Pellie schreef:dank jullie wel!
ik heb gemist dat je van wei gaat verhuizen... why?
ik geloof dat niemand me begrijpt, maar ik ga verhuizen omdat:
Ze in de wei dag en nacht staan.Ook in de winter. Ze hebben veel bomen om onder te schuilen. Helaas geen schuilstal ,maar dit vind ik een mooi alternatief.
Het is een kudde van 11 ponies, die 2 van mij dan en de rest zijn Ijscoos, op 1 Haf na.
Ik krijg er een bak bij

En een grote schuur waar ik makkelijk mijn spullen in kwijt kan (behalve mijn kar dan).
Ik ga weg omdat de huidige boer niet meer wil dat ze in de winter op het land gaan. In ruil daarvoor èn een stevige prijsverhoging gaat hij een bak aanleggen, in de huidige wei.
De wei wordt dus steeds kleiner, ik krijg een bak waar ik niks mee wil.
Ze moeten dus in de winter in de bak lopen. Er komt dan een paard bij, vanwege de "terugverdien centen".
Daarbij moet je weten dat de Haf vd vriendin vd boer nu drachtig is en een hele andere manier van paardenhouden erop na houdt. Paard staat veel op stal. De Tinker die er nu nog is, gaat strakjes dus ook op stal s nachts, die kan niet alleen buiten blijven.....Die baalt dat ik weg ga.
Verder kunnen de haf en Andor slecht samen .
Zie je het voor je:
in de winter in de bak met 5 paarden ,waarvan 1 drachtig.En een vreemd paard...
Ze hebben(hadden) 1 stal waar ze samen in lopen. Daar zullen ze dan nóg meer in staan.
Nee hoor, dank u!
Ik heb me de blubber lopen zoeken naar een andere plek, lag er nog net niet wakker van. Ook niet perfect zo, veel paarden, rare eigenaren . Ik weet niet of ik het trek dat ze in de winter in de stromende regen staan....
Voor Merrit zou het wel erg lekker zijn, die heeft artrose.
Het zijn trouwens , op 1 tje na, allemaal merries