anneliesdj schreef:Waratje schreef:Wat boeit dat? Iemand van 150 kg is zelfs voor een trekpaard te zwaar, want je kunt niet meer fatsoenlijk bewegen door de omvang die daar bijhoort. Ik zeg niet snel dat mensen niet op een paard horen, maar dit is gewoon mishandeling.
Onzin, iemand die zo zwaar is zit zichzelf in de weg ja, dat is niet praktisch maar voor het paard maar het echt geen ruk uit. Vroeger in de bosbouw trokken paarden bomen van meer dan 1000kg wat is dan een ruiter van 150kg? En ja ik weet ook wel dat een boom erachter hangt en een ruiter erop zit maar een paard kan echt wel meer dragen dan 70kg. Let maar eens op hoe hard zo'n paard rent als ie fris uit stal komt.
Daarbij lijkt het me ook een overdreven verhaal, iemand van 150kg kan niet eens op een paard komen.
Een shet van 200kg kan ook een ruiter van 50 kg tillen, dat is 1/5e van zijn gewicht. Een KWPN'er van 600 kg met een ruiter van 120kg draagt ook 1/5e van zijn gewicht, wat is dan het probleem?
Daarbij is een beetje forse KWPN'er al zwaarder dan 600kg.
als je het paard zou zien , praat je wel anders beest heeft gewoon een doorgezakte rug..echt niet overdreven..en tja kan geen foto neer zetten anders zou ik het doen....en op het paard komen doet ze met een opstapje. en ik denkt zelfs dat er mensen hier bij zijn die haar vast wel kennen want ze rijd gewoon op een erg grote manege waar alleen pension klanten staan.

dan kan jij prima paardrijden gezien dit spieren zijn. Kan hij er IETS aan doen dat hij zo lang is? nee,, maar het is geen mishandeling zolang hij het dier niet uit evenwicht haalt!