Behoefte aan een 'natural' infodag in het noorden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Behoefte aan een 'natural' infodag in het noorden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 11:13

Het telefoonnummer op de advertentie is tijdelijk niet bereikbaar, omdat de telefoon kapot is Knipoog Mocht er al iemand willen bellen, mailen is sneller.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 13:02

Het definitieve dagschema!

Programma

- 9 uur begin, koffie/thee en cake gevolgt door een korte inleiding.

- Natuurlijk bekappen, lezing en demo.
Natuurlijk bekapper Fred Emmerig geeft een lezing met aansluitend een demonstratie over het natuurlijk bekappen. Tijdens de lezing zal hij een stukje achtergrond geven over het natuurlijk bekappen, het hoefmechanisme uitleggen, enz. Daarnaast mogen er natuurlijk vragen gesteld worden over het NB-en of over problemen die mensen hebben met hun paard en hoe het NB-en dat kan verbeteren. Bij de demonstratie laat hij een stukje praktijk zien van het bekappen en geeft hij aan hoe toe werken naar de perfecte hoef, welke voor ieder paard natuurlijk anders is.

- Korte pauze

- Grondwerk
Gediplomeerde instructrice Marisca Castelein laat aan de hand van voorbeeld en demonstratie's zien wat grondwerk is en hoe je dit kan gebruiken in de alledaagse omgang met je paard. De nadruk ligt bij deze demonstratie op het laten ontspannen van een zenuwachtig of gespannen paard en er is de mogelijkheid om na afloop zelf te proberen met een van onze paarden.

- Lunch

- Bitloos & Rijden, lezing, gevolgd door een demo
Paardentandarts Gerard Rutten heeft zich de laatste jaren bezig gehouden met specifieke mondproblemen bij paarden, aanleuningsproblemen en bitproblematiek. Hij zal zijn lezing beginnen door te vertellen over de algemene anatomie van het paard en dan verder gaan op de anatomie paardenmond. Hierbij zal hij o.a. uitleggen wat de werking is van een bit in de paardenmond. Ook worden er verschillende bitloze optomingen besproken en de werking ervan. Er is veel ruimte om specifieke vragen te stellen, zowel tijdens de lezing of op een ander moment van de dag.
De lezing wordt opgevolgd door een demo waarin het Centerd Riding en het bitloos rijden centraal staat. Hierbij zal de ruiter laten zien dat ook de hogere dressuuroefeningen op vreemd terrein ook geen probleem is bitloos.
Hierna is er voor een aantal personen de mogelijkheid het op dit paard of een ander paard rustig zelf eens te voelen.

- Afsluiter is een ruiter die in een combi van vrijheidsdressuur ook een stukje herhaling van de dag laat zien.

Zoals misschien opgevallen is is het stukje lichamelijke behoeftes vervallen. Dit omdat de spreker helaas heeft afgezegd. Echt proberen wij in al de overige onderwerpen dit nog wel mee te nemen. Wanneer de lichamelijke behoeftes niet zo optimaal mogelijk worden beantwoord, zal men altijd tegen problemen aanlopen in een van de andere onderwerpen.

sabinejoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:08

Super! Ich bin erbij!!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:53

Inderdaad sabinejoey

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 14:16

Gezellig meiden Haha!

Er is nog plaats voor iedereen die het leuk lijkt!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 16:20

Voor iedereen die zich nog niet heeft opgegeven of nog twijfeld een belangrijke mededeling Knipoog

Vandaag is de laatste dag dat je door kan geven of je komt, omdat ik zaterdag alle boodschappen ga halen.
Mocht je zondag alsnog besluiten toch langs te komen, erg gezellig natuurlijk, dan kunnen we helaas geen lunch aan jou verzorgen. Dat gaat dan uiteraard ook (deels) van de prijs af.

Toch hoor ik graag of je komt en met hoe veel Knipoog

Groetjes

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:49

Enorm jammer dat mijn huiswerk het gewoonweg niet toelaat Boos!

sabinejoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:04

Ik vond het een geslaagde dag!! Ja Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:40

Vertel! Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:32

sabinejoey schreef:
Ik vond het een geslaagde dag!! Ja Haha!

Haha!

Het was ontzettend leuk en heel geslaagd Haha! Ondanks het niet geheel soepele begin liep de rest van de dag ontzettend soepel, altands voor de eerste keer Tong uitsteken

Weer hielp mee, hoewel er een aantal liters drinken doorheen zijn gegaan. Lunch was erg gezellig en wat ging het brood hard! Ben blij dat ik wat extra's had mee genomen.
Clinic's waren erg leuk en volgens mij heeft iedereen wel iets geleerd Knipoog Was leuk dat de bekapper en Marisca nog langer bleven omdat ze het interessant vonden Haha!

Gerard Rutten was een hele goede aanwinst voor dé dag, was erg interessant om zijn verhaal te horen. Maar ook Fred, Marisca en Eva waren geweldig Haha! En natuurlijk de 2 ruiters en hun makke paardjes Tong uitsteken

Volgend jaar weer? (maar dan andere onderwerpen Tong uitsteken )

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:39

waarom liep het begin niet soepel dan? Ging er wat mis? Ik hoorde van Margo ook hele positieve reacties. Die is ook helemaal overtuigd en heeft zelfs al een nieuw bitloos hoofdstel besteld. Ben heel benieuwd hoe dat haar gaat bevallen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 22:44

Hahaha was geen ramp hoor. Parkeren ging wat stroef Tong uitsteken Koffie was niet klaar en nog wat kleine stressmomentjes. Rest van de dag ging heel leuk, kalm en gezellig Haha!

En Sabinejoey, zijn jullie ook verbrand?

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:46

Dat zijn inderdaad geen onoverkomelijkheden Tong uitsteken Parkeren zal vast niet zo erg zijn als met die open dagen van VDL Stud haha Knipoog

sabinejoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:06

Ach Rianne, wij hebben daar verder niets van gemerkt, de dag had een goede sfeer, lekker knus.. veel mogelijkheid tot vragen, erg leerzaam!
ben ook zeker van plan om bitloos te gaan uitproberen op mijn paarden,
sowieso mijn kleine man van bijna 3 zal bitloos ingereden worden.

Wij waren gelukkig gepakt met zonnebrand Knipoog ben jij verbrand??
Komen er nog foto's op t forum?? ik heb verschillende camera's gezien..

De lezing wordt opgevolgd door een demo waarin het Centerd Riding en het bitloos rijden centraal staat. Hierbij zal de ruiter laten zien dat ook de hogere dressuuroefeningen op vreemd terrein ook geen probleem is bitloos. --- dit heb ik wel gemist!

deze dag is zeker voor herhaling vatbaar! goed gedaan OK dan!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 23:15

Foto's komen er zeker, een deel denk ik deze week nog, mijn foto's komen vrijdag pas (handig, op kamers)

Ik heb een heel mooi t-shirt op mn armen staan Tong uitsteken Maar gelukkig niet verbrand.

Helaas was het paard dat mee zou doen aan die clinic licht hoefbevangen, dan is het niet eerlijk haar mee te slepen en voor publiek ook nog eens op te treden. Maar wie weet volgend jaar Tong uitsteken

Kenden jullie marisca ook al? Of had ik dat verkeerd begrepen?

Ben blij dat het leuk was en idd heerlijk knus Haha!
Zit nog wel een weekje na te genieten van dit weekend Haha!

sabinejoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:31

Een van ons (de wat oudere mevrouw Tong uitsteken) heeft les van Marisca gehad.. vandaar Lachen

Nee inderdaad ik zou de zelfde keuze gemaakt hebben met dat paard, verstandig.
een tip voor de volgende keer, probeer iemand te vinden die de "overgangen" van stukje naar stukje wat aanelkaar praat, dan is het misschien wat duidelijker.. nu was het af en toe wat onduidelijk wat er ging gebeuren en wat niet.. snap je??
Maar voor een eerste keer organistatie nogmaals; toppie!!!

ben benieuwd naar de foto's
geniet lekker na, is welverdiend! Ja

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:25

Klinkt als een super dag, volgend jaar kom ik zeker (als ik niet wéér examens in diezelfde week heb).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:26

Sabine, dankje voor de tips en puntjes op de i. Zo'n eerste keer is toch wennen en evaluatie is zeker nodig. Misschien stuur ik je nog een klein vregenformulier, is dat oke?

@Magda, welke week het zal zijn ligt nog lang niet vast Knipoog

Foto's komen eraan, zal zo de link plaatsen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:34

Hoeveel toeschouwers waren er?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 22:03

sabinejoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:33

Leuke foto's!!
Ja hoor, dat is goed, ik stuur het dan ook wel even door aan de andere 3 die mee waren met mij Ja

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:49

Ja, lijkt me leuk!
Ik ben al een poosje opzoek naar een instructeur op max. 8 km afstand en woon zelf ook in het noorden. Miss dat ik daar dan iemand tegenkom.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 09:21

Helaas is het al geweest Knipoog
Maar wees gerust, volgend jaar weer Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 21:51

Over volgend jaar gesproken, ik ben al aan het brainstormen geweest Haha! Je kan niet tijdig genoeg beginnen.

Zouden jullie het leuk vinden welke onderwerpen je graag behandeld ziet op zo'n dag? Ik kan namelijk wel op mijzelf af gaan, maar dat betekend niet meteen dat iedereen dat interessant vind.
Ik wil heel graag de kudde uitwerken en dan ook echt goed en duidelijk en absoluut niet oppervlakkig. Daarnaast vind ik voeding, onderleiding van voedingsdeskundige ook een passend punt.

Maar wat vinden jullie? Wat wil je nu echt weten, leren, voelen, zien? Dan kan ik in mn vakantie verder brainstormen Knipoog