[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:00

Ach, en ik erger me af en toe rot aan de vele leskinderen bij ons, want ik heb liever rust om me heen als ik serieus met mijn paard bezig ben. En ik zou heel graag wat meer natural ingestelde mensen om me heen hebben, want dat eeuwige 'onbegrip' is ook wel eens vermoeiend. Haha!
Geroddel en irritaties, ach, dat heb je overal, hoor. Ik zeg maar zo 'zolang mensen over je kletsen of je in de gaten houden, ben je blijkbaar erg interessant'. Tong uitsteken Haha!

Maar mijn paard staat er geweldig bij en dat vind ik het allerbelangrijkste. Natuurlijk heb ik nog wel wat wensjes hier en daar, maar ja, nogmaals, dat zijn mijn wensjes, niet die van mijn paard (denk ik). Knipoog

Dani, ga er inderdaad lekker regelmatig heen en overweeg het goed. Alles heeft zijn voor en tegens en overal is wel wat.
Succes, hoor, want ik weet hoe moeilijk zo'n dilemma kan zijn. Pffff, breek me de bek niet open.... Bloos

Sonjim, wat heftig dat jouw ruin nog steeds om Sonja roept. Dat zegt toch wel iets, he.... Verdrietig
Ik vind die onderlinge relaties tussen paarden altijd zo fascinerend om te zien en ze onthouden veel meer dan wij soms denken. Eerdaags gaat er zeer waarschijnlijk weer een merrie weg bij ons, waar Sam heel erg mee bevriend is. Vind het verschrikkelijk, want het is het zoveelste maatje wat weg gaat. Gelukkig heeft hij er nog meer, maar een andere merrie van begin 30 wordt waarschijnlijk deze winter ingeslapen, en dat is ook al zo'n lief vriendinnetje van hem. Kon ik het hem maar uitleggen, denk ik weleens........... Verdrietig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:22

RedPassion schreef:
Verder krijg ik juist vaak leuke/geinteresseerde reacties op het hele 'natural' gebeuren. Soms wel eens rare blikken/reacties van mensen van een dressuurstal in de buurt, maar ik kijk net zo raar naar hen dus dat boeit niet Clown

Ik krijg eigenlijk ook vooral hele leuke, spontane reacties op het natural gebeuren, vooral de NH methode en de manier hoe ik Sam inrij. Dat ik zo met een touwhalstertje en een bbp naar het bos ga bijvoorbeeld Haha! . Ben trots dat onze band van ons af schijnt te stralen Lovers . Ik ben ook echt zo gelukkig met dit lieve paard en hij hopelijk met mij!!! Hij geeft me zoveel moois en ik leer zoveel van hem. Hij is niet voor niets op mijn pad terecht gekomen, hoor, ben overtuigd dat een dierbaar iemand van 'boven' hier zelfs een hand in gehad heeft....... Ja

Jaaaaaa, er zijn ook van die rasechte dressuurmutsen (en ander paardenvolk), die vast heel afkeurend kijken naar mij en mijn wollige paard, maar die zijn veruit in de minderheid en ik kijk net zo afkeurend hun kant op, als het zo uitkomt. Want eerlijk gezegd boeit het me niet echt waar ze mee bezig zijn Tong uitsteken . Gelukkig zijn er ook hele leuke, lieve mensen die dressuur doen, hoor. Ik richt me zelf vooral op de klassieke dressuur, waar toch best veel mensen zich vooral richten met paardvriendelijke methodes. En ja, dat kan zowaar ook bitloos, ondanks dat er mensen op bokt zitten, die beweren dat dat niet kan. Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:23

Bij ons geen leskinderen gelukkig.....vaak de bak voor jezelf en dat soort dingen maar de bak is bij ons vaak nat, ons land is echt heel snel nat dus bij ons is dat nadeel er weer Knipoog

Onze paardjes zijn wel een heel hecht koppel....sommige lopen al zeker 8 jaar met elkaar en toen Est en Timber er uit waren ivm Essie d'r kreupelheid hadden de anderen er echt moeite mee....toen ze terugkwamen in de wei was het net alsof ze een feestje vierden Haha!. We hebben ook wel eens gehad dat iemand 6 weken met paard en al op vakantie was en toen ze terugkwam werd paardlief ingehaald alsof de verloren zoon weer was gevonden Tong uitsteken

Echt een super schattig koppel hebben wij dus Lovers

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:28

Timbers, ja precies, dat van 'een feestje vieren', dat herken ik ook Ja . Zo'n warm welkom was het toen destijds, dat ik echt van ontroering stond te janken, hahaha..... Heel mooi moment eigenlijk......

Ons land is ook heel snel nat, hoor (veengrond) en de ene bak is echt een drama in een natte winter. De menbaan is een stuk beter, dus dan rij ik ook daar (hele grote bak). Of ik ga lekker grondwerken in de round pen, die is altijd droog. Bij nat weer is het vaak afzien, na ja, het zij zo. Ik kan er mee leven en in de winter hou ik er ook echt rekening mee........ Of ik ga richting bos ofzo.

Maar ik moet zeggen dat het me zalig lijkt als je met een clubje naturals alles zelf doet, een leuke kudde hebt, schuilstalletje erbij, bos om de hoek en een round pen vind ik ook belangrijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:33

_rosita_ schreef:
Ik ben net verhuisd na een brief van de advocaat dat ik per 01-11-08 weg moest op mijn oude plek, omdat het ;landje er niet meer mooi groen uitzag en de eigenaresse ( 86, div. hersenbloedingen gehad, redelijk aan het dementeren) dat niet mooi vind...
Wat denk je zelf hoe het eruit ziet als je een paard en een shet zet in een paddock van 20x40? Maar goed...
Sta nu sinds bijna een week bij een boer die we kennen, heb daar mijn eigen land, hij bemoeid zich nergens mee en kan het dus echt beschouwen als 'mijn' plekje...
Ben zó vreselijk blij dat ik zo ben terecht gekomen...

Het is balen wanneer je met je dieren op straat komt te staan., zeker als je ze niet op stal wilt hebben

Wat een situatie bij jou, Roos. Gelukkig heb je deze nieuwe plek gevonden en staan ze er fijn bij. Geen andere paardengasten??? Dat is fijn!!!! Geef mij zo'n plek (en nog wat paarden van mezelf Haha! ) erbij. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:36

Twiggy2008 schreef:
Kon ik het hem maar uitleggen, denk ik weleens........... Verdrietig

Als je band met je paard heel diep en intens is, kun je je paard dingen 'uitleggen' en kun je ze voorbereiden op iets wat komen gaat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:40

Klopt, Joviban, en ik denk ook dat hij alles aanvoelt, maar dan nog..... Ik ben een mens, hij een paard en ik hoop echt oprecht dat hij mijn goede bedoelingen en liefde begrijpt (denk het wel, maar toch.....).

Net als toen hij op stal moest begin dit jaar met een hoefzak en een gecompliceerde hoefzweer. Ik ben zo vaak bij hem langs geweest en ik durf te zweren dat hij dat heel erg kon waarderen, mijn liefde en zorg aanvoelde.

Maar wees eerlijk, hoeveel mensen zijn zich hier echt van bewust? Hier zitten er vast meer, maar in real life, daarbuiten?
Nou, die kijken je gek aan, hoor, als je zoiets probeert te delen met ze. Clown

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:55

Ik ben blij dat mijn paardje op een kleine stal staat. Heb hem bij een boer staan, die al met pensioen is. Hij heeft zelf 5 pony's. Kruising welsh/hackney en is daar helemaal gek op. Verder staat er nog een Fries en een Haf en mijn Appie. De eigenaren van de Fries en de Haf tref ik gemiddeld 1x p.w. Ik ben toch wel het vaakst op stal te vinden. Ze hebben wel hun bedenkingen bij mijn bitloos rijden, maar zien dat het goed gaat. Maar met hun paard is het natuurlijk niet mogelijk Clown
Krijg wel commentaar dat ik sneller dit moet doen en dat moet doen, maar mijn antwoord is: Ik doe het op mijn manier en op het tempo van mijn paard en mij. Knipoog Wat een ander ervan vind moeten ze lekker zelf weten.
Ben er al lang geleden achter gekomen dat het zwaar vermoeiend is om altijd tekst en uitleg te geven, maar soms vind ik het ook wel erg leuk om in discussie te gaan en met goede argumenten te komen waar dan weer geen weerwoord op is Haha!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:57

Zijn er hier ook mensen die het boek van Linda Kohanov hebben gelezen?
De Tao van Equus.

Zo interessant en herkenbaar! Vind het wel een aanrader! Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:00

Ja, ikke..... En ik heb die andere 'Ruiter Tussen Twee Werelden' ook. Fijn dat andere mensen zich ook hierin verdiepen, want bij mij op stal snappen ze dit echt niet, hoor. Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:04

ik heb het boek ruiter tussen twee werelden en dat vond ik ook een héél fasinerend boek Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:07

Echt leuk dat hier eindelijk mensen zitten die zich ook in dit soort spirituele, diepere zaken bezig houden.... Paarden zijn echt ongelofelijke dieren, mits je er maar voor openstaat. Maar dat leer je niet op de manege of van een dressuurinstructrice. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:16

Twiggy2008 schreef:
Hij is niet voor niets op mijn pad terecht gekomen

Gut, ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die zo denkt Bloos
Ik was niet eens serieus op zoek naar een paard toen ik Spikkel tegenkwam op internet, maar ik had meteen het gevoel dat zij 'mijn' paard was. Ze moest gewoon op dat moment in mijn leven komen, net als Rood jaren geleden. Maar ik durf dat nooit te zeggen, ben bang dat mensen het raar vinden.

Twiggy2008 schreef:
Gelukkig zijn er ook hele leuke, lieve mensen die dressuur doen, hoor.

Ja, zeker Ja
Er is in essentie ook niks mis met dressuur, mits gedaan zoals het bedoeld is; voor het paard. Niet andersom, het paard gebruiken voor dressuur.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:19

Tis wel heel grappig, want ik volg al twee jaar lang lessen in praktische filosofie op de School voor Praktische Filosofie en Spiritualiteit http://www.praktischefilosofie.nl/'
En nu ik sinds juni mijn paardje heb ben ik veel meer van wat ik daar heb geleerd ook in de praktijk gaan zien.
En dat boek van Linda Kohanov sluit ook weer heel erg aan bij wat ik leer in die filosofielessen. Eigenlijk gaat het over hetzelfde alleen in het boek ligt de nadruk meer op spirituele ontwikkeling met behulp van het paard.
Die kennis die ik heb opgedaan tijdens die lessen helpt me enorm in de omgang met mijn paard en omgekeerd krijg ik van het paard ook weer ontzettend veel kennis en wijsheid, doordat hij zo goed spiegelt Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:27

Dat van op dat pad komen herken ik overduidelijk......Ester was niet mijn droompaard, ik vond haar grof, ze had een te groot hoofd, ezelsoren en ik vond haar ronduit lelijk Bloos totaal niet mijn type. Ze was een half jaar van een meisje van 11 geweest en aangezien mevrouw de tank wist hoe sterk ze was had ze met dat meisje de vloer aangeveegd.....iedereen vond haar zo'n leuke uitdaging voor mij dus heb ik haar maar gekocht (of liever gezegd mijn ouders want die hebben haar betaald Knipoog ).

Man o man wat een gevechten hebben we doorstaan, ik vond haar echt niet leuk (en zij mij vast ook niet Bloos )...ze heeft mijn kaak uit de kom geslagen (en vorig jaar zijn we er achter gekomen dat ze daarbij een van mijn tanden toch "dood" geslagen heeft Schijnheilig ).

Zo langzaam aan toch gek geworden op dat paard en toen vond ik haar het mooiste paard op aarde, kreeg ze chronische bronchitis en was het advies af laten maken......maar ik wilde eerst een veulentje van haar dan had ik nog wat van haar.
Veulentje was echt mijn soulmate maar verongelukte met een jaar Verdrietig en toen bij Est de bronchitis weer terugkwam ben ik voor haar gaan vechten.......ben zelfs zelf homeopathie gaan studeren voor haar Bloos

Toen nog een veulentje dat nu mijn grote zwarte drakenkind is Lovers en ik wordt nog steeds elke dag gekker op Essie........4 weken geleden weer het kreupel drama maar er is me duidelijk geworden dat ze nog veel te veel aan ons en het leven hangt om haar te laten gaan. Mijn vechtjasje Tong uitsteken

Vandaag was ze ook weer zo leuk en speels......de laatst paar jaar heb ik echt het idee dat onze band NOG sterker is geworden. Echt super gaaf, ook wel eng want ik zou kapot gaan als er wat met d'r gebeurd, maar aan de andere kant ook mooi.....

Ik heb haar gereden met slof, stangbitten sporen en was fanatieke wedstrijdruiter, en dat we dan nu nog zo samen zijn zo'n vertrouwen in elkaar hebben en gewoon nog elke dag meer naar elkaar toegroeien.

Bo (Essie d'r eerste kind) heeft me laten zien dat ik moest vechten voor Ester d'r gezondheid....Ester heeft me met mijn neus een andere kant uit gezet en met Timber zijn we dat pad aan het verkennen onder toeziend oog van mama Ester....met het veulen van Timber ga ik het ooit helemaal in een keer goed doen (hoop ik Rolleyes ).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:35

Erg mooi om dit allemaal te lezen Ja Lachen . En ja, ik ben ook zo'n gevoelsmens die niet gelooft in toeval. Alles in het leven heeft een reden, dus ook het paard waar jij voor kiest (of andersom of beiden Knipoog ). Het is ook maar wat je ermee doet, of je ervoor open staat, maar feit is dat er geen diersoort is, die zo kunnen spiegelen als paarden. Niet een.

Sam spiegelt ook enorm en mijn god, wat kan dat heerlijk confronterend zijn. Nog zoveel om aan te werken bij mezelf. Ik zou er graag dieper op in gaan, maar ik heb niet zo'n behoefte aan bepaalde meelezers Knipoog, het gaat ze verder geen moer aan, dus verder dan dit ga ik niet hier, sorry jongens. Via PB is een ander verhaal natuurlijk. Lachen

Timbers, wat vreselijk dat dat veulentje verongelukt is Verdrietig Verdrietig Verdrietig . Wat is dat verhaal, als ik het mag vragen???

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:40

goh ja dat herken ik ook!
hihihi ik vond casandra ook een lelijk paard! Ik wilde never nooit een schimmel! Want ik vond dat echt héél erg lelijke paarden! Bovendien wilde ik een klein paard en casandra is uitgegroeid tot een paard van maar liefst 1m70, maar toen ik ging grondwerken met haar werd ik helemaal verliefd op haar! Ze voelt mij heel goed aan, ik haar iets minder Haha! Maar daar werken we aan.
Ze heeft zo'n rustig karaktertje en dat sprak mij vooral aan. Ik heb tot hiertoe ook al afgezien met haar, maar we komen overal wel sterker uit.

Vorig jaar had ze een blokkade en ik heb veeartsen laten komen, een osteopaat, en niemand die iets vond... uiteindelijk heeft ze mij eraf gebokt en heb 'k daar een serieuze blessure aan over gehouden... En eigenlijk had ze alle recht daartoe! Ik was haar gewoon de verdoemenis aant injagen en 'k zag het zelf niet Verdrietig
Iedereen in mijn omgeving zei me da'k haar moest wegdoen naar iemand die haar kon inrijden of da'k een verzorger moest zoeken die haar eens mores zou leren, want ze was gewoon aant puberen... Gelukkig heb ik dat niet gedaan! Ik heb Raf laten komen om haar te bekappen en hij vertelde me dat ze met een blokkade zat. Hij heeft me toen echt héél erg veel over haar verteld waar ik eerst nog van dacht: ach wat een hoop gezwans, maar achteraf dmv de horsenality charts van parelli klopte gewoon alles en viel alles op zijn plaats! we zijn er nog lang niet en de weg zal nog héél erg lang zijn, maar casandra heeft me met m'n neus op de feiten gedrukt en ze heeft me aan een héél erg leuke job geholpen Lachen
Eerst werkte ik als bediende in de winkel maar door mijn val kan ik geen rechtstaand werk doen en mocht 'k administratief werk doen en nu werk 'k als directie-secretaresse en deze job is echt een uitdaging voor mij! Doe het kweet nie hoe graag... Dus al bij al kijk 'k toch héél erg positief naar de toekomst!

casandra is nu mijn droompaard! Ik hoop nog zoveel van haar te leren!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:46

Het leuke bij mij is dat ik geen van beide paarden gekozen heb Tong uitsteken ....Ester is min of meer voor me gekozen en Timber is helemaal een apart verhaal. Ik had een hengst uitgekozen waar Ester maar niet drachtig van werd....dekseizoen eigenlijk over maar GertJan van Olst bood me Negro aan met wat korting en patsboem drachtig.....

Het grappige was dat die andere hengst een bruine was net als Ester en Negro dus een zwarte en het jaar dat Bo verongelukte was mij door iemand een licht en een donker paard voorspeld ROFL . Ester is zomers lichtbruin, tja en Timber....donkerder dan zwart bestaat eigenlijk niet Clown

Dat ongeluk.....ja dat was een drama. Bo (of eigenlijk heette ze Oxbow) stond vast op de spuitplaats, die was buiten voor twee buitenboxen. Er was daar geen ring dus zette we alle paarden vast aan de buitenluiken......ik draaide me om naar de kraan. Bo had haar koppie laag en volgde mij met gevolg dat toen ze haar hoofd omhoog deed ze met haar lijf onder het halstertouw doorging en daarmee het luik eruit liftte. Dat klapte achter haar op de grond en toen is ze op een van de ruitjes met in principe onbreekbaar glas gaan staan. Nou ja onbreekbaar met 400 kilo dat breekt dan toch wel......het glas had enorme schade aan haar onderbeen aangericht. Echt onherstelbaar Verdrietig

Het stomme is dat de man die mij het donkere en het lichte paard voorspelde een week of 14 dagen daarvoor tegen mijn zus had gezegd dat mijn vader (overleden) verdriet had om een wond aan een paard zijn been. Nou had Bo een klein wondje dat ik dus elke dag mooi ging uitwassen en dat was net aan het herstellen dus wij hadden die voorspelling een beetje weggewuifd....toen gebeurde dit Verdrietig

Heel veel verdriet van gehad, mezelf echt voor mijn kop geslagen want dit was toch wel mijn schuld....langzaam is alles toch op zijn plek gevallen en het heeft gewoon zo moeten zijn. Dat is een dooddoener dat weet ik maar toch vallen soms wat puzzelstukjes op z'n plek. Ik ben door een hel gegaan en af en toe komt de wond weer open te liggen maar op zich heb ik het wel een plek kunnen geven.

Een geweldig jaar met Bo gehad en als ik Bo niet was verloren had ik Timber waarschijnlijk nooit gekend en die apekop zou ik ook voor geen goud willen missen......

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:52

@Willeke: een geluk bij een ongeluk dus! Fijn dat je nu zo'n mooie baan hebt dankzij je paard Knipoog Hopelijk herstel je weer helemaal van je blessure.

@Timbers: Jeetje wat een heftig verhaal over Bo Verdrietig Kan me voorstellen dat het enorm veel impact gehad heeft. Apart ook dat het al voorspeld was. Waarschijnlijk had je het dus toch niet kunnen voorkomen..

@allemaal: Leuk om te lezen wat een bijzondere band iedereen met zijn paardjes heeft en hoe zich dat heeft ontwikkeld Lachen Blijf me erover verbazen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:59

Timbers, jeetje, wat vreselijk wat er met Bo gebeurd is...... Zeker als je zo'n band met haar had. Pffff, zou ook mijn hartje breken dan... Verdrietig
Maar ja, ik geloof ook net als jij dat dingen niet zomaar gebeuren. Hoe rot ook, er zit altijd een levensles in. Ja

Willeke, heel bijzonder verhaal over jouw paard en zo zie je maar wat er gebeurd als je je open stelt voor het paard (en niet voor al die betweters met hun gezever over 'pubergedrag' en 'ram het er maar uit' etc.) Ik ben daar ook zwaar allergisch voor. Duivel

Diprahnil, interessante studie volg jij. Ja

Overigens vond ik Sam een beauty en hij was wel wat ik zocht (al hoewel, ik wilde een iets grotere pony, een E-maatje, of een echte IJslander), maar verder vond ik hem super. Maar zijn gehele uitstraling gaf de doorslag, dus ook het innerlijk wat ik hem uit zag stralen. Hij lijkt in veel opzichten ook erg op mijzelf, dat vind ik zo bijzonder. Maar hij geeft ook lik op stuk m.b.t. mijn zwakkere kanten. Ik heb best door wat lagen heen moeten pellen en issues te over om te overwinnen, maar we worden steeds sterker en groeien steeds meer naar elkaar toe. Maar de band is er en die zal gedurende de jaren alleen nog maar hechter worden.

Voelen jullie ook zo'n hechte connectie? Dat je je paard echt kan 'lezen'? Er zijn mensen die beweren dat je niet kan voelen of zien hoe paarden zich voelen, maar ik voel toch echt heel, heel erg veel bij hem. Veel meer dan bij mijn andere huisdieren, al hoewel ik het met een hele gecompliceerde kat van ons, ook heb. Haar kan ik ook 'lezen'. En dan bedoel ik veel meer dan zien of het ok gaat met het dier, hoor, pfffff, kan het niet uitleggen. Het is iets heel dieps, iets spiritueels.... Zweverig, he? Haha!
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 17-10-08 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:01

Ja het was zeker heftig......daarom was ik ook zo van slag toen Ester zo kreupel was. Dat was ook in september, rond mijn verjaardag....het leukste verjaardagskado ooit NOT No Cheer

Ik mis haar soms nog best wel Verdrietig maar op een of andere manier heb ik ergens toch het gevoel dat ze er is als soort beschermengeltje van Timber en Ester.....en nu lachen veel meelezers me waarschijnlijk vierkant uit maar dat interesseert me geen ene moer Misselijk. Ze hangt ook nog gewoon lekker met een grote foto naast mijn bed Lovers

Bo (en ja ik weet dat halsters in de wei gevaarlijk zijn Knipoog ) met een jonge Ester
Afbeelding

Hihi en ik wordt altijd helemaal week als ik deze foto's kijk.....Timber Lovers toen ze nog lief en onschuldig was ROFL
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:01

Mooi dat jullie het toch wel herkennen, het gevoel van iets dat met een reden op je pad komt.

Timbers, wat een verhaal zeg, van Bo. Echt erg.
Willeke, door toedoen van je paard dus een leukere baan Knipoog Apart!

Twiggy2008 schreef:
Het is ook maar wat je ermee doet, of je ervoor open staat, maar feit is dat er geen diersoort is, die zo kunnen spiegelen als paarden. Niet een.

Precies. Dat is soms inderdaad erg confronterend. Laatst zat ik helemaal niet lekker in mijn vel, al een tijdje. Het liep toen ook niet lekker tussen mij en Spikkel. Tot ik met haar aan het wandelen was en ik me ging afvragen wat ik nu aan haar merkte wat me niet lekker zat. En dat was het feit dat ze zich helemaal van me afsloot. Toen besefte ik me wel dat ik het was die me helemaal afsloot van alles en iedereen, zelfs haar. Ik ben toen in huilen uitgebarsten (midden op straat nog wel, dat had ik nou nooit achter mezelf gezocht Haha!) en toen zocht ze -uiteraard- toenadering omdat ik mijn gevoelens en haar ook weer toeliet. Nu is het weer helemaal goed Knipoog

(zo, ik gooi mijn persoonlijke leven maar eens op Bokt Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:04

Oh, wat een lieve foto's Timbers Lachen
(en negeer ze lekker, die meelezers)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:09

foutje. Bloos Bloos Bloos
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 17-10-08 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:09

Herkenbaar RedPassion......Ester was vroegah ook vaak kreupel. Tot iemand me zei dat ze kreupel was omdat ik niet in balans was. Toen ik daar op ging letten was ze vooral kreupel op dagen dat ik erg aan het stressen was (geef de meelezers nog meer in handen om te denken dat wijf ik compleet geshoffeld Nagelbijten / Gniffelen )

En het is nog steeds zo op momenten dat ik niet lekker in mijn vel steek is Ester heel gesloten en in zichzelf gekeerd. Gelukkig wordt het minder want ik probeer haar toch wel duidelijk te maken dat mijn ellende mijn ellende is en niet het hare (nog meer lachwekkende verhalen Clown )

Timber fluit me ook regelmatig terug.....als ik loopt te stressen. Had ik hier al van vorig jaar verteld (ik wordt ook een daagie ouder dus sorry als ik het nu dubbel vertel Bloos ). Vorig jaar was ik einde van de middag alles binnen halen, stallen mesten, voer klaar zetten, stal aanvegen dus ik liep te rennen hollen en vliegen door de stal. Timber liep heel sjaggo met haar hoofd naar me te zwaaien maar in eerste instantie negeerde ik dat. Tot ik in een enkele seconde begreep wat ze "zei" en ik voor haar stal ben gaan zitten. Daar zat ik Timber legde haar koppie tegen me aan Lovers en zo zaten we lekker te zijn (wij hebben vrij lage staldeuren die open zijn zodat ze er overheen kunnen kijken dus dan kan dat Knipoog ). De wereld had kunnen vergaan ik had er niks van gemerkt....even waren we samen een, waren we samen....geen morgen vandaag over een uur of gisteren, maar in het hier en nu. Gewoon zijn.......gaaf paard dat ze me dat even liet zien en voelen Haha!