Van Parelli wordt je band zeker wel beter
(over het algemeen, want ik heb ook wel eens een ander verhaal gelezen) 
Ik merk het heel erg aan mijn pony, sinds ik aan Parelli met haar doen, kan ik ook een stuk meer met haar. Als mijn pony iets engs vind of spannend gaat ze aan me kleven, dan komt de driving game wel heel goed van pas, zo kan ik haar haar van mij af sturen met effect.
Ik train/oefen zelf thuis voor Parelli met behulp van het dvd pakket. (parelli level 1)
Ik heb nog niet terug gelezen, maar het slaan met de stick zal niet betekenen dat je je paard slaat met de stick! Dit is ook niet de bedoeling.
Ik sla de stick naast mijn pony op de grond, dit doe ik in de friendly game, het klinkt hard maar dat is het zeer zeker niet. Het is zo dat ik de string die eraan vast zit naast haar op de grond sla/leg, dan over haar heen en sla/leg hem er aan de andere kant weer neer.
Nog een voorbeeld van gebruik van de carrotstick. Je wilt dmv de driving game je paard zijn achterhand omzetten. Ik gebruik de fase 4 vrijwel nooit omdat het niet nodig is, maar al sik hem gebruik, dan zwaai ik kleine rondjes waarbij de stick tegen de achterbeen komt. Hierdoor gaat ze om. Dit gaat helemaal niet hard (een paard zal harder trappen).
Mijn pony was in het begin heel bang van de stick, maar hoe vaker ik het deed hoe minder eng ze het vond en ze staat er nu zelfs bijna bij te slapen.
Overigens, zelf houd ik er ook absoluut niet van om mijn paard te slaan, maar ik heb nog niet gemerkt dat ik dacht: Nu vind ik het welletjes en stop ermee. Zo is er wel iemand langs geweest en had ik het ook voorgelegd dat het naar mijn idee erg hard ging op de dvd met de stick, hier vertelde ze dan bij dat ik er mijn eigen draai een beetje aan kan geven. Je blijft bij de lessen, maar de fases pas je anders toe 
En dit gaat bij mij erg goed.