[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:19

Wat raar van die 3 maanden ineens?

Trouwens ook raar dat je bij moet betalen omdat de boer beslist dat de paarden nog niet naar buiten mogen.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:27

Tja, asl je paard nog op stal staat kost dit meer stro, hooi en biks. Eigenlijk nooit over nagedacht dat dit raar is. Mochten de paarden 1 week later dan 1 Mei het land ingaan, kost het uiteraard ook maar 1 week langer meer. Vind het jammer voor m'n portomonaie maar wel logisch eigenlijk.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:29

Je kunt een naamswijziging aanvragen bij Heike Smurf. Die worden normaal gesproken wel toegestaan.

Vreemde betalingsregeling idd.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:29

Het is maar waar je vanuit gaat. Je kan ook zeggen dat je 50% korting krijgt op je stalgeld als je je paard dag en nacht buiten wil hebben

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:33

Citaat:
Je kunt een naamswijziging aanvragen bij Heike Smurf. Die worden normaal gesproken wel toegestaan.

heb ik al een keer of 4 gedaan: geen sjoege......

ik heb een schuur vol met paardenspullen, maar..... ik wil niet meer dat er paarden mee gemarteld worden, moet dus gewoon in zakken in naar de stort.....

ik gebruik overigens geen stro en biks, mest zelf uit en moet ook nog 6 pakken vlas per maand aanschaffen....

heb deze maand 3 financiele klappers: paardenverzekring (is anders inmei:vakantiegeld, nu in april) autoverzekering en stalgeld........ga maar wat bijbeunen op de wallen ofzo
Laatst bijgewerkt door Morrie op 24-04-06 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:34

Ik gooi het even in de groep.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:35

*au* zachtjes gooien..... heb al zo'n pijn in m'n rug.....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:35

Ik gooi niet naar jou hoor
Doe maar voorzichtig met je rug. !

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:38

@smurf: paardenverzekering?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:40

ja, hebben jullie je paard niet verzekerd? Ik wel, ik heb geen 4000 euro liggen voor een koliekoperatie.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:43

Ik heb me er destijds in verdiept, maar ik kan beter zelf het geld sparen. Ook is mijn paard helemaal niet veel waard. In het geval van een dure operatie kan de verzekering er dan ook nog voor kiezen om het paard over te nemen omdat de kosten hoger zijn dan wat het paard waard is. Heeft dus helemaal geen zin voor mijn paardje.

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:46

Die paardenverzekeringen dat is allemaal niks. Als je wat hebt met je paard, dan staat het net weer niet in de polis.

Smurf, ik hoop voor jou dat je je naam mag veranderen want ik vind morrie toch beter bij je passen dan smurf. Dus bij deze begin ik er vast mee:

GOEDENMORGEN MORRIE!

Zo en nou ga ik mee even laten mishandelen door de neuroloog en ik ga niet eerder weg voordat ie een oplossing heeft gevonden.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:47

Succes cookies!

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:48

Mijn paarden zijn niet verzekerd, dat is voor dravers niet op te brengen die premies. Ik leg zelf elke maand wat opzij, kon Rain's dure operatie zo vorig jaar gelukkig ook betalen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:52

Ik heb mijn verzkering zojuist opgezegd, ik betaal me scheel en zoek het toch bij alternatieve genezers, die niet vergoed worden.
Andor heb ik nooit verzekerd.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:54

sparen lukt bij mij niet, dat zie je deze maand maand maar weer.....

Ik ben bij de AMEV verzekerd en inderdaad, ze vergoeden niets, geen holist, geen opsteopaat en als Morrie schurft heeft en de gewone DA komt, is het achterstallig onderhoud en verwaarlozing en vergoeden ze het ook niet, maar ja, Morrie is een kolieker.......

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:54

Lan is verzekerd in de basisverzekering. Dus voor acute snijwonden en breuken e.d. Niet voor koliek. Dat is uitgesloten wegens domme ouderwetse opvattingen over luchtzuigen.

Maar alle kosten m.b.t. tot de breuk en wonden van de mishandeling van Lan zijn keurig door de verzekering betaald. Dit viel onder acute breuken en snijwonden

Gelukkig, want dat heeft in de 1000-en gelopen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:59

Ik denk trouwens dat mijn stalhouder zijn paarden binnenkort ook niet meer verzekert... geen enkele dierenarts wil namelijk zijn fries afkeuren

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:00

ik lees net elders dat Pieter Baalbergen overleden is, hij heeft zelfmoord gepleegd (serieus hoor, geen geintje), ik schrik er wel van

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:01

He? Jeetje, dan ging het toch slechter met hem dan sommige mensen wilden laten geloven. Das inderdaad schrikken zeg!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:02

Ik heb de paarden ook niet verzekerd. Wel hebben we altijd geld achter de hand (speciaal pot(je) ) als er iets met de paarden is.

Gisteren is de fysio bij Wit geweest. Hij is niet meer onregelmatig, maar nog wel stijf. Ik moet de training nu langzaam gaan opbouwen. Aan de longe om te beginnen, met bijzet. Hij heeft een te lange nek, die hij te hoog draagt, en een te korte rug. Hierdoor heeft hij een erg gespannen bovenlijn, die hij dus moet leren te ontspannen.. waardoor ik hem ook onder het zadel gemakkelijker kan rijden, wat weer veel beter voor zijn rug is. Naast de longe heb ik een aantal massage tips gekregen om het geheel te ondersteunen. Gelukkig hoef ik maar een maand te longeren, en na een week mag ik weer langzaam beginnen met rijden (15 minuutjes). Als hij idd ontspannender loopt na het longeren, dan blijf ik dat misschien wel doen. Wit vind het niet erg, dus wat dat betreft is het acceptabel.

Verder gaat Wit nog verder op dieet. Van 2 naar 1 kilo basisbrok per dag. Orlanda blijft op haar 2 kilo + 1/2 kilo granen per dag. Anders is ze binnen no-time weer te licht. Ze is echt een paard dat het dus niet trekt met alleen hooi en gras. Misschien eet ze wel te langzaam.. als ik haar manier van eten vergelijk met dat van Wit... en als ik hooi geef, licht er altijd nog een beetje van de keer ervoor, dus daar kan het niet aan liggen..

Orlanda krijgt voortaan ook massages, zo kan ik haar zonder te rijden een beetje soepel houden. Ik kreeg trouwens een compliment over Orlanda. Hij kent haar nog van de manege waarvan ik haar gekocht heb, en hij zei: als ik niet beter zou weten, zou ik zeggen dat ze 19 is! (mevrouw is ergens eind 20)

Ook een compliment over de hoeven: ze zien er super uit!! (had al verteld dat ik aan nb-en doe).

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:06

smurf schreef:
ik lees net elders dat Pieter Baalbergen overleden is, hij heeft zelfmoord gepleegd (serieus hoor, geen geintje), ik schrik er wel van

Heh?? Dan meen je niet.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:07

Jeetje dat is wel schrikken...

Smurf het heeft meer te maken met drukte dan met niet toestaan, die naamswijziging. Ik heb het nogmaals onder de aandacht gebracht.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:27

Ik vind Morrie ook beter passen maar ben gewend aan smurf.
Zelfmoord... bah... Naar hoor, zeker voor nabestaanden.

Over dat stalgeld en later het land in... tja, als het 1 November mooi weer is moeten ze dan weer wel op stal.... 1 november =1 november zegt de boer altijd.
Dat is dan wel weer wat raar, want 1 Mei =1 Mei tenslotte. Maar eerlijk gezegd heb ik er niet zo heel veel problemen mee. Het is zijn brood en als ik het anders wil moet ik gewoon weg gaan. De stallen zijn hier zo weer vol!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:30

alleen jammer dat het nu financieel zo rottig uitkomt bij mij, er komt ook nog es 50 euro vlas bij voor mij, moet ik ff bestellen trouwens......