[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:29

ik heb de foto's gezien van je Anouar, ziet er gezellig uit......... als ze die hoofdstellen nu eens een paar maten groter zouden maken *grin*...... zou Morrie énig staan....

Ik ging om 5 uur kijken hoe het met de patient ging, ging ie compleet uit z'n panty op de plaat met z'n grote vriend Klunzo: steigeren, bokken, galopperen..... hij wordt verondersteld stijf te staan van de spierpijn en zeker 3 dagen amper te kunnen lopen...... mafkees

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:44

Bij Goedhard maken ze die hoofdstellen zelf, ze kunnen er vast een in xxxxxxxxxl maken. Ze hebben dat spul daar gewoon op rollen, in bijna elke kleur die je je kan bedenken. Met of zonder diamantjes

Is Morrie de patient?

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:53

Ik ben vandaag in Duitsland bij mijn jaarlinghengst Beyond Compare geweest, het gaat super met hem . Hij is nu 11 maanden oud, en staat met nog 11 andere hengstjes op een stuk land van 18 hectare. Beweging genoeg dus. Twee fotootjes:

Beyondje alleen:

Afbeelding

En een über-Pennymoment:

Afbeelding

Ik kwam weer helemaal blij thuis

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:54

Smurf, super dat Morrie weinig problemen met zijn behandeling heeft!

Anouar, gefeliciteerd met het volbrengen van je endurance rit, fijn dat het zo goed gaat .

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:55

lief hoor, Ans als Penny, ben je een Pennymeisje of een Savvymeisje

Hij is mooi bruin, kort staartje nog!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:55

Wat een schatjes, promptertje

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:08

@Anouar Fijn dat het goed is gegaan vandaag geen last van de file gehad?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:10

Anouar was nog gevallen. We waren het laatste stukje aan het stappen, denk 10 meter voor de finish, hij let even niet op, boem. Geen idee wat er gebeurde, er lag niks op het pad ofzo, ook geen kuiltje of heuveltje ofzo.
Nou ja, kan gebeuren

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:11

pony25 schreef:

Die waren we denk ik net voor

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:11

Word al een flinke jongen Ans

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:18

Anouar15 schreef:
pony25 schreef:

Die waren we denk ik net voor

Er waren wegreparaties ofzo maar gelukkig geen last van gehad, dat is erg vervelend met een moe paard.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:19

smurf schreef:
lief hoor, Ans als Penny, ben je een Pennymeisje of een Savvymeisje

Hij is mooi bruin, kort staartje nog!

Staart is opgevreten door zijn vriendjes

En ja, Savvymeisje is ook wel leuk

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:21

Niks van gemerkt gelukkig.
Er was wel file op stal We hadden afgesproken dat het hek om 7 uur open zou zijn vanmorgen. Komen we daar iets na 7 uur, staat er een hele rij auto's voor het hek. Die hadden allemaal afgesproken dat ze om 7 uur het terrein op konden (er zitten ook een aantal bedrijfjes op het terrein) Maar het hek was niet open.
Dus hebben we de boer maar uit bed gebeld

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:21

jannico schreef:
Word al een flinke jongen Ans

Ja hè ? En hij is helemaal onbedorven, nog nooit een halster om gehad, thuis gaan we gelijk lekker met Parelli aan de slag - maar eerst nog even doorgroeien

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:57

Waneer komt ie richting huis ?

en eigenlijk al plannen om na de bouw te komen gluren ?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:10

maak es een paar fototootjes vande bouw, dan kunnen we allemaal meegluren

Stalgenootje had nog 1 paard nodig om met 2 vriendinnen de Veluwetrail te gaan rijden en dacht: ik vraag Morrie wel mee.... ze had wel wat eisen hoor: ijzer onder, een normaal boomzadel erop en hij moest wel een stang in, anders kan je hem niet stoppen en sturen.......

1 Schwiegermutterblick van mij was al genoeg......

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:12

jannico schreef:

Hij komt eind augustus naar huis

En nog geen concrete datum om naar Zeeland af te reizen, maar wel concrete plannen . Ik kom sowieso, waarschijnlijk tijdens een gevorderd L2 cursus.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:22

Anouar tof dat je de rit volbracht hebt.

Prom wat een superfoto's. Schatje hoor. En zo lekker overbouwd nog met een veulie-staartje. Lief!

Mijn vader is stabiel gelukkig. Hij heeft vannacht zuurstof gehad omdat zijn hartslag heel erg daalde, maar nu is het goed. Als alles goed gaat mag hij morgen vn de hartmonitor af.

Ik ben toch maar op wedstrijd gegaan. Er was niks te doen behalve ijsberen, dus kon ik beter weggaan.

Jip (mijn vriendin) is derde geworden op Lan in de western pleasure beginners. Super. Voor de tweede keer starten.

Ik had er de kop niet echt bij, dus reed voor spek en bonen. En dan merk je hoe je paard op je ingespeeld is. Lan loodste mij met vage slechte hulpen door de am. horsemanship. Ondanks superslecht rijden van mijn kant nog een strikje (zesde). Ik was helemaal verbaasd toen ik omgeroepen werd.

Pleasure was best netjes, maar er reden betere combi's. En trail ben ik zo trots op Lan. We hebben geoefend op door die op shetlandermaat liggende jogovers te komen. Die liggen op veertig cm. En dat is heel krap voor Lan. Daar kwam ze door zonder ook maar één balkje te tikken. Mijn superpaard. Zo goed!!!

Daarna diskwalificeerde ik mezelf op het hek. Ik moest te ver bukken en drukte Lan daardoor weer van het hek weg. Toch de proef uitgereden wat wonderwel goed ging. Weinig balkjes getikt, terwijl alles redelijk krap lag, zeker voor Lan.

Voor de allereerste keer trail starten.... Lan is een kanjer

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:32

Joh, met zo'n vol hoofd toch nog zoveel succes op de wedstrijd, super hoor . Fijn hè, als je paard je er zo door heen sleept .

Ik hoop dat je vader het ergste nu achter de rug heeft en aan zijn herstel kan gaan beginnen, ik weet hoe het is met een vader die al 2 zware hersenbloedingen heeft doorstaan...

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:51

promptertje schreef:
jannico schreef:

Hij komt eind augustus naar huis

En nog geen concrete datum om naar Zeeland af te reizen, maar wel concrete plannen . Ik kom sowieso, waarschijnlijk tijdens een gevorderd L2 cursus.

oeh nog ff geduld dus tot ie thuis is..

En die cursus : alleen kijken of ook meedoen ? . Ik wacht iig rustig af

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:59

Gelukkig gaat je vader iets beter Anya. Bij de paarden vind je gelukkig altijd wel afleiding hè, even compleet andere gedachten.

@smurf: die Schwiegermutterblick van jou is ook heel angstaanjagend.... brrrr
Spierpijn viel dus mee toen hij zelf wilde spelen... Hij wist vast niet dat je keek!!!

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:17

Shy was vandaag zo rustig dat ik halverwege de neusriem + sperriem er maar af heb gehaald
Kon ze ook nog ff grazen.
De rest van de rit met waslijntjes gereden en met mijn het handvat van mijn zweep (is zacht schuim) gestuurd, dus tegen haar nek gelegt maar net echt gedrukt als ik de bocht om wou (en met gewichtshulpen natuurlijk).
Was lekker relaxed in het zonnentje langs de Oude Maas

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:25

Morrie begint nu al soepeler te worden na de behandeling van vrijdag, hij hoort nog stijf van de spierpijn te lopen, maar daar merk ik niets meer van

Maar weer het zeiltje erbij gepakt en toen ik eigenlijk al klaar was en het zeiltje aan het opvouwen was, kwam de boerin met een fototoestel naar buiten, of ik het nog es wilde doen....

zeiltje weer neergelegd, Morrie erop geparkeerd en ingepakt..... het zijn wel foto's op een rolletje dat eerst vol moet, dus het zal nog maanden duren voor ik ze zal zien

Morrie wilde liever grazen dat de bak in..... dat gaf wat discussie en ik kon hem nergens disengagen omdat er overal fietsen en auto's stonden die om konden vallen of konden beschadigen, pas achter de stal was een stukje waar niets stond..... toen moest ie nog een heel end terug naar de bak, langs sappige grasjes, dat was vet pech dus.....

He is heel grappig: Morrie kan ineens moeiteloos dingen die hij nooit kon (en ik dacht dat ie ze niet wilde doen), zoals z'n hoofd naar rechts buigen, rechtsom draven op de cirkel, z'n hoofd zonder weerstand naar de grond brengen als ik dat vraag, ik kan aan z;n neus en oren komen (vond ie altijd erg onprettig) dus ik heb het idee dat het allemaal niet voor niets is!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:29

Ben benieuwd naar die foto's, Smurf.

Anouar had vanmorgen een feestje. Hij was na het ontbijt (om 6 uur) ontsnapt, heeft al het voer dat hij tegen kwam opgegeten, vervolgens is hij naar buiten gegaan, heeft heerlijk liggen rollen in de bak en heeft zich helemaal vol gegeten met vers gras tot ze hem om half 10 vonden.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:39

voor de boerin een rolletje van 36 heeft volgeschoten, is de zomer al wel weer voorbij hoor....

Zou Morrie ook wel willen zo'n feestje......

Bij ons stond er in de polder een hek open en iemand had z'n paard in dat land gezet om te grazen, alleen was dat land net gisteren bemest met kunstmest Ben benieuwd hoe het vanavond met dat paard gaat......