De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:27

Arabesk schreef:
Staat in de bestellinglijst. Gouda weet het nog niet zeker.

Ik dacht aan uit eten gaan, maar allemaal zelf wat maken en bunkeren klinkt ook wel heel aanlokkelijk.

We zijn met zijn vijven: Ant, jeanie, Cookies, Nienke, en Sugarmiss.

en jij telt niet mee... Pling
wel gezellig hoor!!!

wat een poepige schoentjes isa, net zo vertederend als babyspul Lachen

hier is het ook de hele dag droog en zonnig geweest. ben met gam ff langs ons nieuwe huis getuft en gam zijn toekomstig weitje laten zien... hij vond het wel oké volgens mij Haha!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:30

Hoezo mustangroll nodig dacht ik vanmiddag tijdens een wandeling met Isa.
Er werd zo op gehamerd altijd bij HN dat dit zo'n beetje de eerste vereiste is van goed NB bekappen, en ik doe dat dus niet. Ik zag niet in waarom wel, want het zgn. zuignapeffect is zonder mustangroll groter op de wei.
Nodig werd mij voorgehouden, bij het stappen op een steentje, anders scheurt de wand als je de wand laat zoals ik het doe.

Nou vanmiddag het bewijs geleverd dat dit bij mijn pony NIET zo is dus Tong uitsteken

Op een klinkerpad lag wat grind en gruis en ze liep er al knisperend overheen (en nu weer goed zonder gevoeligheid).
Ineens hoor ik "PATS" tegen een geparkeerde auto ... wat bleek, ze ging met de hoefwandrand op zo'n steentje staan en dat is keihard onder haar hoef uitgeschoten richting die auto. Nou dat moet dus behoorlijk wat plaatselijke druk geweest zijn op die wand tpv dat steentje ... geen hapje wand eruit; niets te zien. Auto zal wel een klein deukje hebben nu .
Ssst niets zeggen Clown

Maar eh, mustangroll; in mijn geval dus echt niet nodig; nu kan ik steentjes schieten hahaha.

Groeten
Ingrid

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:34

Pellie schreef:
wat een poepige schoentjes isa, net zo vertederend als babyspul Lachen

Heb bij dhr. Smit vorige week hele kleine Ieniemienie schoentjes gezien. Ik denk voor een minishetland veulen of zo ... dat ze dat gemaakt krijgen zeg. Daarbij heeft Isabella kolenschoppen haha.

Hier hele dag droog geweest tot ik in het bos was met Isa (uiteraard); maar ben niet echt nat geworden.

Overigens is dit nu een redelijk gesloten "gebeuren" die huiskamer; of kan hier een Nick en zo ook meelezen; want hij komt een eind denk ik met zijn gepost hier.

Groeten
Ingrid

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:37

Nog heel even hoor; want vinden jullie eigenlijk van het advies dat ik kreeg op HN om hele dakpannen in mijn uitloop te leggen die dan kapot gelopen moeten worden door Isa; dit met het oog op het afharden van de hoeven?

Ik vind het idioterie om eerlijk te zijn; dat doet toch geen mens (kan me niet indenken dat zij het wel doen; al zeggen ze dan van wel).

En stel je heet Esther en je bent blond, en je volgt dit advies op, want ja je wilt wel hardere hoefjes hebben; pfff hou ik mijn hart vast.

Je paard zou maar willen gaan rollen op die plek; heeft hij naast zere hoeven ook nog een zere schoft.

Nee geef mij maar gewoon mijn uitloop je met zand, weitje erlangs en wat tegeltjes voor en in de stal. Dat moet genoeg zijn voor de hoefjes.

Groeten
Ingrid

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:38

nou laat hij zijn meterslange monologen maar voor elders bewaren hoor Haha!

ik ben wel blij met de mustangroll. gam heeft beduidend minder scheurtjes, hoekjes eruit etc.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:38

Citaat:
Heb bij dhr. Smit vorige week hele kleine Ieniemienie schoentjes gezien. Ik denk voor een minishetland veulen of zo ... dat ze dat gemaakt krijgen zeg

iemand bij mij op stal heeft 2 mini shetten en wacht op schoentjes van Smit, heeft ie een week of 5 geleden aan laten meten Haha!

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:15

jee Isa, wat grappig dat jij juist geen mustangroll maakt. Als ik bij mijn paardje te weinig mustangroll maak dan heeft hij allemaal brokkels.

Heb ffies niet gelezen en er is al veeel bij, maar wilde nog ff reageren op 6 Bloos pagina's terug.

Sm.. bedankt Haha!

Ennuh ik weet niet meer wie het vroeg, maar de vraag was wat ik met natuurlijk bekappen heb..

Was tijdje terug op zoek naar een andere goede hoefsmid, en toen kwam ik op paardnatuurlijk, en zo ben ik na een tijdje ook de cursus gaan doen. Samen met mijn trainster en een vriendin. De cursus was in december. Ben toen Jona en adamas (van maradamas hier op bokt) gaan bekappen. Marrit wilde zelf die cursus niet doen en vroeg toen of ik Adamas wilde bekappen. Dus toen waren het er al twee..
Toen vroeg de eigenarese van mijn verzorgpaard Eltske, of ik Eltske ook wilde bekappen. Ook die heeft zulke mooie, probleemloze hoeven dat ik dat ook wel wilde.. (en toen waren het er al 3.. )

En toen kwam Orrie.. vet zielig..allemaal scheuren en brokkels.. Ik had de eigenaren van Orrie al eens wat verteld over natuurlijk bekappen en die waren helemaal enthousiast. Of ik Orrie dan ook wilde bekappen. Tjsa.. maar proberen. En gelukkig gaat het heel goed, wordt steeds beter eigenlijk. Heb nog steeds het liefst dat ze bij Orrie en nog een paard van hun een natuurlijk bekapper bijhalen, maar dat willen ze niet Boos! En omdat anders de hoeven weer 1 keer in de veel tijd gedaan worden doe ik het maar.. Vindt het wel errrug leuk hoor, maar het klinkt wel een beetje vreemd dat ik nu al 6 paarden bekap..

Oeps.. beje lang verhaal, hoop dat jullie nog zin hebben om t te lezen..

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:17

Oja.. sorry nog er was nog een reactie op mijn touwhalster, met twee lussen. Ik weet niet of die met twee ringen hetzelfde idee is, weet namelijk niet meer hoe die er uit ziet..

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:19

U vraagt, wij draaien Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:20

Isa: ik vind ook dat ze op hoefnatuurlijk wel erg extreem zijn. Een betonnen uitloop, desnoods met wat steentjes is leuk, maar met dakpannen :S..
Eerst was je daar niet goed genoeg omdat je paard niet dag en nacht buiten staat. Staat je paard nu dag en nacht buiten ist weer niet goed omdat er te weinig verschillende ondergronden zijn... Jemig.. je kan ook overdrijven toch?

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:22

nienke07 schreef:
U vraagt, wij draaien Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Dankje Haha!.. Jij hebt zeker twee losse keeldingen?
Ik heb gewoon 1 keel ding (net zoals bij een gewoon halster) en alleen aan de onderkant twee lussen.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:27

Een gewoon touwhalster heeft aan de onderkant een (fiador)knoop met inderdaad daaronder twee lussen. Deze heeft geen knoop, maar de 'keel'banden kruisen elkaar en worden bij elkaar gehouden door een ring...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:38

Je paard op dakpannen zetten?! Hoe verzin je het.... T is het paard van Sinterklaas toch niet?! Gestoord

Ach, als het aan Els lag, dan kwam Morrie op ons grindpad wonen Haha! Ik zie 'm al staan *LOL*

Vanmiddag de bak gesleept met Mor, wordt er steeds handiger in en dat allemaal voor 1 dag in september, strenge juf hoor die Els Knipoog

Nes had vanavond ineens een bloedneus Verward Ik til er niet zo zwaar aan, zal wel een adertje gesprongen zijn, maar toch maar even goed allert op zijn. Hij heeft 3 dagen keihard gewerkt (wedstrijd, springles, dressuurles) en dat is toch net even wat teveel geweest denk ik Ach gut Is niet m'n gewoonte, maar het kwam toevallig zo uit, maar niet meer doen.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:45

Zo, ik ben weer thuis en al 2 dagen wc en douche en waterloos Verdrietig .We krijgen nieuwe stand en andere waterleidingen. Er staat hier wel een chemisch toilet maar dat is ook niet alles.En de grote grap.......we hebben een jerrycan water gekregen maar ik kan en mag het water nergens lozen Koe .Dus .....tanden poetsen op balkon Clown water naar beneden spugen. Afijn hier ben ik dus snel klaar mee dus naar paps en mams om te eten en te douchen.Ik wilde er eerst ook slapen maar dan komen de werklui er niet in en de beste kerels staan al om 7.00 op de stoep.
Ik voel me zielig ..............

Vanaf morgen ben ik 3 wkn werkzaam in Den Haag daar is een chronisch tekort aan teamleiders. En tada.....handtekeningen zijn gezet voor de crisisopvang te mogen starten. Leuk heb ik zin in iets nieuws organiseren in een prachtig pand (wat alleen helemaal verbouwd moet worden)
Ik hoop in het najaar te kunnen starten.

verder op paardengebied heeftJeanie op haar staart gestaan en ik ben me rot geschrokken en haalde hele plukken uit haar mooie staart Verdrietig .
Komt ws omdat er veel teveel stro in haar box was gegooid ;ik verzoop er bijna in zoveel en ze heeft wat voernijd en kan wel eens eens omhoog komen tijdens het voeren.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:05

jeanie schreef:
Zo, ik ben weer thuis en al 2 dagen wc en douche en waterloos Verdrietig .We krijgen nieuwe stand en andere waterleidingen. Er staat hier wel een chemisch toilet maar dat is ook niet alles.En de grote grap.......we hebben een jerrycan water gekregen maar ik kan en mag het water nergens lozen Koe .Dus .....tanden poetsen op balkon :+ water naar beneden spugen. Afijn hier ben ik dus snel klaar mee dus naar paps en mams om te eten en te douchen.Ik wilde er eerst ook slapen maar dan komen de werklui er niet in en de beste kerels staan al om 7.00 op de stoep.
Ik voel me zielig ..............

Vanaf morgen ben ik 3 wkn werkzaam in Den Haag daar is een chronisch tekort aan teamleiders. En tada.....handtekeningen zijn gezet voor de crisisopvang te mogen starten. Leuk heb ik zin in iets nieuws organiseren in een prachtig pand (wat alleen helemaal verbouwd moet worden)
Ik hoop in het najaar te kunnen starten.

verder op paardengebied heeftJeanie op haar staart gestaan en ik ben me rot geschrokken en haalde hele plukken uit haar mooie staart Verdrietig .
Komt ws omdat er veel teveel stro in haar box was gegooid ;ik verzoop er bijna in zoveel en ze heeft wat voernijd en kan wel eens eens omhoog komen tijdens het voeren.

waahahah ik wilde net zeggen, dat poep je toch even in je tuin maar dat gaat niet!!! heb je geen bloembak op je balkon? of een kattebak?? Haha! Haha!

tekort aan teamleiders... lastig. ken je de groep waar je naartoe moet? en waar komt die crisis afdeling? wel fijn om zoiets achter de hand te hebben. bij ons gaan ze nu ook eentje plannen, maar weet niet of ze dit jaar nog met verbouwen beginnen.

vervelend van de staart, knip je em nu ook korter?

ik zie het probleem van die dakpannen niet zo hoor, als je zoiets goed opbouwt kan er weinig fout gaan.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:06

jeanie schreef:

Kijk maar uit...ze kan haar rug zo bezeren!!! Beter een paar plukken haar weg dan een werveltje uit de kom Haha!

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:07

Isapaardje schreef:
Nog heel even hoor; want vinden jullie eigenlijk van het advies dat ik kreeg op HN om hele dakpannen in mijn uitloop te leggen die dan kapot gelopen moeten worden door Isa; dit met het oog op het afharden van de hoeven?

Ik vind het idioterie om eerlijk te zijn; dat doet toch geen mens (kan me niet indenken dat zij het wel doen; al zeggen ze dan van wel).

En stel je heet Esther en je bent blond, en je volgt dit advies op, want ja je wilt wel hardere hoefjes hebben; pfff hou ik mijn hart vast.

Je paard zou maar willen gaan rollen op die plek; heeft hij naast zere hoeven ook nog een zere schoft.

Nee geef mij maar gewoon mijn uitloop je met zand, weitje erlangs en wat tegeltjes voor en in de stal. Dat moet genoeg zijn voor de hoefjes.

Groeten
Ingrid

Naja...ik zie daar dus wel wat in. Hoeven passen zich tenslotte aan aan de ondergrond. Als ie alleen op zacht komt passen de hoeven zich zo aan dat ze op zacht hoefmechanisme hebben. Als je veel op het harde (asfalt) komt worden de hoeven harder en zetten dus minder uit op zachtere ondergronden. Wil je met hoeven over een rotsenpad dan zal ie daar zijn hoeven op aan moeten passen. Eelt kweken op zijn verzenen, zool en (rest van de) straal om het zo maar te zeggen.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je daarom maar je hele paddock vol zou moeten gooien met puin, maar mssn wel een paadje.

Sjo loopt nu als een trein over asfalt (laatst nog ene stuk gegalopeerd over het fietspad Cool ) , maar over puin of grind is ie nog voorzichtig. daar lopen we tenslotte ook zelden overheen. Net zoals ik zelden over een grindpad loop met blote voeten... en als ik dat wel doe dan doe ik dat ook voorzichtig Knipoog.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:18

memory schreef:
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je daarom maar je hele paddock vol zou moeten gooien met puin, maar mssn wel een paadje.

joh laat ik dat nou net willen aanleggen... }>

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:18

De truc van de harde ondergrond en het aanpassen e.d. begrijp ik wel, maar als er hier weer eens pannen van het dak waaien, dan zitten daar akelige punten aan hoor! Ik zou m'n paard daar niet met een gerust hart op zetten...
Neem dan afgeronde kiezels ofzo.

Maar goed ik heb geen verstand van NB Haha!

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:27

TADA...........tinker jeanie

Afbeelding

Afbeelding

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:34

Margreet schreef:
De truc van de harde ondergrond en het aanpassen e.d. begrijp ik wel, maar als er hier weer eens pannen van het dak waaien, dan zitten daar akelige punten aan hoor! Ik zou m'n paard daar niet met een gerust hart op zetten...

oh dat is natuurlijk ook erg chique, geef je paard zijn eigen kiezeloprit! Pling

leuke effect-plaatjes zo, van de gsm af?

oh ja nienke, mooi hoor met die ringen!! *vergeet op te meten, wordt wel na pinksteren volgens mij* Gaaaap

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:35

Nu via upload msn

Afbeelding

Afbeelding

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:35

Pellie schreef:
Margreet schreef:

oh dat is natuurlijk ook erg chique, geef je paard zijn eigen kiezeloprit! Pling

leuke effect-plaatjes zo, van de gsm af?

oh ja nienke, mooi hoor met die ringen!! *vergeet op te meten, wordt wel na pinksteren volgens mij* Gaaaap

Ja klopt via GSM

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:37

Leuk he ? Laika mag niet los over de straat dan hou ik geen hondje meer over dus......Ik stap af en zet laika op het zadel Clown

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:38

jeanie schreef:
Leuk he ? Laika mag niet los over de straat dan hou ik geen hondje meer over dus......Ik stap af en zet laika op het zadel Clown

Ik vind het een geweldig gezicht en die suffe blijft nog zitten ook Haha! Haha!