ervaringen met hooinet.nl?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: ervaringen met hooinet.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:25

Voor een veulen zul je idd óf kleineren mazen moeten hebben zodat de hoefjes er niet door kunnen of juist iets grotere dat áls ze erin stappen ze er ook weer uit kunnen, óf even wachten met die netten tot ze iets groter zijn Haha!

@Dinopino: bekend adres Haha!
Heb jij de geknote of niet-geknote ??

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:57

Volgens mij heb ik gewoon die geknotet zijn. Dus ik ben niet de enige die dit adres kent Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:04

Ik heb de niet-geknote. Het verschilt in prijs nogal zag ik en ik vraag me af of die geknote het nu echt zoveel langer uithouden.
Hoelang gebruik jij ze al ??

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:46

Eh 3 jaar. Maar ik koop om het jaar nieuwe vanwege soms echt onmogelijke gaten. Maar het is echt ideaal. 's morgens hooinet vullen en laat in de middag hebben ze hem nog niet leeg. 's avonds doe ik er ook nog wortels door en dat is ook niet bevorderlijk voor de houdbaarheid van het net.

Mijn vriendin is ons ook iets raars opgevallen. Wanneer je een stapeltje hooi neer legd en daarnaast het hooinet hangt, dan je raad het al eten ze van het hooinet en niet van het losse hooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:39

@DinoPino: en welke maaswijdte heb jij??
Ik heb geen idee of 3 jaar lang is qua meegaan. Gezien de prijs had het van mij nog wel langer mogen zijn Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:02

Dinopino schreef:
Heb mijn hooinetten bij deze firma vandaan http://cgi.ebay.nl/Loewers-engmaschiges ... dZViewItem

Tjonge, dat scheelt wel heel veel!
Ik moet mijn vriend maar even lief aankijken, die is heel handig met Ebay, ik snap er niet zo veel van.

De hooinetten bevallen beter dan mijn bakken. Ze nemen er een grote hap uit en gaan dan rondlopen en laten hele plukken vallen onderweg. Ik schud het al zo los mogelijk. We hebben nog geen rasters er in.

Pellie, weet jij waar je die kleine maaswijdte betongaas kunt krijgen?
Misschien dat zo'n rast in elk geval iets helpt. Trokken ze dat raster niet met het hooi omhoog, of hebben jullie daar iets op bedacht?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:10

Als je een bak hebt met een raster dan mag de bak niet taps aflopen, maar moet hele rechte wanden hebben (anders loopt het rooster klem). Verder moet er een sleuf in een zijwand zitten waardoor het rooster kan, zodat de paarden het er ook niet uit kunnen friemelen of er gevaarlijke situaties door kunnen ontstaan.
Een goed voorbeeld van hooibakken met een rooster is de bak van Hartog waar dat compactgras in kan.

Betongaas kun je bij de bouw krijgen en soms bij tuincentra.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:11

ja, hele plukken laten vallen kunnen die van mij ook goed.
en wat op de grond valt kan je natuurlijk niet meer opeten Koe

ik had een perfect rechte bak, maar als ze het gaas schuin omhoog trokken bleef het alsnog zitten.
ik ben aan het denken om een net in mijn bak te weven ipv. een rooster, een beetje naar het idee van die duitse firma.
http://cgi.ebay.de/Original-Loewers-Heunetz-Futtersparnetz-f-Raufe-2-5m_W0QQitemZ200177275330QQihZ010QQcategoryZ85217QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
zo kan ik die bak tenminste ook nog gebruiken Haha!

voor hun hooinetten lijkt de prijs mee te vallen, en ze hebben ook een grote keuze (in grootte van het net en van de mazen), dus ik denk dat ik daar maar eens ga bestellen Pling

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:13

@fojoe : maar als je een net over je bak heen doet dan moet dit wel los/verend liggen anders kunnen de paarden er niet bij als het hooi onderop de bodem van de bak ligt.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:35

yep, daarom denk ik eraan om een (vrij los) net IN de bak te weven.
dan kan ik de bak in feite over het hooi zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:46

Dat lijkt me ook een interessante konstruktie Haha! Maak eens een foto als je het klaar hebt, ben welk benieuwd hoe dat er uit ziet Lachen

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 16:47

doe ik Ja
bijna kerstvakantie voor de kinderen, misschien kunnen we wel samen knutselen Haha!

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:37

Kunnen ze niet met hun been erin blijven hangen?? Verdrietig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:44

Als jou paarden hoefjes hebben van 6 cm dan is dat idd mogelijk Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 00:18

joyce B schreef:
Dinopino schreef:
Heb mijn hooinetten bij deze firma vandaan http://cgi.ebay.nl/Loewers-engmaschiges ... dZViewItem

Tjonge, dat scheelt wel heel veel!
Ik moet mijn vriend maar even lief aankijken, die is heel handig met Ebay, ik snap er niet zo veel van.

De hooinetten bevallen beter dan mijn bakken. Ze nemen er een grote hap uit en gaan dan rondlopen en laten hele plukken vallen onderweg. Ik schud het al zo los mogelijk. We hebben nog geen rasters er in.

Pellie, weet jij waar je die kleine maaswijdte betongaas kunt krijgen?
Misschien dat zo'n rast in elk geval iets helpt. Trokken ze dat raster niet met het hooi omhoog, of hebben jullie daar iets op bedacht?

joyce, dat is wel een redelijk standaard maat. je moet in ieder geval het gegalvaniseerde spul hebben en ik heb stukken laten knippen die redelijk op maat waren. eejee heeft het toen op maat gemaakt en netjes, braamvrij afgewerkt met een fleks/haakse slijptol.
volgens mij knu je het bij een willekeurige bouwmarkt ook wel kopen, maar ik ben naar een 'ijzerboer' bij heerenveen gegaan, wat was ik kwijt... denk een 15.- voor 2 stukken van 90 bij 100?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:01

DubbelDun schreef:
@Loose: rennen jouw paarden normaliter ook tegen hun omheining aan dan ??

Ze testen altijd wel uit of ze er doorheen kunnen. Ja Zo niet dan met bruut geweld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:54

Eng hoor. Maar goed dat ze dat bij mij niet doen, want deze week heb ik een paar rotte palen moeten verstevigen Haha!

Overigens heb ik nu de netten van Loewer binnen. Ze zien er precies hetzelfde uit van van die duurdere zaak, alleen de zijkanten kunnen open middels een extra touwtje en aan de bovenkant zit een overstekende flap. Verder zat er geen houten stok bij, maar die stelde ook niet veel voor Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:57

O heb jij hem ? Ik wil hem ook nog steeds bestellen , dan de 3 meter versie of eventueel 2,5 meter. Is het wat zo qua afwerking ? Die flap lijkt me wel een voordeel namelijk ? Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:05

Ik denk dat die netten gewoon machinaal gemaakt worden en dan op een bepaalde afstand afgeknipt. Ik heb er van de 3 eentje die is van de zijkant wel afgewerkt, dus ik denk dat dat net een beginstuk was. De andere zijn wel dichtgeschroeid zodat ze niet gaan rafelen, maar je ziet wel de 'stukjes'.

Afbeelding

En dit krijg je als je een iets betere foto probeert te maken, maar je hebt een super nieuwsgierige huisgenoot
http://img227.imageshack.us/img227/2366 ... oesht2.jpg

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:15

oh wat leuk DD, jij hebt al wat binnen! Haha! Ik heb net eentje 'gekocht', die van 14kg en maas 4, maar ik wil er eigenlijk 3 stuks. Ik hoop dat hun engels wat oke is want ik kan geen duits schrijven.

Heb jij per bank het geld over moeten maken of mag paypall ook?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:16

Dat ziet er ook rommelig uit , dat blauw...?

Zijn dit nou die extra geknoopte netten dan Verward

Jammer dat ze niet wat meer foto's hebben daar , is een beetje onduidelijk allemaal.

Hihi typisch een poes , overal gelijk bovenop te gaan staan Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:20

@pellie: ik weet niet hoe haar engels is. mijn duits is blijkbaar voldoende.
Je kunt trouwens tegenwoordig bij de meeste banken (en giro) gewoon via internet binnen europa betalen zonder kosten. De overschrijving doet er ong. 3 dagen over.

@pmarena: die blauwe draad heeft ze express gedaan zodat je kunt zien wat de ' sluitdraad' is. Als je wilt kan ze die ook in een andere kleur doen waarschijnlijk.

Dit zijn dus NIET de geknoopte netten, maar de geweven. De geknoopte zijn flink wat duurder.
Ze zijn wel gelijk aan de duurdere (ook geweven) netten van de hooinet.nl en de duitse tegenhangen heunetz.de

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:40

oke prima, dan zie ik het wel... het is zowiezo niet duur om een keer uit te proberen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:32

Gebruik je die sluitdraad wel eens dan....?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:49

Ik hoop het niet, want volgens hun zou dat een noodgreep zijn om het net snel/makkelijk open te kunnen maken als het nodig is.
Mocht het onverhoopt zo zijn dat er een paard in verstrikt zit dan zou ik liever een mes pakken om het los te snijden als die zijnaad gaan staan openprutsen Haha!
Dus eerlijk gezegd zie ik er de lol niet zo van in Lachen