Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Timbers schreef:sonjim schreef:Ik heb vandaag een officieele brief gekregen, mijn weide ligt in het voorkeurstraject van de buitenring en ik wordt nog gebeld over de verkoop ervan aan de provincie, bah. Ik wist dat dit ooit zou gaan komen, maar ik baal ervan. Eigendom is ook niks waard als de overheid er plannen mee heeft. Ik had het met mijn verzorgster er nog over dat ik me echt niet terug zie keren naar het pensionstal wereldje, waar ik sinds 6 jaar niets meer mee van doen heb. Dus ik ben benieuwd hoe ik er uit ga komen met de provincie.
Balen zeg![]()
Wij moeten in 2012 ook weghet moet natuurgebied worden waar onze stal staat en paarden zijn geen natuur......de stal zou kunnen blijven staan maar dan raken we de wei, de bak en de paddock kwijt.....tja dan blijft er weinig over.
Echt zwaar k** want ik zou ook niet meer terugkunnen naar een gewone pensionstal....buiten dat ik mijn paarden niet meer 24/7 op een stal wil hebben staan krijgen we van de boer waar ik sta zoveel vrijheid dat ik kan doen en laten wat ik wil.
Op sommige stallen mag bijv. geen paard los in de bak....hoe zou ik dan liberty werk kunnen oefenen![]()
Nou ja we zien het wel en ergens hopen we dan we toch een strookje wei en de bak kunnen behouden naast de stal, dan hoeven we alleen voor de zomer op zoek naar weidegang waar ze 24/7 kunnen staan een paar maanden en dan in de winter gewoon weer hier terug. Het is een heel fijn plekkie......niet luxe en alles is wat oud maar we staan er gewoon fijn

. Hihi.
. Nou ja, beter dat ze er maar gewoon nooit mee in aanmerking komt denk ik!
die staan in de zomer zo lang mogelijk 24/7 buiten (meestal april/mei tot oktober/november) maar door die natte zomer hebben we ze begin deze maand al weer naar binnen moeten halen. Bij ons in de wei zak je nl. zelf al tot je knieen weg op dit moment (hele slappe veengrond
) dus die paarden in de wei gaat echt niet meer.
daar baal ik echt stevig van, maar goed het is altijd nog beter om naar buiten te gaan dan de hele dag op stal te staan.
morgen heb ik wel les dus ik hoop dat het nu even droog blijft....anders doe ik grondwerk les (handig een lesgeefster die ook gymnastisch grondwerk les kan geven
)
dat ik weinig keus heb. Bovendien staan de andere paarden ook binnen en alleen buiten vindt hij ook niks..
_rosita_ schreef:Sta nu sinds bijna een week bij een boer die we kennen, heb daar mijn eigen land, hij bemoeid zich nergens mee en kan het dus echt beschouwen als 'mijn' plekje...
Ben zó vreselijk blij dat ik zo ben terecht gekomen...bben

JoviBan schreef:Volgens mij past het ook wel bij veel "naturals", dat ze graag zelf de zorg (of een groot deel daarvan) voor hun paarden op zich nemen.

.
.
maar ik doe het allemaal liever zelf!
! Ze heeft hechte vriendschappen in haar huidige groep en is vertrouwd met de omgeving en ze is nog zooo jong (1 jaar en 2 maanden.). Ik voel me egoïstisch om haar weg te rukken. Ik weet dat een verhuizing een ontzettende impact op een paard kan hebben. Wat vinden jullie? Wat zegt jullie gevoel over zo'n verhuizing? En wat is jullie ervaring?
)
!
Ik ben het ook met JoviBan en Fitzchivarly eens dat het zeer waarschijnlijk scheelt dat ze nu nog jong en onbevangen is. In de groep is ze ook wel een allemansvriendje.
. Ik wil eerst op alle vlakken een indruk hebben opgedaan. Als mijn gevoel dan positief blijft ga ik het denk ik wel gewoon doen...