hier wordt de lucht weer donker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy schreef:Angela: je moet boven de ruggegraad sowieso een zweepje onder het zadel door kunnen steken.
_angela_ schreef:Het stelt eigenlijk niet veel voor, maar mijn hersens willen het niet onthouden. Ik maak de toets morgen voor de 3e keer.... het gaat eigenlijk vooral om comperatieve voordelen, alternatieve kosten, coördinatie van economische activiteiten, pareto-efficientie, consumenten en producenten-surplus, vraag en aanbodcurven en de koopkrachtpariteitstheorie...
_angela_ schreef:Het stelt eigenlijk niet veel voor, maar mijn hersens willen het niet onthouden. Ik maak de toets morgen voor de 3e keer.... het gaat eigenlijk vooral om comperatieve voordelen, alternatieve kosten, coördinatie van economische activiteiten, pareto-efficientie, consumenten en producenten-surplus, vraag en aanbodcurven en de koopkrachtpariteitstheorie...
_angela_ schreef:het heeft te maken met de vraag en aanbod. Op het marktevenwicht (waar vraag en aanbod elkaar treffen) is er een maximaal consumenten en producentensurplus. De markt wordt dan optimaal benut..
Arabesk schreef:jawel kleren maken komt best goed
"print iets leuks uit van internet op papier van Bruna/HEMA"
"strijk dit op een zeemanshirt"
klaar
koken hetzelfde:
"koop oppling maaltijd"
"stop in magnetron"
*pling*
klaar
Citaat:hoe zit het met die afdeling die zou toch opgeheven worden?
Arabesk schreef:_angela_ schreef:het heeft te maken met de vraag en aanbod. Op het marktevenwicht (waar vraag en aanbod elkaar treffen) is er een maximaal consumenten en producentensurplus. De markt wordt dan optimaal benut..
wat is dan het producenten surplus?
het verschil tussen wat ze minimaal voor de producten willen en wat ze er werkelijk voor krijgen?
ik heb weleens zo'n grafiek gezien, maar het blijft een beetje wazig allemaal voor mij