Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:ze moet nogal wat werk verzetten om een handje vol gras naar binnen te krijgen.
Zou dat nu zoveel kwaad kunnen????
Mac schreef:Ik denk trouwens dat je wel een héle grote wei wilt hebben willen je paarden nooit hun toevlucht nemen tot fructaanrijke stompjes ...
Mac schreef:Kinke: is er echt sprake van vering, of landt het paard op de teen en "klapt" het daarna door naar achter? Dan laatste lijkt me niet onwaarschijnlijk, gezien de vorm van de voet ...
jackie schreef:als de hielen te hoog zijn krijgt het hoefkatrolgebied inderdaad bij iedere stap een geweldige opdonder. paard lande waarschijnlijk op de toon en dan klapt de hoef neer waardoor de buigpees een geweldige ruk te verduren krijgt.geen wonder. volgens dr. james rooney is dit de oorzaak van hielpijn en hoefkatrolontsteking.
en van die stijle voet kan ik zonder röntgenfoto wel zien hoe ver het hoefbeen verzakt is. duurt wel even maar als het goed gedaan word hoeft het paard niet in de frikandellen.
jammer alleen dat het eerst weer bijna zover moest komen voordat hij op blote voeten mag.
opala schreef:IP: Is op diezelfde plaats ook de zool gebold???
Anouar15 schreef:Ik heb ook weer eens foto's gemaakt:
http://img61.imageshack.us/img61/4827/27juli20053fw.jpg
Ze zijn een beetje scheef enzo (de foto's) dus denk niet dat de ene hoef veel groter is dan de anderDat komt door de foto's.
De achterhoeven hebben mooie dikke stralen, maar bij de voorhoeven wil dat nog niet zo lukken.
Sugarmiss schreef:Zo te horen ligt er nog een mooie roeping voor je daar
Sugarmiss schreef:Antheman schreef:Nee ,dank je! HEEL apart volk daar.["quote]En het zijn nog geeneens westernrijders. Kun je nagaan als je die 2 gaat kruisen