dik onder de blub en rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: dik onder de blub en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:28

Ja,dat doe ik zelf ook.
Maar ik ga niet staan rossen en borstelen alsof ik naar een keuring zou moeten.
Ik poets de losse modder weg,haal overal een borsteltje over,krab de hoeven uit,en gaan. Lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:50

We hebben hier vier heel leuk gekleurde paardjes staan, normaal gesproken. Met een beetje modder, zoals nu, zijn ze unisex grijs. Gelukkig kan ik ze nog herkennen aan hun lichaamsbouw Haha! .
Als de dames nat en/of modderig zijn rij ik ook niet, jammer dan. Zijn ze droog grijs, poets ik ze grondig waar het tuig komt en de rest daar gaat een borstel overheen, plekken met hoog klitgehalte worden dan weer wel wat grondiger gedaan. Eerlijk gezegd gaat het mij dan ook meer om de persoonlijke troetelaandacht dan om het schoonmaken van een paard.
Wat wassen betreft...eh, hoe doe je dat? Knipoog
Het kan me ook absoluut niet boeien dat m'n paardje een modderbok is en wat anderen daar van vinden. Tegen de tijd dat ze is opgezadelt ben ik dat ook namelijk. Ik zie me al gaan; blinkend schoon paard en dan zo'n moddermuts erop, nee, dat is mooi om te zien... Rolleyes

izi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:55

de zadelplek schoonmaken en verder niet al te veel poetsen om de bescherming van de vacht in takt te houden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:08

Ik heb een superwollig teddybeertje op het land staan, maar poets dus wel regelmatig (weliswaar met een grove borstel). Ik haal echt geen huidvet of haren weg, hoor. Je kunt prima poetsen zonder de natuurlijke weerstand weg te halen. Maar zoals vanmorgen, krijg ik echt niet alle modder van de benen en dat laat ik ook gewoon lekker zitten. Hij ligt ook vaak, dus zijn buik (soms ook zijn flanken) is ook vaak pikzwart (niet grijs, maar echt zwart). Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:37

Orlanda maak ik trouwens altijd schoon met zo'n hondenborstel met van die ijzerenpinnetjes. Die vind ze in de winter heerlijk (ze heeft dan ook langere haren als de meeste langharige honden Clown ). Het haalt de modder er goed uit, maar laat de werking van de vacht en het vet erin wel intact. Werkt echt super!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:49

En ik heb lekker een heerlijk droge wei dus helemaal geen last van blubber paarden Lachen

Soms een beetje zand maar meer niet.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:21

Als hij nat is van de blubber, rijd ik niet.
Zat dingen meer te doen dan rijden alleen Ja
Is het gewoon zand of droog dan alleen zadelplek even poetsen en hoofd, voetjes uitkrabben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:55

Als ze nat is van modder/regen ga ik ook niet rijden, meestal even wandelen en grondwerk doen. Ze is sowieso altijd wel vies, zit helemaal onder het zand elke dag. Ik borstel de plekken waar zadel, hoofdstel en singel komen altijd goed, krab de hoeven uit en ga even vluchtig met een borstel langs de rest van haar lichaam. Staart en manen blijf ik sowieso af, die worden dunner als ik er te veel aan zit.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:00

Bij de mijne maakt dat niet uit die manen zijn zooo dik. ik heb liever dat ze wat dunner zijn. En de staad pluis ik eens in de zoveel tijd uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:07

Jij hebt een Haflinger zo te zien? Ik rij een Haflinger bij en die heeft ook ontzettend volle manen en staart. Maar mijn New Forest totaal niet. Ongeveer 1 keer per 2 maanden spray ik wat antiklit in haar manen en staart en borstel ik het met een zachte borstel, verder niks. Ze heeft nu eindelijk vrij lange manen voor haar doen, dat wil ik zo houden Haha!
Alleen haar voorpluk weigert dikker en langer te worden

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:11

Ik probeer mijn pony zo goed mogelijk schoo nte krijgen. Wat i ker neit af krijg jammer dan.
Maar haar rug probeer ik het beste schoon te krijgen.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:17

Heerlijk, blubberrrrr...
http://img248.imageshack.us/img248/3500 ... 455vt1.jpg
Ze doet het erom hoor, in de droge binnenbak rolt ze niet Haha!

Ik zet haar meestal gewoon terug. Droogt vanzelf, dan maar het droge eraf poetsen. Met alleen modderbenen rijd ik wel! Ze worden toch weer smerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:49

Hihi, herkenbaar is dat Fleda Knipoog

Modder op de benen doe ik ook niks aan, ik rij altijd buiten dus dat is onbegonnen werk.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:59

Als ze onder de modder zitten laat ze er lekker mee onder zitten.
Rij gewoon zonder zadel en hoofdstel, alleen je broek word vies wat scheelt dat jou nauw???

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:28

hier staan de paarden ook 24/7 buiten en borstel alleen de plek van het zadel wat grondig, de rest weinig. even het droge zand/modder er af, en klaar Ja

staat best leuk met tinkies, al die grijze en bruin/gele vlekken Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:32

Pellie schreef:
staat best leuk met tinkies, al die grijze en bruin/gele vlekken Haha!

Vragen ze jou dan nooit of dat nu een appaloosa is?
Hebben ze mij wel eens gevraagd, namelijk. Paardje had wat moddervlekken over haar achterwerk (ook van het sjouwen door het bos). Kwam er iemand aan die vroeg wat voor een kleur appaloosa dat nu was...
Toch geprobeert een serieus antwoord te geven. Bloos

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:42

dan is die van mij vast een moddervos ROFL

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:49

Mn verzorgpaarden hebben altijd een dek op. (behalve in de zomer) Dus ze zijn eigenlijk nooit nat. Miss. soms in de zomer maar het is dan warm en drogen ze snel op.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:47

Hier zien ze er momenteel echt niet uit hoor! De droge modder is klei en niet schoon te krijgen hoor. Door geen enkele borstel. Dus laat ik ze maar zo en ga niet rijden, doe ik toch al niet meer voorlopig. Ik ben aan het Parellien geslagen en aan het grondwerken. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:59

Nee, de afgelopen dagen heb ik ook niet gereden, ook zeker niet geborsteld. Ze waren toch nat en ontzettend modderig. Dus ik heb de dames meegenomen naar het bos voor een wandeling en wat grondwerk, was ook heel leuk Lachen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:09

die van ons staan ook altijd buiten, met modder staan ze op het witte zand, en hier is nooit modder, dus wel lekker buiten staan, maar geen modder paardjes.

wat ook wel werkt, voor als je te laat bent, als ze al modderig zijn (van zwart zand) ze even laten rollen in het droge witte zand. dat gaat er makkelijker vanaf.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 19:25

Die hondenborstel werkt goed maar werkt een koeienborstel ook goed? Misschien nog wel beter of niet.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:00

Ik heb gister tussen de buien door gereden op mijn uhm, o zo schone muts Haha! .
Had net een bitloos hoofdstel gekregen en kon écht niet nog een paar dagen wachten om het uit te proberen Haha! . Iig ben ik zonder zadel gegaan. Ze was nog redelijk nat dus heb maar niet echt gepoetst.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:49

Ik heb gisteren helemaal geen regen gezien en vandaag was het hier ook aardig droog. Haha!
Maar er ligt wel modder en mijn paard rolt graag, dus.... Begonnen de penny's bij mij op stal weer van 'wat zielig al die modder'. Tjongejonge...... Gaaaap

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:39

Noah hangt meestal ook onder de modder en zandplekken, niet enkel van het rollen, maar ook omdat de shetlander die bij hem staat hem graag "omhelst" als ze aan het spelen zijn en dus altijd die modderhoeven overal op zn lijf neerzet Haha! Als ik eens ga rijden is het gewoon de ergste modder eraf, soms vind ik zelfs zelf dat hij er wat verwaarloosd uitziet, maar als je van dichtbij kijkt zie je toch dat zn manen en staart altijd netjes ontklit zijn Knipoog

Wat me ook opviel overlaatst was dat de modder er bij Noah na een paar borstelstreken meteen afgaat, terwijl de mestvlekken,... bij de manegepaarden zó ingekoekt zijn, dat je er zelfs niet met zo'n groomingblok afkrijgt..