Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
A_n_n_e_ schreef:en ik vindt dat de paarden zo te zien niet echt met plezier doen, en daar gaat paardrijden toch om? om samen plezier te hebben!
Citaat:Hier kun je overduidelijk zien dat dit paard zichzelf op de grond legt, niet eens op zijn verzoek....het verkiest zelf deze positie.
Cassidy schreef:Dus alle grote ren/fokstallen die een keer een lastig paard met potentie fokken, moeten dat in het vervolg maar helemaal niet meer doen?
In de rensport zijn niet alle hengsten/vaderdieren even makkelijk. Een niet makkelijk paard in omgang en character kan heel goede nakomelingen geven (qua snelheid) maar lastig van character.
Woogy schreef:sorry aerdenhout1, je verkiest de stok voor een fatsoenlijke manier van paarden berijden en trainen?
tuurlijk moet je plezier maken, maar je krijgt vaak zat paarden in handen die niks kunnen/kennen en gewend zijn(jeej wij kregen ene jaarling hengst die niet eens aan de hand mee kon lopen), In defcon 2 kun je een verkeerd opgevoed paard zien. Een paard wat eigenlijk aan z'n lot was overgelaten. Het beestje ziet eruit als een 2 jarige, een twee jarige die geen contact heeft gehad met mensen...probeer die maar iets te leren...Hij zegt zelf ook in het filmpje dat het beestje binnen hele korte tijd enorm veel moest leren, zo veel mogelijk contact met vreemden moest hebben voor het naar de baan zou gaan, anders was z'n toekomst wel zeker...
over een ketting in de mond weet ik niks? kun je de link posten? waarschijnlijk niet goed gezien aangezien er met renpaarden zelden tot nooit met kettingen in de mond gewerkt.
er zijn zelfs meer lastige volbloedhengsten dan makkelijke...niet plezierig om de kleintjes te beleren...
Wildwings: ging mij erom dat je kan zien dus dat paarden zelf de volledige onderdanige positie kunnen kiezen, ook op momenten dat we het niet willen van ze.
polly2 schreef:Ik vind het beide maar niks. Ik ben meer van DMGDDJAGG horsemanship: even vertalen: doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg horsemanship...
Al die zogenaamde methodes....
Echt goed met paarden omgaan is in mijn ogen gevoel hebben voor het dier en een goede verstandhouding opbouwen, gewoon in je dagelijkse omgang met je dieren, in je uitstraling en je houding die je hebt naar het dier. Daar heb ik geen goeroe voor nodig en ook geen methode met een labeltje er aan....bah...
Tinkerloos schreef:Ik heb niet alle filmpjes bekeken,maar de filmpjes die ik wel gezien heb vond ik niet leuk om naar te kijken.
Paarden waren gespannen,nerveus,en de ruiter was flink aan het schoppen.
Ik vind dit persoonlijk geen vriendelijke,maar ieder zijn eigen keuze...
Als je geen tijd hebt om op een rustige manier vertrouwd te raken met een paard,doe het dan niet.
Woogy schreef:Het gaat hier om paarden die mij hem op stal komen die daar beleert en licht opgetraint worden in korte tijd...een band opbouwen en dan aan het werk gaan zit er niet echt bij...
aha, uit je eerste post waar het in stond kwam het toch zo over.
roest schreef:Wat ik niet begrijp is dat al die mensen over welk topic dan ook zo hun mening kunnen trekken over foto's en filmpjes zonder dat ze er een jaar stage hebben gelopen.
Ik heb deze filmpjes diverse malen met diverse muziekjes gezien en op diverse snelheden afgespeeld, deze snelheden en muziekjes doen iets met je gemoedstoestand. Hoe ik een fimpje zie waarvan ik misselijk wordt en de volgende keer, anders bewerkt dat ik denk: dat is geweldig, dit heeft niets te maken met wat er gebeurd, dit heeft te maken met het geknutsel om het fimpje heen, het beinvloeden van jou gemoedstoestand oftewel manipulatie.
Ik denk dat het wijselijker is om bij jezelf te blijven. Je paard is een vluchtdier, jij bent een roofdier, je paard reageert op het moment, jij gaat er over nadenken. Hoe dan ook, hoe je het ook wilt benoemen, als jij een combinatie kan vinden tussen jou en je dier, waarom zou je je dan zo optrekken aan het feit wat een ander doet?