waarom boomloos?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: waarom boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:38

Ik heb een boomloos aangeschaft omdat ik meerdere paardjes rij en de verzorgpony die ik het meeste rijd een boomzadel heeft waar ik totaal niet in kan zitten

merkte gelijk verschil!
pony liep veel rustiger en ontspannender en omdat ik haar nu beter aanvoel weet ik ook precies wanneer ze "bommetje" gaat spelen en kan ik daar perfect op inhaken Clown Haha!

zij heeft ook een korte rug maar heb de cheyenne maat 1 en heb nergens last van
heb wel de grandeur pad en ben daar zeer over te spreken Ja

het was in het begin heel erg wennen kwa evenwicht en idd het wiebelen van de benen maar ben nu redelijk gewend en kan mij niet meer aarden op een gewoon zadel...alleen nog western..

en vetjes heb ik zeer weinig Tong uitsteken
heb maatje 36 met fikse zitbeenknobbeltjes en ik heb nergens geen last van Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:39

Ik wil ook graag boomloos gaan rijden maar mijn gewicht houd me tegen. Hoe zit dat met de drukverdeling van zo'n boomloos zadel?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:47

Qua wennen heb ik helemaal geen tijd nodig gehad. Ik reed er meteen zo op weg.
Heb nergens aan moeten wennen.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:53

ik heb een keer met de plip gereden met de barefoot london op mijn fjord. de druk verdeling viel mij alles mee!
Afbeelding

Afbeelding

natuurlijk is er klei weg want je zit er op.... daarintegen is de klei niet helemaal weg. en ik moet zeggen dat ik flinken stukken lichtgereden heb (hij was een beetje druk) en onderweg nog 3 keer op en af gestegen ben zonder krukje.

natuur5D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:23

na heel veel zadels passen heb ik goed passend dressuurzadel met boom. dat is fijn voor mijn paard en mijn dochter, maar ikzelf vind een dressuurzadel niet erg fijn zitten en rijd bovendien western. nu is een goed passend westernzadel nog moeilijker te vinden en ik wil beslist de rug van mijn paard niet bezeren. ik heb lang getwijfeld over een boomloos zadel omdat ik wist dat ik scheef zat, dus dat zou met een boomloos zadel heel slecht zijn. gelukkig kun je een zadel testen en toen bleek dat ik op een boomloos zadel veel rechter zit omdat je het meteen voelt als je scheef zit.
nu heb ik een barefoot arizona en en er erg blij mee en is mijn paard veel soepeler dan met een westernzadel met boom