Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Succubi schreef:En voor veel mensen niet te betalen (dan heb ik het ook over bv: een uurtje lessen).
Succubi schreef:Nou... Niet iedereen heeft het geld om "even" een nieuw setje van een paar 100,- euro aan te schaffen.
Je hebt gelijk dat het veel info verschaft waar je echt wat aan zou hebben maar voor mij is het echt niet zo "haalbaar".
Succubi schreef:Daarom, een paard hebben is al duur genoeg.
Ik heb genoeg om een paard te onderhouden en evt medische kosten te kunnen dekken of een nieuw zadel etc maar als daar bovenop ook nog eens 35,- per les word gevraagd gaat mij dat echt te ver... Dan kan ik net zo goed een dekjes verslaving beginnen...
Wendy schreef:Succubi schreef:Daarom, een paard hebben is al duur genoeg.
Ik heb genoeg om een paard te onderhouden en evt medische kosten te kunnen dekken of een nieuw zadel etc maar als daar bovenop ook nog eens 35,- per les word gevraagd gaat mij dat echt te ver... Dan kan ik net zo goed een dekjes verslaving beginnen...
Totaal niet te vergelijken.
Als jij geen les niet kunt betalen, kun je dus eigenlijk ook geen paard betalen.
Musjes schreef:Tssss, inderdaad totaal niet te vergelijken. Er zijn genoeg mensen die leuk/verantwoord met hun paard bezig zijn en geen les kunnen of willen betalen. Les niet kunnen betalen = geen paard kunnen betalen is echt een hele rare en nare vergelijking. Dat je geen les volgt, om wat voor reden dan ook, wil niet zeggen dat je je paard tekort doet.
Succubi schreef:Musjes schreef:Tssss, inderdaad totaal niet te vergelijken. Er zijn genoeg mensen die leuk/verantwoord met hun paard bezig zijn en geen les kunnen of willen betalen. Les niet kunnen betalen = geen paard kunnen betalen is echt een hele rare en nare vergelijking. Dat je geen les volgt, om wat voor reden dan ook, wil niet zeggen dat je je paard tekort doet.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Succubi schreef:Dan zou ik dat ook "gemakkelijk" doen. De welzijn van mijn paard staat voorop!
Maar... Er is niet altijd een medische noodzaak om te lessen en dat is ook zo met Parelli.
Ik vind het leuk maar voor de leuk is het voor mij te duur (om het maar zo bot neer te zetten)
Als ik echt problemen met mijn paard zou hebben mbt dominantie of trailerladen of noem maar op dan neem ik een prof in de hand en ga ik niet zelf aanklooien met cdtjes enzo.
Succubi schreef:Dan zou ik dat ook "gemakkelijk" doen. De welzijn van mijn paard staat voorop!
Maar... Er is niet altijd een medische noodzaak om te lessen en dat is ook zo met Parelli.
Ik vind het leuk maar voor de leuk is het voor mij te duur (om het maar zo bot neer te zetten)
Als ik echt problemen met mijn paard zou hebben mbt dominantie of trailerladen of noem maar op dan neem ik een prof in de hand en ga ik niet zelf aanklooien met cdtjes enzo.
Waratje schreef:Dat je liever kiest voor een echt lesgeefmens boven een virtuele kan ik me trouwens volledig in vinden
Waratje schreef:Jij hebt zoveel rijtechnische kennis dat jij kunt garanderen dat je paard jou correct kan dragen en soepel is op alle plekken waar een paard soepel kan zijn? Dan ben je een zeer uniek mens.........![]()
Het gros van de "recreatieruiters" hobbelt rond op een paard op een manier die slecht is voor de gezondheid van een paard. Een paard draagt namelijk niet vanzelf op een lichamelijk verantwoorde wijze, dat moet de ruiter het paard aanleren. Zoals ik rondkijk in paardrijdend NL zijn er weinig mensen die dat kunnen en doen ZONDER les. Het lijkt mij toch beter om te voorkomen dat je een medische aanleiding hebt om pas les te nemen, beter is het om te zorgen dat je door goede les de blessures buiten de deur kunt houden.
Zoals Ikke ook zegt, een correct gereden paard kan tot ruim boven de 20 probleemloos gereden worden, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent. Dat je liever kiest voor een echt lesgeefmens boven een virtuele kan ik me trouwens volledig in vinden
Succubi schreef:Om kort door de bocht te zijn vind ik Parelli als je dat alleen voor de leuk wil kopen prijzig. En dan is dat echt alleen mijn gevoel. Als ik die prijzen zie dan hoeft het voor mij niet meer.