bitloos inrijden ervaringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odin_Ebony

Re: bitloos inrijden ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:10

Femke: Dankjewel voor de goede tips! Ga ik zeker oefenen! Ik wil het graag alleen kunnen....
Kukkie: Mijn paard is ook lomp.. Ik heb ook wel een beetje getwijfeld of ik bitloos zou gaan met hem (dat was wel altijd mijn droom, en helemaal toen ik las over de nadelen van een bit), maar ik probeer het gewoon. Ik hoop dat het neerkomt op een goede training, haha!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 18:29

Ik denk dat mensen vaak twijfelen over bitloos ivm met de rem..terwijl het bit niet bedoelt is om te remmen. Ik denk dat je met veel gedult en weten wat je doet net zo ver kunt komen met of zonder bit.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:01

ok kukkie ik begrijp je uitleg!
het bit is misschien niet bedoeld als rem, maar werkt wel als rem voor mensen. en als die er niet is ja dat lijkt spannend.
maar als je paard geleerd is dat de rem op de neus zit dan zit ie dr ook.
je kan je paard ook leren dat ie moet remmen als je fluit
ik bedoel..
hallo? gewoonte dier? ;)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:43

ja naja 1 van de redenen dat ik ook voor bitloos kies is dat ik wel meteen nog trek soms uit reflex, het idee dat ik dat dan in zijn mond zou doen zou ik geen fijn idee vinden.

Odin_Ebony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:08

Peaches, wat mooi dat je je bewust bent van iets dat je doet en dat beter/anders zou kunnen, en van de impact die het op je paard heeft met/zonder bit! Wat zou de wereld er anders uitzien als meer mensen over jouw zelfreflecterend vermogen bezitten!
Ben gisteren met mijn Odin gaan wandelen, t was geweldig!! Volgens mij begint hij nu pas echt te ontspannen en zich thuis te voelen. Hij danste zowaar naast me! Best imposant, zo`n robuuste ardenner, die, lichtvoetig als een hert, naast je op en neer huppelt... :-)
Ik kan niet meer zonder mijn beestjes en ik zal er alles aan doen om hen gelukkig te maken. Ook al houdt dat in dat ik dagelijks een hele (van grof beton)paddock moet uitmesten in plaats van een stal. Mijn dieren hebben wel gezonde hoeven en staan altijd buiten! Heb wel ook een paar rubbermatten neergelegd, zodat de hoeven niet tè veel slijten, Odin zijn hoeven zijn nog niet zo hard, hij heeft drie jaar alleen op wei gestaan, voordat hij bij mij kwam... Toch doet hij het goed op de paddock, loopt niet gevoelig of niks. En zijn hoeven zien er super uit!
Ik heb nu een cross-rope touwhalster gekocht, maar hij snapt t nog niet echt... Is niet erg, eerst parelli-en en dan zien we verder.
Dit wou ik nog even kwijt, ben erg enthousiast...

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 20:42

klinkt erg gezellig! Maar een ardenner??? heb je daar plaatjes van..ow ik hou zo van heerlijk grote grofkontige brede paardjes..hihi

Odin_Ebony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:07

Jazekers! Hij is echt schitterend, niet mega-huge of lomp ofzo... Hij heeft nu wel zijn wintervacht, dus wel een hoog knuffelgehalte... Ik probeer de fotos op de site of in mijn profiel te zetten! Ik hoop dat veel mensen kijken want ik ben mega trots op mijn lieve beertje. Verheug me op komende zomer, ben benieuwd hoe hij er dan uit zal zien...
Enige dagen geleden zei nog iemand tegen me dat Odin een dameskont heeft, hahaha! :-))

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 11:23

whuaha een dames kont..lekker toch! Laat maar weten als je foto's hebt hoor ben erg benieuwt!

Odin_Ebony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:54

Hallo lieve mensen! In mijn profiel heb ik nu superveel foto`s gezet van mijn paardjes Ebony en Odin, maar ook van mijn ex-paardjes Whinney, Cash en Tango 8-) . Als je wilt, lees svp het verhaal dat staat bij paarden info, misschien is er een goede ziel die wil helpen en die nog een lieve haflinger zoekt ;( |( ? Ik geloof de dierenarts in het verhaal niet :( ! Ik denk dat Whinney gewoon is overbelast :( ! Maar lees het verhaal dat je in je ergste nachtmerries nog niet zou kunnen voorstellen, het is mij overkomen |( |( |( ! Ik ben benieuwd naar de reacties van jullie....
Maar ook heel veel plezier met het kijken naar de foto`s! *D