Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

(over het algemeen, want ik heb ook wel eens een ander verhaal gelezen) 

En al helemaal in de zin van slaan... Het is eigenlijk een soort van block... net als je bijvoorbeeld je elleboog uitsteekt bij een paard at bijt en het paard ertegenop slaat... Het zijn dominantiespelletjes dat je speelt. Slaan hoort zeker niet thuis in parelli natural horsemanship hoor... Misschien moet je eerst het boek: natural horsemanship kopen van pat parelli... Ik denk dat het parelli systeen me toch al een héél stuk duidelijker wordt... Je kan overigens op de website van parelli nederland een gratis dvd krijgen zodat je een zicht krijgt op parelli natural horsemanship. 
Nadat ik dat had gezien, was ik van plan het pakket aan te schaffen
. Als je de pakketten koopt, dan haal je via de bijbehorende DVD's Linda Parelli in huis, dat is ook een uitstekende instructeur
. Met het pakket kom je al een heel eind. 

)
En ik vanochtend nog zitten kijken hoeveel het kostte. Ik moet toegeven: ik kon zo snel alleen maar één of ander pakket met meer dan alleen de DVD's zien. Blijft staan dat zonder eigen paard het wel veel geld is om uit te geven terwijl, als daar rekening mee gehouden zou worden, de stap voor lessen gemakkelijker is. En eBay, tja....ik moet zeggen dat er teveel kopie DVD's voor m'n neus voorbij zijn gegaan om daar nou meteen achteraan te gaan...maar mss kijk ik ook daar niet goed!
.
ik heb level 1 in huis (overgekocht van een bokker, maar mis alleen de boekjes). Veel dvd's die ik nog lang niet allemaal bekeken heb. Ga ik de boekjes erg nodig hebben? of kom ik met alleen de dvd's ook al een heel end? 
En heb ze dan ook zeker nodig, maar heb ook wel gehoord van mensen dat ze de boekjes niet nodig hadden
. Goedkopere spullen kun je op diverse plekken kopen, o.a. bij www.equiplay.nl