Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:haha wat een "leuke" stalling heb je gevonden ... weet je zeker dat je daar wilt blijven? De omgeving klinkt erg goed, maar de rest ...
Sugarmiss schreef:Sugar is 's winters wel eens uitgemaakt voor een IJsco
Anouar15 schreef:Gewat?
Sugarmiss schreef:Overigens schijnt de kruising Quarter x IJsco best leuk uit te pakken.
In Rosworld-Drente lopen er een paar rond en die zien er niet verkeerd uit.
Antheman schreef:En echt ongelofelijk. De wei ligt midden in het bos, aan het ruiterpad. En àl die Ijscoos staan op ijzers![]()
![]()
Ik ga daar uiteraard over in discussie.Over het wáárom is dit het enige wat ik eruit kreeg:
Dan hoor je de tölt beter!
En de gangen mogen niet verpest worden ,dus zonder ijzer staat de hoef niet goed .
Kinke schreef:Kinke kreeg haar enting vanmiddag, gelijk ff een praatje met de DA gemaakt over hoefijzers. Hij was het volledig met me eens dat ijzers slecht zijn, begon te strooien met termen als hoefmechanisme, verzenen, hoefwand etc
Hij vond ook dat je met tijd en inzet veel dingen kon herstellen ipv er direct maar een ijzer onder te timmeren. Heb hem nog even verteld over de straal als groei indicator etc. en opbouwen op het harde (dus ook een beetje evangelie praatje, haha).
Hij had Kinke niet meer gezien sinds maart vorig jaar toen ze hoefbevangen was en hij vond dat haar hoeven er erg goed uitzien
opala schreef:Rechtsvoor lijkt idd heel anders van vorm. Ziet er goed uit. Je ziet dat er nog overgroeid steunsel aan het weggroeien is. Bij mijn paardje zien de stralen achter er ook veel beter uit. Een smallere hoef heeft een smallere straal.
opala schreef:De ijzers verklaren de smalle stralen. Opala had al een tijd geen ijzers, maar had/heeft wel erg hoge hielen. Bij een achterbeen van haar klapt een hoef altijd naar binnen, het lijkt of het gewricht niet stevig in elkaar zit.
Isapaardje schreef:k
Nou lang leve het digitale tijdperk![]()
Hierbij een foto van Isabella's hoef gemaakt direct na de bekapping van afgelopen vrijdag (links voor).
Wat te zien is is een rood kruis ... dat zit niet standaard in de hoef, dat heb ik erin gezet om de plek aan te geven waar ze gevoelig reageerde op druk van de visiteertang van de DA ....
Verder zie je dat de witte lijn wat los zit van de wand ... volgens KF heeft ze op die plek vermoedelijk een te lange wand gehad een keertje.
Ik heb het hoefjes kennelijk wat scheef vast, want de hielen lijken zo ongelijk ... is niet geloof ik , maar ga ik zo meteen toch een controleren.
Antheman schreef:Sugarmiss schreef:Overigens schijnt de kruising Quarter x IJsco best leuk uit te pakken.
In Rosworld-Drente lopen er een paar rond en die zien er niet verkeerd uit.
Ken je Kaya?
Kruizing Tennessee Walker x Ijslander
Geweldig beest!
En ik heb vroegah ook wel eens aan die grote ijscoos gedacht: hoe heten ze ook al weer, in Dtl kruizen ze die dingen, geen Freiberger , maar het lijkt er wel op, qua naam bedoel ik.
Citaat:
Aegidienbergers. Kruising Paso en Ijslander.
jackie schreef:sinds de laatste vijlbeurt van 14 dagen geleden zijn haar hoeven iets holler geworden