paardenmishandeling? Petitie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:36

Sonja_vR schreef:
dan heeft mevrouw parelli iets te veel suiker geknaagd oid, want ik zie vele alen meer energie bij mevr parelli dana bij het paard , ja, het paard toont steeds meer energie omdat de handler die er in stopt en het dier opfokt , zoveel gemep en gedram en gespring is niet nodig, ook niet bij dit dier
maak je groot en "stand your ground" dan is dat hysterische gedoe met touwtje wiebelen en zwiepen en gemuts helemaal niet nodig
Parelli kan best leuke dingen hebben, maar mocht ik daar hebben gestaan met paard en madame zou me(mijn paard) dit flikken?
ik geloof dat ik dan toch even het touwtje bij haar uit handen zou hebben genomen ...

en nee, ik ben geen paardengenie of wonder... maar wat ik zie op het filmpje is gewoon niet nodig

Helemaal mee eens;-) wat een leuke manier van vertellen;-)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 01:05

Mishandeling gaat verder, maar naar mijn inziens is dit toch wel paardje pesten en zou dit niet mijn manier zijn om het probleem op te lossen. Als je de naam niet genoemd had, had ik gedacht dat het een of ander gefrustreerde paardeneigenaar was.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:02

Zo toen ik dat filmpje ging kijken had ik gewoon zin om haar te slaan! ~~}> -:(- hoe durft ze tegen dat arme paard!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:04

Ik word een beetje moe van deze discussie.

Mensen zijn nooit uitgeleerd. Ik niet, jij niet, Pat Parelli niet, zijn vrouw Linda niet. Wij leren als het goed is elke dag nog bij. Tenminste, als het goed is.

Parelli heeft in de loop der jaren bijgeleerd. Zijn vrouw Linda ook. Het feit dat ze dit filmpje in een oude trainingsvideo op hebben genomen getuigd van durf. Misschien is er een gegronde reden dat het filmpje niet meer in het nieuwe pakket zit. Misschien om de discussie uit de weg te gaan, misschien omdat ze het tegenwoordig anders zouden oplossen. Misschien dat Linda het tegenwoordig, als ze met hetzelfde paard in dezelfde context te maken zou krijgen, anders aan zou pakken.

Om op grond van dit filmpje een complete trainingsmethode af te gaan kraken, en zelfs een petitie op de gaan starten, getuigd van een bijzonder beperkte horizon. Buck Brannaman heeft een keer gezegd toen ze het over de ideale trainingsmethode hadden: nothing is written in stone, keep trying until you find something that works.

Niemand, echt niemand heeft op alle situaties die hij tegenkomt een perfect antwoord. Ik niet, jij niet, Parelli niet.
En als je dat nu eens in je achterhoofd houd bij het bekijken van het filmpje en op je handen gaat zitten op het moment dat je echt de neiging hebt om in het toetsenbord te klimmen en dit als mishandeling te bestempelen, zijn we snel klaar met dit topic...

Ik ga verder helemaal met AylaMohini mee....

Joelleee

Re: paardenmishandeling? Petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:24

Ook mooie manier van vertellen. Ik ben het in dit opzicht ook met je eens.