is moeilijk hoor.
Harley heeft eigenschappen van zowel left als right brain.
Hij is kalm en onderdanig, maar ook moedig en terughoudend/angstig en soms iets te zelfzeker.

Hij pakt ook wel dingen met de mond om te onderzoeken, stroomdraad pakt hij ook vast om te weten of er stroom op staat, zo niet loopt hij door de draad heen naar het andere stuk wei. Gelukkig zijn prikpalen een beetje buigzaam.

Een beetje hulp om te bepalen is wel welkom haha.

Dominant is hij zeker niet, de fjord echter wel. (Leider in de kudde)
Harley is het laagste in rang vermoed ik. Hij laat zich door mij makkelijk vangen, door anderen niet zo makkelijk, dan maakt hij er eerder een spel van en krijg je hem enkel dmv voer.
Leert snel maar is ook snel verveeld en gaat dan zijn eigen gang.

Sizzle

Berichten: 35737
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:53

Ze hoeven niet allemaal een uitgesproken type te zijn.
De meeste paarden zijn gewoon een beetje van alles wat en meewerkend.
Je kan beter blij zijn als je geen uitgesproken karakterpaard hebt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:37

haha ok. Nouja zal het misschien beter zien als hij 3 is en ik er licht mee begin te werken aan de longe.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:17

@maricoGraphy, ikkan mis zijn maar denk dat die van u meer LBI is?
De mijne was al een dondersteen toen hij veulen was, heel speels naar het schijnt...nu pas na een jaar is er evenwicht in de kudde en zijn de merries smoorverliefd op hem, in't begin moesten ze er echt ni van weten, zo een druktemaker. Als ik naast hem sta is het alsof ik dien om in te bijten, altijd moet ik allert blijven en op mijn strepen staan. 1 zwak moment of effe afgeleid, heb ik prijs. Ik ga nu altijd gewapend met zeflontworpen stick (lees: houten tak met koorden aan) daar zwiep ik mee rond zoals ik een staart zou hebben...héél doeltreffend :Y)
@wendy, idd...Allure heeft onze relatie gered :D
@myca, ja ik combineer met clickertraining en dan blijft hij ook staan, fantastische uitvinding!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:21

LBI kan wel maar neit alles uit die lisjt klopt
wat klopt niet:
Apatisch, verstijft,ontploft, neiging om te slaan met achterbenen en onvoorspelbaar

Sizzle

Berichten: 35737
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:49

Misschien heb je gewoon een evenwichtig paard mario.
Ik heb 2 paarden waarvan 1 duidelijk een uiterste is met alle kenmerken. De andere is gewoon een makkelijk en fijn paard die geen uitgesproken lastige kenmerken vertoond. Die valt dus in feite precies in het midden van de 'vakjes'.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:52

Evenwichtig is fijn te horen haha. Van alles een beetje

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:00

MaricoGraphy schreef:
Evenwichtig is fijn te horen haha. Van alles een beetje

ja dat is het fijnste idd.
Ik heb wel geleerd dat je een extravert paard introvert kan krijgen waardoor hij dus meer in zichzelf gekeerd is. Naar het schijnt moet je die daar terug uit halen door hem aktie te geven? Iemand ervaring mee?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:04

Ik heb ook nog een RBI-er staan. Schat van een ding. Je moet m inderdaad wel even weten te motiveren :D

12rebel

Berichten: 223
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: den haag

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:22

Hier ook weer een gezelligheid. Meneer heeft zich woensdag tot hobbelpaard omgedoopt van voor van achter hiha met de voetjes van de vloer. Oke nieuwe les.dan moet je je zelf toch laten zien aan de paardjes en andere ruiters die je niet kennen. Gelukkig houdt hij het verder wel relaxed. Maar leuk is weer anders.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:03

12rebel schreef:
Hier ook weer een gezelligheid. Meneer heeft zich woensdag tot hobbelpaard omgedoopt van voor van achter hiha met de voetjes van de vloer. Oke nieuwe les.dan moet je je zelf toch laten zien aan de paardjes en andere ruiters die je niet kennen. Gelukkig houdt hij het verder wel relaxed. Maar leuk is weer anders.

Dat is idd ook een typisch kenmerk 8-)

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:21

Die van mij is vandaag tegen en over het hek heen gegaan, op haar rug geland en mij in haar val nog een tik verkocht. Ze had duidelijk geen zin in het bekappen -O-


Afbeelding


Gelukkig lijkt er niets aan de hand verder.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:34

Pffffff das ook schrikken Azmay }:0

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:35

mindful schreef:
Pffffff das ook schrikken Azmay }:0


Nogal ja, ze had weer een van haar buien _-:(

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:30

De mijne had laatst geen zin in de tandarts... betonblok was nog meer meewerkend dan hij op dat moment.
Uiteindelijk bij de veearts voldoende verdoving voor een olifant erin om te kunnen behandelen en nog was hij aardig wakker.

Vorige keren gewoon thuis zonder verdoving prima te behandelen maarja, daar werkte hij nu niet aan mee. Dure kostganger....

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:41

Herkenbaar Anne!

Die van mij deed de tandarts met verdoving voor 300kg trouwens prima (meneer is over de 900kg ;) ). Maar de hoefsmid na 1 1/2 uur (achterstallig onderhoud en veel uitleg) was hij HELEMAAL beu. Zijn voet krijg je dan gewoon niet meer. Gewoon NIET. Het is klaar en meneer is klaar. Toen hebben we het maar in twee keer gedaan :+

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:56

haha dat herken ik wel dat niet meer optillen en dan maar een nieuwe afspraak maken. Zo snel mogelijk alles afronden en niet te vaak een been op tillen, liefst alles te gelijk anders verveelt hij zich en gaat hij het hek optillen waardoor het uit die scharnieren gaat en laat het dan vallen :+ . Mijn paard past trouwens in alle hokjes (ligt eraan wat de situatie is, hoe ik mij gedraag etc), en het is duidelijk te merken dus niet dat hij in het midden zit van het rondje.

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:05

tsjonge.... dat herken ik ook... na 3 kwartier wordt meneer de hoefsmid echt beu en begint hij te draaien en vervelend te doen tot en met. Gelukkig heeft hij ook een groot respect voor onze hoefsmid. Die hoeft maar even te corrigeren en meneer gedraagt zich zolang het been omhoog is... al probeert hij hem wel regelmatig los te trekken na die 3 kwartier. Je kunt ten slotte altijd proberen, hé.

De laatste keer was super. Ze waren met zijn tweeën met hem bezig. Zette de ene een hoef neer, pakte de andere een hoef op om daar wat mee te doen. Meneer had het veel te druk om vervelend te doen en was binnen een half uur klaar.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:20

geweldig al die verhalen....je verveelt je nooit met zulke paarden :P

ruitje

Berichten: 12401
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:30

Die van mij hebben we de laatste keer ook voor het eerst in een keer gedaan, daarvoor elke keer in tweeën. Niet dat ze echt lelijk doet, maar ze vind het op een gegeven moment wel mooi geweest :') . Die van mij is ziek op het moment, ook iets om echt mee op te passen met LBE'ers volgens mij, want ze oogt nog steeds mega helder terwijl haar bloedwaardes erg slecht zijn.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:38

ocharm, veel beterschap! :(:)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:42

Jeetje ruitje, beterschap! Weet je wat het is?

Heel herkenbaar ook helaas. Die van mij ging bijna aan de koorts onderdoor (4 dagen 40+) en er was niks aan te zien. Hoe ik het opmerkte was een hinnik die wat minder blij klonk. Meneer had een enorm abces wat maar niet wilde slinken. Dit zat hoog in de lies dus zo op het oog was er niks aan te zien.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:04

Die van mij laat t best 'duidelijk' merken als er iets is. Of het is gewoon dat ik nu weet wat ie met welk gedrag oid bedoelt...

Mindful, echt super dat je er zo veel aan hebt!!! Blij voor jullie!

Ik kom m'n LBE'ertje ff showen: [ITP] Trekpaard Tycho aan het water
Vriendinnetje omschreef t wel goed, dat je zijn relaxedheid en nuchterheid goed kan zien op de foto's. En onze band. Dat hoop ik iig ook wel ja