[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:44

Ik weet niet wie Pieter was maar wel vervelend, zelfmoord is zo moeilijk voor de nabestaande.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:45

Pieter Baalbergen is de oprichter van Terra Natura

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:47

Wendy schreef:
Pieter Baalbergen is de oprichter van Terra Natura

Ok daarom ken ik hem niet
Wel jammer dat hij dus de natuurlijke weg niet heeft gevolg
Maar gecondoleerd met het verlies van iemand met een duidelijk goede fisie

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:48

Citaat:
Smurf het heeft meer te maken met drukte dan met niet toestaan, die naamswijziging. Ik heb het nogmaals onder de aandacht gebracht.

tnx Anya, ik wacht het gewoon wel af... heb het een aantal malen geprobeerd, toen ik weer veelvuldig naamswijzigingen voorbij zag komen, zonder succes....

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:48

Zeker rottig smurf. Denk trouwens dat onze boer uitstel van betaling geen probleem vind hoor. Toen ik vroeger mijn betaling weleens vergat (mijn administratie ook echt niet bij hield) klaagde hij nooit hoor... vond het geen probleem.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:50

Pieter Baalbergen ? Jemig, wat moet die man dan met zichzelf in de knoop gezeten hebben, en wat een schok voor zijn omgeving...

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:51

Ik ben helemaal klaar met bokt

Vanaf nu geen discussies meer, mensen stellen toch pas een vraag als ze klaar zijn voor het antwoord. Het is zinloos

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:56

Dat zou jammer zijn. Ik denk echt dat de naturals hun antwoorden meer moeten doseren. Dus niet bij ieder topic een uitgebreide reactie maar de juiste topics uitzoeken. Zodat je daar een goede discussie op gang helpt te brengen. Opinie kunt veranderen. Maar dat doe je ook door een gerichte 'communicatiestrategie'. Als iemand dagelijks tegen mij zegt dat zure matjes geweldig zijn (vind ik lekker) en ik die vooral moet eten, is het effect dat ik ze vies ga vinden

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:57

voel met je mee ara... en toch antwoord ik iedere keer weer omdat ik het gevoel krijg dat er woorden in mijn mond gelegd worden. Zooooooo vervelend. Maar blijf hoffelijk en kalm en tel tot 10....

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:00

Ik krijg echt elke keer te horen dat dravers echt wel zonder ijzers kunnen, want **** heeft er ook eentje zonder ijzers . Nou, ik heb allang contact met **** gehad, wat dacht je - Beyond is zelfs een 3/4 broertje van de draver zonder ijzers. Maar de omstandigheden van **** en mijzelf verschillen hemelsbreed, en hij raadt het mij ook af. Maar na de zoveelste keer denk ik "daar heb je d'r weer zo eentje", alsof ik zelf niet al de mogelijkheden onderzocht zou hebben...

Doseer je adviezen inderdaad, en mensen staan er veel meer voor open

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:01

Ik snap het ook wel... daarom reageer ik nu ook niet meer in een bepaald topic. Ik houd niet van die manier van discusseren, mensen woorden in de mond leggen en nooit aangeven waar je een mening op baseert. Soms heb ik het idee dat bepaalde mensen het ook gewoon leuk vinden om op een groep in te hakken.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:02

Sorry Anya maar dit vind ik een beperking in vrijheid van meningsuiting.

Censuur dus.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:08

smurf schreef:
Ara is lekker bezig vandaag...... ze is nu onderweg naar een cursus in veweggistan met knollie in de trailer, moet nog 100 km en komt net tot de ontdekking dat ze.... *tada*...... haar zadel vergeten is....
Hopelijk staat het paard wel in de trailer

ze hebben me er het hele weeken mee geplaagd

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:11

Nee hoor... je mag het allemaal opschrijven.. Zolang je on topic bent en je aan normale omgangsregels houdt is er geen cencuur voor het vertellen van je mening.

Wat ik je probeer te vertellen is dat het soms effectiever is (om je doel te halen) om iets wat minder vaak te vertellen. Of de plekken waar je echt voor gaat zitten om goed te vertellen wat je raakt en belangrijk vindt heel specifiek uit te kiezen.

Bijvoorbeeld:
Ik heb een hele studie gemaakt over luchtzuigen. Ik heb geleerd dat buitenlopen, goede voeding en een gebalanceerd paard in een groep heel veel uitmaakt voor luchtzuigers. Ze leren het wellicht nooit helemaal af, maar ze voelen zich beter, worden niet ziek en die band is een martelwerktuig dat aan symptoombestrijding doet.

Dus twee jaar terug schreef ik te pas en te onpas in ieder topic over luchtzuigers. Dat werkte niet. Iemand die al van plan is zijn paard een verboden luchtzuigoperatie te laten ondergaan, breng je niet op andere gedachten. Iemand die heilig gelooft dat ze koliek krijgen als je die band afdoet, want de dierenarts zegt dat, breng je niet op andere gedachten. Iemand die zijn paard op stal achter stroom zet, breng je niet op andere gedachten.

Maar door juist gedoseerd een aantal topics te openen. Te vertellen hoe het met mijn luchtzuiger gaat (veel mensen willen dat liever niet vertellen), te vertellen dat Bonfire luchtzuigt en Tolstol van Tyrza ook (vertelde ze zelf) en dat dat gewoon gezonde paarden zijn... verander je heel langzaam de publieke opinie. Dat gaat misschien langzaam maar heeft meer effect.

Er staan nu meer paarden lekker in de wei zonder luchtzuigband dan als ik overal had gereageerd.

Dat bedoel ik..

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:12

De mensen die met loze feiten komen worden zelf neer gesabeld niet dat dat zo leuk is maar goed. Het is jammer dat sommigen zo stellig zijn in hun antwoorden en meningen... komen zichzelf nog weleens tegen. Daar ben ik van overtuigd!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:24

Wat is het stil hier....
Waar is iedereen??

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:25

Haha, volgens mij zijn ze allemaal in discussie in een ander topic hier op naturals....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:27

precies

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:29

Ja... wel of niet in de HK... Heb geen mening, ben ook geen echte natural, mag dus ook niet beslissen.
Is het gezellie daar?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:30

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:30

ik ook niet, rij met bit, geloof niet in homeopathie, geef paard knal voor harses etc

maar voor je t weet ben je een extreeeeem

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:56

ja, ik kan me daar iets bij voorstellen Anya. Ik heb dat met de ziekte van Cushing. Daar reageerde ik ook altijd gelijk op. Meestal kreeg ik dan een pb waarin ze me vanalles vroegen over het verloop en over de medicijnen. Dus dan kwam ik elke keer met een heel verhaal en met site's en vertaalde stukken. Vervolgens hoorde je dan nooit meer wat van zo iemand. Dus een hoop moeite en er kon nog niet eens een pb-je terug af. De meeste mensen hebben toch geen zin om geld uit te geven aan een oud paard waar ze toch niet meer op kunnen rijden.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:59

Dank je wendy, heb het gelezen. Heb hier ook wel een mening over maar ga 'm niet posten... Wordt vast weer een volgende discussie.
(en .... geef paard ook wel een knal voor harses, als ie bijt bijvoorbeeld, dat mag dus niet hè! Weet ie dat ook gelijk weer, doet het dus ook niet meer. Maar moet eerlijk zeggen dat knal voor harses al heel lang (lees paar jaar) niet meer nodig geweest is).

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:05

Verslagje van bezoek aan neuroloog:

Ik heb het hele verhaal verteld aan de neuroloog en die begon wat te murmelen. (hij moest nog wat nadenken) Daarna heb ik gelijk maar verteld wat ik zelf dacht dat het was. En daar kon hij zich in vinden. Hij heeft wat test gedaan en we waren het roerend eens over de diagnose. Op de MRI van vorig jaar was al te zien dat de tussen wervelschijf helemaal leeggelopen was. Er zit dus maar een dun schilletje tussen. De wervel zakt dus op mijn bekken als ik rechtop sta of zit of languit lig. Zodra mijn rug iets hol komt (zoals bij normaal staan) raken de gewrichtjes elkaar wat de pijn veroorzaakt. En de zenuwen zullen zo ook wel een beetje klem komen te zitten.
Nu moet ik dus 6 weken!!! gaan revalideren in Doorn, wat ik dus helemaal niet wil en waar ik dus helemaal geen heil in zie. En als het daarna niet beter is dan gaan ze pijnblokkade zetten. En als dat niet werkt dan gaan ze mischien de boek vast zetten.
Ik ken wel janke! (heb ik ook gedaan in de auto)

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:07

Cookies wat balen. Sterkte meid!

Ik geef ook wel een knal als het moet. Dat is al wel een jaar of 5 geleden dat dat echt nodig was. Lan liep door mij heen op niet misverstane wijze omdat ze naar haar voerbak wilde.
Is eigelijk nooit meer nodig geweest.